Marketing at International School of Management

Flashcards and summaries for Marketing at the International School of Management

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the International School of Management

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Was ist unter Marktsegmentierung zu verstehen ?

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Nach welchen 4 Kriterien unterscheiden sich Märkte?

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Was ist laut Definition ein relevanter Markt
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Wie wird der relative Marktanteil in % bemessen?

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Definition von Aktivierung

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Beispiele für Impulsive Kaufentscheidungen

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Beispiele für Extensive Kaufentscheidung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Beispiel für Habitualisierte Kaufentscheidung

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Beispiel für Primär rationale Kaufentscheidungen

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Was ist ein Markt:

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Was versteht man unter dem Erfahrungskurvengesetz?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Was besagt das Lebenszyklusmodell?

Your peers in the course Marketing at the International School of Management create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the International School of Management on StudySmarter:

Marketing

Was ist unter Marktsegmentierung zu verstehen ?
die Aufteilung eines heterogenen Gesamtmarktes in homogene Teilmärkte (Segmente) mittels bestimmter Merkmale der tatsächlichen bzw. potentiellen Käufer (Zielgruppen)

Marketing

Nach welchen 4 Kriterien unterscheiden sich Märkte?
1. Richtung der Transaktionen: Beschaffung- Absatzmarkt 2. Gütern: Konsumgütermärkte, B2B, Dienstleistungsmarkt 3. regionaler Ausdehnung: Regional, International 4. Machtverteilung: Käufer - Verkäufer Markt

Marketing

Was ist laut Definition ein relevanter Markt
Relevanter Markt :  der Teil Markt auf denen sich ein Unternehmen mit seiner Marktstrategie und Aktivität bezieht. In der Marktabgrenzung wird der Markt strukturiert und die relevanten Marktbereiche daraus definiert.

Marketing

Wie wird der relative Marktanteil in % bemessen?
Der eigene Umsatz * 100 / Umsatz des umsatzstärksten Konkurrenten

Marketing

Definition von Aktivierung
Erregungszustand (psychischer Aktivität), der den Konsumenten zu Handlungen stimuliert und ihn in den Zustand der Leistungsfähigkeit und Bereitschaft versetzt

Marketing

Beispiele für Impulsive Kaufentscheidungen
Impulsive Kaufentscheidungen sind Beispielsweise der Kauf von Süßigkeiten an der Kasse. Diese Entscheidungen sind hoch Emotional und wenig Kognitiv beeinflusst.

Marketing

Beispiele für Extensive Kaufentscheidung
Beispiel : Immobile , die Kaufentscheidung ist hoch Emotional und stark kognitiv beeinflusst.

Marketing

Beispiel für Habitualisierte Kaufentscheidung
Der Kauf von Milch oder Brot ist wenig kognitiv oder emotional beeinflusst.

Marketing

Beispiel für Primär rationale Kaufentscheidungen
Kauf einer Versicherung, Wenig emotional stark kognitiv.

Marketing

Was ist ein Markt:
Ein Markt ist ein virtueller oder realer Ort des Zusammentreffens eines Angebotes an Produkten mit der Nachfrage nach diesen Produkten, durch das sich Preise bilden.

Marketing

Was versteht man unter dem Erfahrungskurvengesetz?
: Mit jeder Verdopplung der im Zeitablauf kumulierten (produzierten / abgesetzten) Menge eines Produktes besteht ein Stückkostenpotenzial von 20-30% bezogen auf alle in der Wertschöpfung des Produktes enthaltenen (inflationsbereinigten) Stückkosten.

Marketing

Was besagt das Lebenszyklusmodell?
dass jedes Produkt am Markt bestimmte Lebenszyklusphasen durchläuft ( Einführung, Wachstum, Reife , Sättigung ), die unterschiedliche Absatz und Gewinnpotenziale aufweisen.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the International School of Management

Singup Image Singup Image

Marketing I at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to International School of Management overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the International School of Management or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards