Einführung in die PR at LMU München

Flashcards and summaries for Einführung in die PR at the LMU München

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

Synchronization on all devices

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Einführung in die PR at the LMU München

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

PR Kampagnen können nur eine Funktion gleichzeitig erfüllen.

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Jeder der direkt oder indirekt das Ergebnis eines Unternehmens beeinflussen kann und/oder direkt oder indirekt von den Unternehmensentscheidungen auf jede Art und Weise betroffen ist, wird als Stakeholder bezeichne

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Weil es versch. Stakeholder gibt, hat die PR versch. Handlungsfelder

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Führung: Repräsentation geistiger und realer Machtfaktoren und Schaffung von Verständnis für bestimmte Entscheidungen

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Harmonisierung: Konflikte sollte man besser nicht austragen

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Führung: Grundkonsens ohne Totalkonsens

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Harmonisierung: Abbau und Beseitigung sozialer Konflikte zwischen der Organisation und ihren Stakeholdern

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Die Integrationsfunktion ist eine kurzfristige Übereinstimmung zwischen Zielen der Orga und den Anspruchsgruppen

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Beziehungsmanagement besteht aus Harmonisierungsfunktion, Integrationsfunktion und Führungsfunktion.

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Vertrauensaufbau bedeutet nie Verzicht auf Optionen strategischen Handelns.

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Vertrauensbildungsfunktion: ERhalt und Gewinn von Handlungsspielraum

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Legitimierungsfunktion: öffentliche Rechtfertigung der Existenz und des Handelns.

Your peers in the course Einführung in die PR at the LMU München create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Einführung in die PR at the LMU München on StudySmarter:

Einführung in die PR

PR Kampagnen können nur eine Funktion gleichzeitig erfüllen.
F: mehrere

Einführung in die PR

Jeder der direkt oder indirekt das Ergebnis eines Unternehmens beeinflussen kann und/oder direkt oder indirekt von den Unternehmensentscheidungen auf jede Art und Weise betroffen ist, wird als Stakeholder bezeichne
W

Einführung in die PR

Weil es versch. Stakeholder gibt, hat die PR versch. Handlungsfelder
W

Einführung in die PR

Führung: Repräsentation geistiger und realer Machtfaktoren und Schaffung von Verständnis für bestimmte Entscheidungen
W

Einführung in die PR

Harmonisierung: Konflikte sollte man besser nicht austragen
F: können und sollen ausgetragen werden

Einführung in die PR

Führung: Grundkonsens ohne Totalkonsens
F: Harmonisierung

Einführung in die PR

Harmonisierung: Abbau und Beseitigung sozialer Konflikte zwischen der Organisation und ihren Stakeholdern
W

Einführung in die PR

Die Integrationsfunktion ist eine kurzfristige Übereinstimmung zwischen Zielen der Orga und den Anspruchsgruppen
F: langfristig

Einführung in die PR

Beziehungsmanagement besteht aus Harmonisierungsfunktion, Integrationsfunktion und Führungsfunktion.
W

Einführung in die PR

Vertrauensaufbau bedeutet nie Verzicht auf Optionen strategischen Handelns.
F: immer

Einführung in die PR

Vertrauensbildungsfunktion: ERhalt und Gewinn von Handlungsspielraum
W

Einführung in die PR

Legitimierungsfunktion: öffentliche Rechtfertigung der Existenz und des Handelns.
W

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Einführung in die PR at the LMU München

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Business Administration at the LMU München there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to LMU München overview page

Strategic Marketing

Selected Topics in Organizational Behavior

Management and Economics of Network Industries (Technology and Innovation)

Wissenschaftstheorie

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Marketing & Strategy

Management of digital technologies

Managing the Front End of Innovation

Management and Economics of Platforms

Technik des betrieblichen Rechnungswesens

Mikroökonomie

Unternehmensrechnung

Statistik

Digital Media & Business

Kommunikationswissenschaften

Unternehmensrechnung

Externes Rechnungswesen

Privatrecht

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Einführung in die PR at the LMU München or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback