Marketing at Hochschule Fulda

Flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule Fulda

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Hochschule Fulda

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Definition Markt

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Welche Akteure auf dem Markt gibt es?

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Kriterien für die Abgrenzung des relevanten Marktes 

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Definitionen des Marketing 

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Marketingmix - 4 Ps

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Perspektiven im Marketing
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Theoretische Perspektive

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Konsumentenverhalten

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Konstrukte zur Erklärung des Konsumentenverhaltens 

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Aktivierung 
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Auslösung der Aktivierung 

Your peers in the course Marketing at the Hochschule Fulda create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Hochschule Fulda on StudySmarter:

Marketing

Definition Markt
Virtueller / realer Ort des Zusammentreffens eines Angebots an Produkten mit der Nachfrage nach diesen Produkten, durch das sich Preise bilden 

Marketing

Welche Akteure auf dem Markt gibt es?
Nachfrager 
Anbieter
Vertriebspartner 
Staatliche Einrichtungen 
Interessenvertretungen 

Marketing

Kriterien für die Unterscheidung von Märkten
Richtung der Transaktion 
Güter 
Regionale Ausdehnung 
Machtverteilung   

Marketing

Kriterien für die Abgrenzung des relevanten Marktes 
Anbieter 
Produkte 
Nachfrager 
Bedürfnisse 

Marketing

Definitionen des Marketing 
Aktivitätsorientiert: Marketing = Bündel von marktgerichteten Aktivitäten (Marketingmix)

Beziehungsorientiert: Marketing = Aufbau / Erhalt und Stärkung von Kundenbeziehungen 

Führungsorientiert: Marketing = Führung des Unternehmens nach der Leitidee Marktorientierung 


Marketing

Marketingmix - 4 Ps
Product: Definition und Gestaltung der Eigenschaften eines Produktes 

Price: Preis, der am Markt wettbewerbsfähig ist und die eigenen Kosten deckt 

Promotion: Kunden -> Werbung, Sponsoring etc.

Place: Vertrieb vom Anbieter zum Endverbraucher 

Marketing

Perspektiven im Marketing
1. Theoretisch 
2. Informationsbezogen
3. Strategisch 
4. Instrumentell 
5. Insitutionell 
6. Implementationsbezogen 
7. Führungsbezogen 

Marketing

Theoretische Perspektive

- Konsumentenverhalten 
- Verhalten der Unternehmen 
- Kaufverhalten 
- Wettbewerberverhalten

Marketing

Konsumentenverhalten
Alle beobachtbaren Handlungen von Individuen im Zusammenhang mit dem Kauf oder Konsum wirtschaftlicher Güter 

Marketing

Konstrukte zur Erklärung des Konsumentenverhaltens 
Aktivierung 
Motivation
Emotion
Involvement 
Einstellung 
Kundenzufriedenheit 
Werte und Lebensstil 
Umfeldfaktoren 

Marketing

Aktivierung 
Erregungszustand, der den Konsumenten zu Handlungen stimuliert und ihn in den Zustand der Leistungsfähigkeit und -bereitschaft versetzt 

Marketing

Auslösung der Aktivierung 
1. physische Reize: besondere Farben, Musik 
2. emotionale Reize: Kindchenschema oder erotische Abbildungen 
3. kognitive Reize: gedankliche Konflikte, Überraschungen 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Hochschule Fulda

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Hochschule Fulda there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule Fulda overview page

Personal

Business English

Statistik

marketing at

Hochschule für Wirtschaft und Umwelt Nürtingen-Geislingen

E-Marketing at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

marketing at

Hochschule Reutlingen

Marketing || at

IUBH Internationale Hochschule

marketing at

Westfälische Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marketing at other universities

Back to Hochschule Fulda overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Hochschule Fulda or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login