Eventmarketing at Ostfalia Hochschule

Flashcards and summaries for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Was gibt es für gesamtwirtschaftliche Rahmenbedingungen?

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Was tun gesamtwirtschaftliche Rahmenbedingungen für das Eventmarketing?

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Was machen Unternehmen auf gesättingten Märkten?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Nenne 4 Gesellschaftliche Rahmenbedingungen und Trends

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Individualisierung und Multioptionalität

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Freizeitstreben

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Risikoneigung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Glück- und Sinnsuche

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Gesellschaftliche Rahmenbedingungen

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Ursachen für die zunehmende Bedeutung von Erlebnissen

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Erlebnis
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Erlebniswelten

Your peers in the course Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule on StudySmarter:

Eventmarketing

Was gibt es für gesamtwirtschaftliche Rahmenbedingungen?
Marktsättigung, Produktausreifung, Produktvielfalt, Mikrosegmentierung und Informationsüberlastung

Eventmarketing

Was tun gesamtwirtschaftliche Rahmenbedingungen für das Eventmarketing?
Sie ebnen den Weg für eine erlebnisorientierte Marktkommunikation und begründen somit zunächst ökonomisch die Existenz des Eventmarketings

Eventmarketing

Was machen Unternehmen auf gesättingten Märkten?
Sie nutzen eine erlebnisorientierte Marktkommunikation zur Differenzierung ihrer Angebote von denen der Wettbewerber

Eventmarketing

Nenne 4 Gesellschaftliche Rahmenbedingungen und Trends
1. Individualisierung und Multioptionalität 2. Freizeitstreben 3. Risikoneigung 4. Glück- und Sinnsuche

Eventmarketing

Individualisierung und Multioptionalität
- Produktvielfalt in Mikrosegmentierten Märkten - Szenekultur - virtuelle Welten - Alles-geht-Technologien

Eventmarketing

Freizeitstreben
- Incentivreisen - Golfurlaub - Shopping Malls

Eventmarketing

Risikoneigung
Thrilling Fields: u.a. Paragliding, Sky Surfing, Canyoning, River Rafting

Eventmarketing

Glück- und Sinnsuche
- Psychogruppen, -seminare - Lebenshhilfelektüren, Esoterik - Sekten

Eventmarketing

Gesellschaftliche Rahmenbedingungen
- verdeutlichen die Vielschichtigkeit des Erlebnis- und Eventphänomens - stellen neben der ökonomischen eine weitere Begründung für dessen Existenz dar - marktwirtschaftliche Antwort auf den gesellschaftlichen Megatrend der Erlebnisorientierung und die ihn begleitenden sekundären Trends - bieten ein ökonomisches Ventil zur Befriedigung der ihr zu Grunde liegenden Bedürfnisse von Erlebnisnachfragern

Eventmarketing

Ursachen für die zunehmende Bedeutung von Erlebnissen
- Wandel traditioneller Wertemuster rückt das Individuum in den Vordergrund - Zunehmende Freizeitorientierung einschließlich kommunikativer Freizeiterlebnisse - Konsumenten streben nach Genuss, Spaß und Unterhaltung - Trend zur Selbstverwirklichung und zum emotionalen Erleben - „ Aktives Erleben “ verdrängt immer mehr „passiven Konsum“

Eventmarketing

Erlebnis
ein außergewöhnliches, subjekt - und situationsbezogenes inneres emotionales Ereignis im Leben des Menschen, das sich einer zielgerichteten Selbst- oder Fremdsteuerung entzieht, dessen Rahmenbedingungen lediglich phänomenfördernd gestaltet werden können (z.B. durch Events).

Eventmarketing

Erlebniswelten
bewusst gestaltete und inszenierte Ereignisse oder Veranstaltungen für interessierte Individuen/Nachfrager, die ein Bedürfnis an positiv beeindruckenden Erlebnissen haben. Sie sind zeitlich und räumlich abgegrenzt und unterscheiden sich bewusst von der Alltagswirklichkeit der Zielgruppe

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule

Singup Image Singup Image

E-Marketing at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Marketing at

Fachhochschule Dortmund

Marketing at

Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin

Marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

E9 marketing at

Universität Paderborn

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Eventmarketing at other universities

Back to Ostfalia Hochschule overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Eventmarketing at the Ostfalia Hochschule or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login