Marketing at Universität Frankfurt Am Main | Flashcards & Summaries

Marketing at Universität Frankfurt am Main

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Cash Cows benötigen in Relation zu ihrem Umsatz erhebliche Marketingressourcen, um sich auf dem schnell wachsenden Markt behaupten zu können

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Primärdaten sind Daten, die erst nach einer Datenerhebung zur Verfügung stehen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Mit der ... kann man den Gesamtnutzen eines Produkts dekompositionell in Teilnutzenwerte für einzelne Eigenschaften zerlegen 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Die Schnittmenge zwischen Kundenbedürfnis und angebotener Leistung bezeichnet man als USP

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Als Sortiment bezeichnet man die Gesamtheit der Produktlinien eines Unternehmens 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Bei unbewussten oder sozial unerwünschten Inhalten sollte man in der Marktforschung auf implizite Messmethoden zurückgreifen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Die Wirkung von emotionaler Werbung basiert auf klassischer Konditionierung 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Bei einem Seller‘s Market müssen sich Unternehmen besonders stark am Kundennutzennorientieren

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Unter Validität versteht man die konzeptionelle Richtigkeit einer Messung 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Hohe Kundenerwartungen erhöhen die Nachkauf-Zufriedenheit 

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Die Clusteranalyse wird primär zur Positionierung eines Produkts im Wahrnehmungsraum der Konsumenten eingesetzt 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Welche Strategie eignet sich zum schnellen Aufbau von Marktanteilen? 

Your peers in the course Marketing at the Universität Frankfurt am Main create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Frankfurt am Main on StudySmarter:

Marketing

Cash Cows benötigen in Relation zu ihrem Umsatz erhebliche Marketingressourcen, um sich auf dem schnell wachsenden Markt behaupten zu können

Wahr 

Marketing

Primärdaten sind Daten, die erst nach einer Datenerhebung zur Verfügung stehen

Wahr 

Marketing

Mit der ... kann man den Gesamtnutzen eines Produkts dekompositionell in Teilnutzenwerte für einzelne Eigenschaften zerlegen 

Conjoint-Analyse 

Marketing

Die Schnittmenge zwischen Kundenbedürfnis und angebotener Leistung bezeichnet man als USP

Wahr

Marketing

Als Sortiment bezeichnet man die Gesamtheit der Produktlinien eines Unternehmens 

Wahr 

Marketing

Bei unbewussten oder sozial unerwünschten Inhalten sollte man in der Marktforschung auf implizite Messmethoden zurückgreifen

Wahr

Marketing

Die Wirkung von emotionaler Werbung basiert auf klassischer Konditionierung 

Wahr

Marketing

Bei einem Seller‘s Market müssen sich Unternehmen besonders stark am Kundennutzennorientieren

Wahr

Marketing

Unter Validität versteht man die konzeptionelle Richtigkeit einer Messung 

Wahr 

Marketing

Hohe Kundenerwartungen erhöhen die Nachkauf-Zufriedenheit 

Wahr

Marketing

Die Clusteranalyse wird primär zur Positionierung eines Produkts im Wahrnehmungsraum der Konsumenten eingesetzt 

Wahr 

Marketing

Welche Strategie eignet sich zum schnellen Aufbau von Marktanteilen? 

Penetration-Strategie 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Frankfurt am Main

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Frankfurt am Main there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Frankfurt am Main overview page

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing at

Hochschule Reutlingen

marketing at

Westfälische Hochschule

marketing at

Hochschule Kempten

MARKETING at

Hochschule für angewandtes Management

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Universität Frankfurt am Main overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Frankfurt am Main or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards