Grundlagen der Marktforschung at Universität Göttingen

Flashcards and summaries for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Definition Marktforschung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Phasen einer Marktforschungsuntersuchung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Phase 1 der Marktforschungsuntersuchung:

Fragestellung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Phase 2 der Marktforschungsuntersuchung: 

Arten von Untersuchungszielen

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Phase 3 der Marktforschungsuntersuchung:

  • Definition Primärforschung
  • Grundtypen der Primärforschung
  • Definition Sekundärforschung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Def: Querschnittsuntersuchung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Def: Längschnittsuntersuchung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Def.: qualitative Untersuchung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Def.: Experimente

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Ziel der explorativen Untersuchung

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Ziel der deskriptiven Untersuchung

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Ziel der kausalen Untersuchung

Your peers in the course Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen on StudySmarter:

Grundlagen der Marktforschung

Definition Marktforschung

systematische Sammlung, Aufbereitung, Analyse und Interpretation von Daten über Märkte zum Zweck der Fundierung von Marketingentscheidungen (Homburg, 2017)

Grundlagen der Marktforschung

Phasen einer Marktforschungsuntersuchung

  1. Definition des Untersuchungsproblems
  2. Festlegung der Untersuchungsziele
  3. Festlegung des Untersuchungsdesigns
  4. Entwicklung der Messinstrumente
  5. Datensammlung
  6. Datenanalyse
  7. Bericht

Grundlagen der Marktforschung

Phase 1 der Marktforschungsuntersuchung:

Fragestellung

  • Welches Problem soll gelöst werden?
  • Wichtig: Untersuchungsproblem ≠ Entscheidungsproblem

Grundlagen der Marktforschung

Phase 2 der Marktforschungsuntersuchung: 

Arten von Untersuchungszielen

  1. explorativ
  2. deskriptiv
  3. kausal

Grundlagen der Marktforschung

Phase 3 der Marktforschungsuntersuchung:

  • Definition Primärforschung
  • Grundtypen der Primärforschung
  • Definition Sekundärforschung
  • Primärforschung: gezielte Datenerhebung
  • Grundtypen der Primärforschung:
    • qualitative Untersuchungen
    • Querschnittsuntersuchungen
    • Längschnittsuntersuchungen
    • Experimente
  • Sekundärforschung: Analyse vorhandener Daten

Grundlagen der Marktforschung

Def: Querschnittsuntersuchung

Studien, bei denen auf einen Zeitpunkt bezogene quantifizierende Aussagen über eine gewisse Grundgesamtheit gemacht werden

Grundlagen der Marktforschung

Def: Längschnittsuntersuchung

Messung von dynamischen Phänomenen im Zeitverlauf durch Erhebung entsprechender (gleichartiger) Date an mehreren Zeitpunkten

Grundlagen der Marktforschung

Def.: qualitative Untersuchung

Kennlernen von Arten, Zusammenhängen und Wirkungen problemrelevanter Variablen 

Grundlagen der Marktforschung

Def.: Experimente

Manipulation einer oder mehrerer Variablen, sodass die Wirkung dieser Manipulation auf eine oder mehrere andere Variablen gemessen werden kann -> Ursache-Wirkung-Beziehungen

Grundlagen der Marktforschung

Ziel der explorativen Untersuchung

Ursachen für Probleme oder Zusammenhänge von Variablen entdecken 

Grundlagen der Marktforschung

Ziel der deskriptiven Untersuchung

Kennzeichnung/Beschreibung einer interessierenden Grundgesamtheit hinsichtlich für das Untersuchungsproblem relevanter Merkmale

Grundlagen der Marktforschung

Ziel der kausalen Untersuchung

Feststellung von Ursachen/Gründen für beobachtete Phänomene

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Göttingen overview page

Marktforschung

Marktforschung

Grundlagen der Biodiversitätsforschung

Marktforschung

Marktforschung

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Grundlagen der Marktforschung at the Universität Göttingen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login