Marketing at Duale Hochschule Baden-Württemberg

Flashcards and summaries for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketing-Unterschiede

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

S(O)R Modell

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

vier Anwendungsstadien des Marketing

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketingziele und -strategien

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Gratifikationsprinzip

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Besonderheiten Dienstleistung

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Kapazitätsprinzip

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Nachfrager

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marktarten Kriterien

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Definition Marketing 

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Merkmale und Inhalte des aktuellen Marketings

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Behavioristischer Ansatz der Käuferverhaltensforschung

Your peers in the course Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg on StudySmarter:

Marketing

Marketing-Unterschiede

  • Konsumgütermarketing: Nachfrage von Einzelpersonen, Gebrauchs-/verbracuhsgüter, intensiver Preiswettbewerb, Kommunalpolitik, Handelsvertrieb
  • Investitions-/Industriegütermarketing: abgeleitete Nachfrage von Organisationen, langer Beschaffungsprozesse, kl. Anzahl von Akteuren, Individualmarketing, persönlicher Verkauf, hoher Kooperationsgrad
  • Handelsmarketing: Maßnahmen gegenüber deinen Nachfragern: Standortwahl, Sortimentsgestaltung, Verkaufsraumgestaltung, Kundenservice, Angebote
  • Dienstleistungsmarketing: Anbieter stellen Leistungsformen in Form personeller, sachlicher, immaterieller Ressourcen bereit. Konsumtive oder investive Kern- oder Zusatzleistungen

Marketing

S(O)R Modell

  • beobachteter Stimulus
  • trifft auf Organismus
    • Aktivierung
    • Motivation
    • Emotion
    • lernen
    • Denken
    • Wissen
    • Einstellung
  • es gibt Reaktion

Marketing

vier Anwendungsstadien des Marketing

1. Instrumentell verkürztes Marketingverständnis als absatzpolitisches Instrument

2. Klassische, ökonomisches Marketingverständnis: Kundenbedürfnsbefriedigung für ökonomische Unternehmensziele

3. Modernes und erweitertes MArketingverständnis: Austauschform zur Bedürfnisbefriedigung beider Seiten

4. Generisches Marketingverständnis: Konzept der Beeinflussung und als Sozialtechnik, Austauschprozesse zwischen Individuen und Gruppen

Marketing

Marketingziele und -strategien

  • eng mit Unternehmenszielen
  • Sollaufgaben -> Erreichung durch Strategien
  • Potentialbezogen/psychografisch: Bekanntheit, Image, Kundenzfriedenheit
  • Markterfolgsbezogen/vorökonomisch: Absatz, MArktanteil, Kundenzahl, Kundenloyalität, Kauffrequenz
  • Wirtschaftlich/ökonomisch: Umsatz, Kosten, Deckungsbetrag, Gewinn, Umsatzrendite

Marketing

Gratifikationsprinzip

Welche Anreize bestehen?

Nachfrager:

  • Bedürfnisbefriedigung
  • Zufriedenheit
  • Kundennutzen

Anbieter:

  • Umsatz
  • Gewinn
  • Anbieternutzen

Marketing

Besonderheiten Dienstleistung

  • Immaterialität
  • nicht lagerfähig
  • Integration eines externen Faktors
  • Kaufrisiko
  • Individualität

Marketing

Kapazitätsprinzip

Welche Ressourcen werden benötigt?
Nachfrager:

  • Einkommen (Fin. Mittel)
  • Information
  • Zeit

Anbieter

  • Vorprodukte
  • Prozesse
  • Mitarbeiter
  • Know How
  • Finanzielle Mittel

Marketing

Nachfrager

  • private Konsumenten
  • Wiederverkäufer (Handel)
  • Industrielle Abnehmer (Unternehmen)
  • Öffentliche Abnehmer (staatliche Institutionen)

Marketing

Marktarten Kriterien

  • Anzahl und Größe
  • Leistungsart
  • Transaktionsrichtung
  • Transaktionsart
  • Regulierung
  • Zugang
  • Machtverteilung
  • Perfektion des Markts

Marketing

Definition Marketing 

  • effiziente, bedürfnisgerechte Gestaltung von Austauschprozessen 
  • Austausch zwischen Anbieter und Nachfrager nur, wenn für beide Vorteilhaft

Marketing

Merkmale und Inhalte des aktuellen Marketings

  • Beziehungsorientierung: Relationship-Marketing (CRM)
  • Soziale Netzwerke (Interaktives Netzwerk-Marketing, virales)
  • Informationtechnologien: Database Marketing
  • Digital vernetzte Wissensgesellschaft: Prosumenten, Marktverschiebung
  • Zunehmende Digitalisierung: Individualisierung, Ansprache und Integration
  • Neuromarketing

Marketing

Behavioristischer Ansatz der Käuferverhaltensforschung

  • es gibt beobachtbaren Stimuli und darauf folgt Reaktion
  • physische Prozesse des Käufers bleiben unberücksichtigt

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program BWL - Messe-, Kongress- und Eventmanagement (dual) at the Duale Hochschule Baden-Württemberg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Duale Hochschule Baden-Württemberg overview page

Grundlagen der BWL

MKE - VStättVO

MKE - Kongresse

MKE -Verastaltungsformate

MKE - Team

Recht 1. und 2. Buch

Recht 2.Buch Besondere Schuldverhältnisse

Recht Paragraphen

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Duale Hochschule Baden-Württemberg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback