Marktforschung at Hochschule Hamm-Lippstadt

Flashcards and summaries for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Sekunderforschung

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Forschungsansätze: Konsumentenverhalten 

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Emotionen 
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Primäremotionen 

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Einstellung 

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Konsumentenverhalten

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

S-O-R- Modell: Response
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Aktivierung 

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

S-O-R- Modell : Stimulus

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

S-O-R- Modell: Organismus 

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Beispiele Primäremotionen
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Motivation 

Your peers in the course Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt on StudySmarter:

Marktforschung

Sekunderforschung
Beschaffung von Daten, die bereits zu einem früheren Zeitpunkt und für andere Zwecke erhoben wurden.
 Das vorliegende Datenmaterial wird im hinblick des vorliegen Marktforschungsproblem aufbereitet und analysiert.

Marktforschung

Forschungsansätze: Konsumentenverhalten 
Behavioristische Ansätze: Blackbox Modell berücksichtigen bei der Analyse des Konsumentenverhaltens ausschließlich beobachtbarw Determinanten.

Neobehavioristische AnsätzeEchte Verhaltensmodelle berücksichtigen zusätzlich die um Inneren des Konsumenten (Organismus) ablaufende Prozesse

Marktforschung

Emotionen 
Innere Erregung, die wir angenehm oder unangenehmen empfunden und mehr oder weniger bewusst erlebt wird. 

Marktforschung

Primäremotionen 
Treten nur selten isoliert auf, sie überlagern sich gegenseitig mehr oder weniger stark.

Marktforschung

Einstellung 
Gelernte, vergleichsweise dauerhafte Bereitschaft eines Menschen, in einer entsprechenden Situation gegenüber einem bestimmten Objekt wertend zu reagieren. 
Einstellungen sind Motivation, die mit einer konkreten Kognitiven gegenstandsbeurteilung verbunden sind.

Marktforschung

Konsumentenverhalten
Alle beobachtbaren Handlungen von Endverbrauchern im Zusammenhang mit dem Kauf von Produkten bzw. Der Inanspruchnahme von Dienstleistungen.

Marktforschung

S-O-R- Modell: Response
> direkt beobachtbar 

  • Produktwahl
  • Einkaufsstättenwahl
  • Kaufangebot
  • Medienwahl 
  • ...

Marktforschung

Aktivierung 
Entscheiden antriebskraft für unser Handeln, bedeutet Erregung bwz innere Spannung.

Marktforschung

S-O-R- Modell : Stimulus
> Direkt beobachtbar

Marketingstimuli: 
  • Produkt
  • Preis 
  • Kommunikation 
  • Distribution 

Umweltstimuli
  • Physische Umwelt 
  • Soziale Umwelt 


Marktforschung

S-O-R- Modell: Organismus 
> nicht direkt beobachtbar 

Aktivierende Prozesse
  • Emotionen 
  • Motivation 
  • Einstellungen 

Kognitive Prozesse
  • Wahrnehmen 
  • Lernen
  • Entscheiden 

Marktforschung

Beispiele Primäremotionen
  • Neugier 
  • Freude
  • Vergnügen 
  • Interesse
  • Überraschung 
  • Wut 
  • Zorn
  • Verachtung 
  • Angst 
  • Scham 
  • Schuldgefühle 

Marktforschung

Motivation 
Psychische antriebskraft, die das Handeln des Konsumenten mit Energie versorgt und auf ein Ziel ausrichtet. 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule Hamm-Lippstadt overview page

Marketing - Markt und Marketingforschung

Markt- und Medienforschung

Marketing - Marktforschung

Grundlagen der Marktforschung

Marketing + Marktforschung 2. Semester

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marktforschung at the Hochschule Hamm-Lippstadt or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login