Grundlagen Marketing at FernUniversität in Hagen

Flashcards and summaries for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Was gilt als "Marke"

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Was versteht man unter
Produktdifferenzierung?

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Dachmarke

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Produktlinienmarke

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Was versteht man unter Standardisierung?

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Lockvogelangebot

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Produktbegleitender Service

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Handelsmarke

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Zweitmarke

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Lizenzmarke

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Definition von Revival?

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Was versteht man unter Spezialisierung?

Your peers in the course Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen on StudySmarter:

Grundlagen Marketing

Was gilt als "Marke"

Eigennamen (West)
Bilder bzw. Symbole (Mercedesstern)
Zahlenkombinationen 4711
Akronyme (Hanuta)
Phantasiewörter (Twix)

Grundlagen Marketing

Was versteht man unter
Produktdifferenzierung?

Sie beruht auf einem der
Produktvariation ähnlichen
Grundgedanken. Im Vergleich zur
Variation wird hier durch das
gleichzeitige Angebot verschiedener
Produktvarianten das Ziel verfolgt, den
unterschiedlichen Bedürfnissen von
verschiedenen Zielgruppen besser zu
entsprechen.

Grundlagen Marketing

Dachmarke

eine mit einheitlichem Namen (oft
Herstellername) versehene
Sortimentsmarke, zb. Bahlsen, Melitta

Grundlagen Marketing

Produktlinienmarke

stellen Kennzeichnungen von Produkten
dar, die durch eine gemeinsame
Markenphilosophie verbunden sind.
z. b. Produktlinienmarke “Nivea Hair
Care” mit Shampoo, Spülung, Gel etc

Grundlagen Marketing

Was versteht man unter Standardisierung?

Ist die der Differenzierung
entgegengerichtete Möglichkeit der
Beeinflussung der Sortimentstiefe; hat
die Einengung der Sortimentstiefe zum
Ziel. Dies bedeutet eine Verringerung
der Anzahl an bislang angebotenen
verschiedenen P-varianten.

Grundlagen Marketing

Lockvogelangebot

Problem der Markierung, da
Verschleuderung von Markenartikel. Tritt
oft beim Vertrieb über Discounter auf,
die Markenartikel als Lockvogelangebote
nutzen und missbrauchen. Hierbei kommt
es oft zur Markenerosion (= ursprüngl.
Positionierung und Image des
Markenartikels nehmen Schaden)

Grundlagen Marketing

Produktbegleitender Service

1. technische Serviceleistungen
(Reperaturen) mit direktem Produkt
bezug
2. kaufmännische Leistungen
(Finanzberatung, Beschwerdemanagement)
mit indirektem Produktbezug

Grundlagen Marketing

Handelsmarke

Artikel, die i.d.R. zwar von
unabhängigen Herstellerunternehmen
produziert, aber von Handelsunternehmen
mit einem individuellen Markenkonzept
versehen werden.
Markeninhaber=Handelsunternehmer

Grundlagen Marketing

Zweitmarke

Hierbei handelt es sich um ein
qualitativ ausgereiftes, in Bezug zur
Erstmarke jedoch vereinfachtes Produkt,
das i.d.R. unterhalb der “Preisregion”
der Erstmarke angesiedelt wird.

Grundlagen Marketing

Lizenzmarke

Marken, die gegen ein Entgelt anderen
Unternehmen zur Nutzung für deren
eigene Produkte angeboten werden. Ziel:
Möglichkeit des Transfers eines
positiven Markenimages
z.B. Porsche – Brillen

Grundlagen Marketing

Definition von Revival?

Lediglich wenige Komponenten eines
Produktes werden modifiziert

Grundlagen Marketing

Was versteht man unter Spezialisierung?

Bereinigen der Sortimentsbreite; diese
wird so eingeengt, als dass bisher
angebotene P-bereiche aufgegeben werden.
Kann ebenso vertikal, horizontal oder
lateral erfolgen.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Economics at the FernUniversität in Hagen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to FernUniversität in Hagen overview page

Personalführung Klausuraufgaben

Innovationscontrolling

Instrumente des Controlling

Rechnungslegung

Konzernrechnungslegung

Personalführung

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Grundlagen Marketing at the FernUniversität in Hagen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback