Controllin at Fachhochschule Lübeck

Flashcards and summaries for Controllin at the Fachhochschule Lübeck

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Controllin at the Fachhochschule Lübeck

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Zur Entscheidungsfindung bei mehreren unterschiedlichen Zielen
können Scoring-Modelle eingesetzt werden. Nennen Sie Vor- und
Nachteile dieser Methode.

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Stellen Sie die den Aufbau eines indikatorbasierten
Frühaufklärungssystems dar. Nennen Sie drei Bereiche von Indikatoren,
die Sie in einem solchen System berücksichtigen würden und geben Sie
je zwei Beispielindikatoren für diese Bereiche an.

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Nennen Sie drei wesentliche Aufgaben, welche die Budgetierung
innerhalb eines koordinationsorientierten Controlling hat.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Was versteht man unter einem „bottom up“ und einen „top down“
Budgetierungsprozess? Wie sind diese beiden Ansätze zu bewerten?

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Skizzieren Sie kurz, wie detaillierte Budgetvorgaben für einzelne
Unternehmensfunktionen abgeleitet werden können.

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Was versteht man unter einem „bottom up“ und einen „top down“
Budgetierungsprozess? Wie sind diese beiden Ansätze zu bewerten?
Wie würden Sie einen Budgetierungsprozess gestalten?

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Diskutieren Sie die Eignung von beyond budgeting –Ansätzen in
größeren Unternehmen

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Vergleichsarten


Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Formel für Effizienz

lle?

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Was versteht man unter einer Prämissenkontrolle?

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Erläutern Sie, welche steuerungsrelevanten Informationen man aus
„IST/IST“- und „SOLL/IST“-Vergleichen gewinnen kann.

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Ziele können komplementär sein oder in Konkurrenz zueinander
stehen. Was bedeutet dies für das Controlling?

Your peers in the course Controllin at the Fachhochschule Lübeck create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Controllin at the Fachhochschule Lübeck on StudySmarter:

Controllin

Zur Entscheidungsfindung bei mehreren unterschiedlichen Zielen
können Scoring-Modelle eingesetzt werden. Nennen Sie Vor- und
Nachteile dieser Methode.

Fe

Controllin

Stellen Sie die den Aufbau eines indikatorbasierten
Frühaufklärungssystems dar. Nennen Sie drei Bereiche von Indikatoren,
die Sie in einem solchen System berücksichtigen würden und geben Sie
je zwei Beispielindikatoren für diese Bereiche an.

Fehlt noch

Controllin

Nennen Sie drei wesentliche Aufgaben, welche die Budgetierung
innerhalb eines koordinationsorientierten Controlling hat.

Fehlt

Controllin

Was versteht man unter einem „bottom up“ und einen „top down“
Budgetierungsprozess? Wie sind diese beiden Ansätze zu bewerten?

Fehlt

Controllin

Skizzieren Sie kurz, wie detaillierte Budgetvorgaben für einzelne
Unternehmensfunktionen abgeleitet werden können.

Fehlt

Controllin

Was versteht man unter einem „bottom up“ und einen „top down“
Budgetierungsprozess? Wie sind diese beiden Ansätze zu bewerten?
Wie würden Sie einen Budgetierungsprozess gestalten?

Fehlt noch

Controllin

Diskutieren Sie die Eignung von beyond budgeting –Ansätzen in
größeren Unternehmen

Fehlt noch

Controllin

Vergleichsarten


Ist-Ist-Vergleiche

Soll-Ist bzw. Wird-Ist-Vergleiche

Soll-Wird-Vergleiche

Controllin

Formel für Effizienz

lle?

Effizienz = Kosten B / (Kosten A x Produktgestaltung in % x Volumen x Faktorkosten in %)

Controllin

Was versteht man unter einer Prämissenkontrolle?

Kontrolle der Annahmen die wir getroffenen haben. Z.B. bzgl. Preisentwicklung

Controllin

Erläutern Sie, welche steuerungsrelevanten Informationen man aus
„IST/IST“- und „SOLL/IST“-Vergleichen gewinnen kann.

Ist - Ist Vergleich: ZB Vergleich zum Vorjahr

Soll - Ist Vergleich : ZB Vergleich von Plan- mit Istgößen

Controllin

Ziele können komplementär sein oder in Konkurrenz zueinander
stehen. Was bedeutet dies für das Controlling?

F

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Controllin at the Fachhochschule Lübeck

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Controllin at the Fachhochschule Lübeck there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Fachhochschule Lübeck overview page

Grundbegriffe des betrieblichen Rechnungswesens

Wirtschaftspolitik

Marktforschung

Industrie

Einführung in die Logistik

Controlling at

Hochschule Coburg

Controlling at

Hochschule Niederrhein

Controlling at

Fachhochschule Campus 02 Graz

Controlling at

IUBH Internationale Hochschule

Controlling 🎭 at

Hochschule Aalen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Controllin at other universities

Back to Fachhochschule Lübeck overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Controllin at the Fachhochschule Lübeck or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login