Marketing - Markt und Marketingforschung at Fachhochschule Dortmund

Flashcards and summaries for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was ist der Gender-Pay-Gap, wie hoch ist der in DE?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was sind die Kritikpunkte des GPG?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was sind die 3 Informationsbereiche der Markt- und Marketingforschung?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

Was ist die Aufgabe der Marktforschung?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was ist eine Primärforschung?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was ist eine Sekundärforschung?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

Was für Messungsarten gibt es?
6 Stk.
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

welche 4 Skalenniveaus gibt es?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

Was misst die Nominalskala?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was misst die Ordinalskala?

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was misst die Intervallskala?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

was misst die Ratio- bzw. Verhältnisskala?

Your peers in the course Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund on StudySmarter:

Marketing - Markt und Marketingforschung

was ist der Gender-Pay-Gap, wie hoch ist der in DE?
-prozentualer Unterschied zwischen. den durchschn. Bruttoverdienst von angestellten Männern und Frauen, in DE 21%

Marketing - Markt und Marketingforschung

was sind die Kritikpunkte des GPG?
Bereiche wie "exterritoriale Organisationen und Körperschaften" und Unternehmen <10 MA werden unberücksichtigt
keine Vergleichbarkeit, da alle Branchen abgefragt werden

Marketing - Markt und Marketingforschung

was sind die 3 Informationsbereiche der Markt- und Marketingforschung?
1. gesamtwirtschaftliche Informationen
2. branchenspezifische Informationen
3. Informationen über einzelne Kundengruppen

Marketing - Markt und Marketingforschung

Was ist die Aufgabe der Marktforschung?
vorhandene informationen zu filtern und handhabbar zu machen

Marketing - Markt und Marketingforschung

was ist eine Primärforschung?
neue Forschung, keine Daten sind vorhanden
-> teuer, aber Gewinnung von aktuellen Daten und ist zugeschnittener

Marketing - Markt und Marketingforschung

was ist eine Sekundärforschung?
im rahmen der Marktforschung wird auf bereits vorhandenen informationen zurückgegriffen

Marketing - Markt und Marketingforschung

Was für Messungsarten gibt es?
6 Stk.
- Messungen im allgemeinen Sinn, Prozess der Informationsgewinnung
- Messungen im engeren Sinn
- beobachtbare Größen, Umsatzzahlen zb
- nicht beobachtbare Variablen, Einstellungen, Motive, Zufriedenheit
- Vollerhebung, Erfassung aller Erhebungseinheiten (Grundgesamtheit)
- Teilerhebung, Erfassung einer Teilmenge der Grundgesamtheit (Stichprobe)

Marketing - Markt und Marketingforschung

welche 4 Skalenniveaus gibt es?
Nominal, ordinal, intervall, ratio bzw. Verhältnis skala 

Marketing - Markt und Marketingforschung

Was misst die Nominalskala?
Unterschiede (Männlich-Weiblich)

Marketing - Markt und Marketingforschung

was misst die Ordinalskala?
Reihenfolge (1.Platz, 2, 3,...)

Marketing - Markt und Marketingforschung

was misst die Intervallskala?
Abstände sind interpretierbar
(Punktrichterbwertung)

Marketing - Markt und Marketingforschung

was misst die Ratio- bzw. Verhältnisskala?
absoluter Nullpunkt
(Zieleinlaufzeit)

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Fachhochschule Dortmund overview page

Marktforschung

Marktforschung

Marktforschung

Markt- und Medienforschung

Marketing - Marktforschung

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing - Markt und Marketingforschung at the Fachhochschule Dortmund or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login