Marketing at Universität Bonn

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bonn

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Bonn

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Basis

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Maturity Basis

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Cash Settlement
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Forward

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Glattstellen

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Hedgegeschäft

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Intertemporaler Preiszusammenhang
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Kassamarkt

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Kontrakte/ Future

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Kontraktgröße

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Long-Position
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Arbitragegeschäft

Your peers in the course Marketing at the Universität Bonn create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Bonn on StudySmarter:

Marketing

Basis
  • Die Differenz zwischen dem Kurs der Terminkontrakte und dem Preis am Kassamarkt wird Basis genannt.
  • Verlaufen nicht parallel deshalb -> Basisrisiko

Marketing

Maturity Basis

Differenz zwischen den Kassamarktpreis und den Preisen auf dem Warenterminmarkt bei Kontraktfälligkeit .

Marketing

Cash Settlement
  • Form der Erfüllung von Kontraktverpflichtungen bei nicht glattgestellten Kontrakten
  • In den entsprechenden Kontrakten ist die physische Erfüllung nicht vorgesehen oder optional.
  • die Abrechnung des kontraktes erfolgt auf Basis einer in den Kontrakt Bedingungen festgelegt Notierung oder auf der Basis eines in den Kontrakt Notierungen definierten Index.

Marketing

Forward
  • Forward ist keine börsenbehandelte Termingeschäfte
  • tatsächliche Warenaustausch zwischen Käufer und Verkäufer steht im Vordergrund
  • es wird ein Vertrag geschlossen über einen zukünftigen Handelnstermin sowie den verbindlichen Preis der Ware

Marketing

Glattstellen
  • Oft kommt es im Warenterminhandel nicht zu einem physischen Datenaustausch
  • Kontakte werden in der Regel durch ein Gegengeschäft kurz vor Erreichen des Erfülltszeitraums "glattgestellt"
  • Landwirt kauft seinen Kontrakt zurück und verkauft seine Ware über den Kassamarkt

Marketing

Hedgegeschäft
  • Ein Geschäft bei dem in erster Linie ein Absicherungsgedanke zugrunde liegt
  • Landwirt sichert sich gegen Preisschwankungen ab, indem er den Preis an der Warenterminbörse absichert
  • Landwirt hier gleich Hedger

Marketing

Intertemporaler Preiszusammenhang
  • Beschreibe den preislichen Zusammenhang in unterschiedlichen Perioden
  • Sinnvoll bei lagerfähigen Gütern
  • Einlagerung lohnt sich, wenn Preisdifferenz zwischen Kassamarkt und Kontrakten mit späterer Fälligkeit >Lagerkosten

Marketing

Kassamarkt
  • Kassa- oder Spottmarkt stellt im Gegensatz zum Warenterminmarkt für den Landwirt einen üblichen Handelsweg für den Kauf oder Verkauf der Waren da.
  • Warenaustausch findet tatsächlich statt

Marketing

Kontrakte/ Future
  • Bildet den Liefervertrag bei einem Warenterminmarkt
  • Eckdaten wie Qualität, Liefermenge, Liefertermin und Erfüllungsort festgelegt
  • Kontrakte an der Warenterminbörse gehandelt

Marketing

Kontraktgröße
Warenterminbörsen legen genau fest wie viele Anteile einer Ware mit einem Kontakt erworben werden -> wird standardisiert 

Marketing

Long-Position
Käuferposition in einem Handelsgeschäft

Marketing

Arbitragegeschäft
bezeichnet ein Handelsgeschäft, bei dem Preisdifferenzen und Kursunterschiede gleicher Produkte, Wertpapiere etc ausgenutzt werden sollen.
Der Arbitrageur handelt dabei gewinnorientiert und kauft zu einem bestimmten Zeitpunkt eine Ware billig ein um sie an einem anderen Ort teurer wieder zu verkaufen -> bestehende Preisunterschiede ausgenutzt 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Bonn

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Bonn there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Bonn overview page

Ökonomie

Lebensmittelkunde

Botanik

Botanik

Rechnungswesen II

Ernährungsphysiologie

Botanik

allgemeine Ernährungsphysiologie

Anatomie Klausur

EinsatzSanitäter

Mikrobiologie

Botanik Marie

Chemie für ELW

Koreanisch

ha ernährungslehre

Lebensmittelchemie 1

WISO 1 Märkte

Anatomie

Anatomie und Physiologie

Chemie-Praktikum

Ernährungslehre

Verbraucher- und Ernährungspolitik

Agrar-und Umweltpolitik

Chemie für Agrar

LMC 2019/20

allgemeine Biologie

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

Marketing C at

Hochschule Hamm-Lippstadt

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Universität Bonn overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Bonn or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards