MARK Besenbeck at Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt

Flashcards and summaries for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Motive & Ziele der Produktvariationen

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Kernproudukt

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Die 3 Komponenten des Produktes:

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Erweitertes Produkt

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Kano-Modell der Kundenzufriedenheit Bausteine

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

5 Ebenen der Qualität

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Produkt muss welche zwei Arten Nutzen haben

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Reales Produkt

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Die 3 Entscheidungsfelder der Produktpolitik

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Programmbreite

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Programmtiefe

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

Definition Produktdifferenzierung

Your peers in the course MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt on StudySmarter:

MARK Besenbeck

Motive & Ziele der Produktvariationen

- Behebung von Produktmängeln

- Anpassung des Produkts an veränderte Kundenpräferenzen

- Reaktion auf neue Produkte des Wettbewerbs

- Erzielung von Kosteneinsparungen 

MARK Besenbeck

Definition Kernproudukt

Kerneigenschaften des Prouduktes, die maßgeblich die Funktionalität des Produktes festlegen

MARK Besenbeck

Die 3 Komponenten des Produktes:

Kernprodukt

Reales Produkt

Erweitertes Produkt (DL)

MARK Besenbeck

Definition Erweitertes Produkt

werden teilweise erwartet, Dienstleistungen

MARK Besenbeck

Kano-Modell der Kundenzufriedenheit Bausteine

Begeisterungsanforderung (links oben: nicht artikuliert, meist unterbewusst) 

Leistungsanforderung (rechts oben , artikuliert, messbar)

Basisanforderungen (rechts unten, selbstverständlich)

MARK Besenbeck

5 Ebenen der Qualität

Basisanforderungen

Leistungsanforderungen 

Begeisterungsanforderungen

Unerhebliche Merkmale

Rückweisungsmerkmale

MARK Besenbeck

Produkt muss welche zwei Arten Nutzen haben

Grundnutzen (Bedürfnisbefriedung)

Zusatznutzen (Ästetik, Soziales Prestiges --> steigt mit zunehmenden Einkommen)

MARK Besenbeck

Definition Reales Produkt

Charakteristika (Quali, Farbe, Funktionalität, Verpackung) Nutzens, der über die Kernfunktion hinaus geht

MARK Besenbeck

Die 3 Entscheidungsfelder der Produktpolitik

1. Innovationsmanagement

2. Management bereits am Markt etablierter Produkte

3. Markenmanagement

MARK Besenbeck

Definition Programmbreite

Anzahl unterschiedlichen Produktlinien/kategorien die ein UN parallel im Angebot haben

MARK Besenbeck

Definition Programmtiefe

Anzahl unterschiedlicher Produkte bzw. Produktvarianten innerhalb einer Produktlinie

MARK Besenbeck

Definition Produktdifferenzierung

Produkt wird durch zeitliche parallele Angebote mehrere Produktvarianten gezielt auf die Bedürfnisse unterschiedl. Zielgruppen abzustimmen

Sign up for free to see all flashcards and summaries for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt overview page

Italienisch

Arbeitsrecht

Wirtschaftsprivatrecht

Wirtschaftsinformatik

Buchführung

MARK Fuchs

ORGA Gottschalk

Personal

OM Kille 1. Test

OPMG Kille 2. Test

ABWL Rechtsformen

Spanisch

Wirtschaftsinfo

Controlling

Marketing Besenbeck

Marketing

Controlling

Arbeitsrecht

BWL/ Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

BWL Marketing at

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Market at

NORDAKADEMIE Hochschule der Wirtschaft

Marketing B19c at

NORDAKADEMIE Hochschule der Wirtschaft

Bank-Marketing at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Similar courses from other universities

Check out courses similar to MARK Besenbeck at other universities

Back to Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for MARK Besenbeck at the Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards