Marktorientiertes Management at Universität Hamburg

Flashcards and summaries for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten: Nach Gütern

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten: Nach Machtverteilung

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Kriterien für die Abgrenzung des relevanten Marktes: Bedürfnisse
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Integrative Marketingdefinition

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Integrative Marketingdefinition:

Unternehmensexterne Facette:

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Die vier Ps des Marketingmix

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Ethikthemen im Marketing:

Marktforschung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Nachhaltiger Konsum / Sustainable Consumption

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Zukünftige Grundorientierungen und ihre Konsumrelevanz: 

Von «Work vs. Life» zum «Multi-Duty-Life»

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Zukünftige Grundorientierungen und ihre Konsumrelevanz:

Embedding Individuality: Weniger Ich – mehr Wir

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Kundenzufriedenheit

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Informationssuche

Your peers in the course Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Marktorientiertes Management

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten: Nach Gütern

Konsumgütermärkte, Industriegütermärkte, Märkte für Dienstleistungen

Marktorientiertes Management

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten: Nach Machtverteilung

Käufermärkte, Verkäufermärkte

Marktorientiertes Management

Kriterien für die Abgrenzung des relevanten Marktes: Bedürfnisse

Beispiel: „Markt für Mobilität“ = alle Bedürfnisse der Fortbewegung wie „Zug fahren“, „Fliegen“, „Sportwagen fahren“, „Rad fahren“

Marktorientiertes Management

Integrative Marketingdefinition

Marketing hat eine unternehmensexterne und eine unternehmensinterne Facette.

Sowohl die externen als auch die internen Ansatzpunkte des Marketing zielen auf eine im Sinne der Unternehmensziele optimale Gestaltung von Kundenbeziehungenab.

Marktorientiertes Management

Integrative Marketingdefinition:

Unternehmensexterne Facette:

Marketing = Konzeption und Durchführung marktbezogener Aktivitäten eines Anbieters gegenüber (potenziellen) Nachfragern seiner Produkte. Diese marktbezogenen Aktivitäten beinhalten die systematische Informationsgewinnung über Marktgegebenheiten sowie die Gestaltung des Marketingmix.

Marktorientiertes Management

Die vier Ps des Marketingmix

Product: Produktpolitik





Marktorientiertes Management

Ethikthemen im Marketing:

Marktforschung

Datenschutz Marktforschung bei Kindern Ethische Kodizes

Marktorientiertes Management

Nachhaltiger Konsum / Sustainable Consumption

„SustainableConsumption is that which meets people‘s needs without compromising the abilityof other people to meet their needs, either now or in the future.“

Marktorientiertes Management

Zukünftige Grundorientierungen und ihre Konsumrelevanz: 

Von «Work vs. Life» zum «Multi-Duty-Life»

Steigende Eigenverantwortung für sich selbst und Familie, Effizienz und Nutzenorientierung verbunden mit Wunsch nach Unterstützung -> stärkere Orientierung am Konsumenten und Unterstützung in seinem Alltag: Qualität, Service und Dienstleistung

Marktorientiertes Management

Zukünftige Grundorientierungen und ihre Konsumrelevanz:

Embedding Individuality: Weniger Ich – mehr Wir

Balance zwischen sozialen und individualistischen Werten: Suche nach Gemeinschaft mit genügend Raum für Individualität und Unabhängigkeit  sozialer Mehrwert als Kundenbindung: Bereitstellen von Marktplätzen für soziale Kommunikation zwischen Konsumenten; Unternehmen als Mitglied von Beziehungsnetzwerken

Marktorientiertes Management

Kundenzufriedenheit

spezielle Form der Einstellung des Kunden bezüglich der Zufriedenheit mit der Transaktion bzw. der Beziehung zum Anbieter

Marktorientiertes Management

Informationssuche

Aktive Suche nach externen Informationen im Umfeld des Individuums

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Hamburg overview page

Grundkurs BWL

Grundkurs Soziologie

Investition I und Finanzierung I

Vertriebsmaagement

kollektives arbeitsrecht

Kostentheorie

Public & Nonprofit Management

Volkswirtschaftslehre Grundkurs

Gesundheitsökonomik

GK VWL

Verhaltensökonomie

GK Soziologie Dyroff/ Roepert

GK Soziologie

Buchführung

Sozialpolitik

bwl wintersmetser 20/21

Entwicklungstheorie

Entwicklungstheorie und -politik

Investition und Finanzierung 2

Entscheidungsorientiertes Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Entscheidungsorientiertes Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Entscheidungsorientiertes Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Entscheidungsorientiertes Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Entscheidungsorientiertes Management at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marktorientiertes Management at other universities

Back to Universität Hamburg overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marktorientiertes Management at the Universität Hamburg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login