Marktforschung (de Teffé) at Cologne Business School

Flashcards and summaries for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter der Nominalskala?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Welche Formen der Panelforschung gibt es?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter der Ordinalskala?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was ist eine abhängige Variable?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was ist eine unabhängige Variable?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter der Intervallskala?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter Kodierung?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was sind Störvariablen?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was sind Skalenniveaus und welche gibt es?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter Editierung?

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was versteht man unter der Verhältnis/Ratioskala?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Was sind die zentralen Fragestellungen in den Planungsphasen?

Your peers in the course Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School on StudySmarter:

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter der Nominalskala?

  • Nichtmetrisch
  • Zulässige Relationen: A = A ≠ B
  • Mögliche Aussage: Gleichheit - Verschiedenheit
  • Beispiele: Geschlecht, Nationalität

Marktforschung (de Teffé)

Welche Formen der Panelforschung gibt es?

  • Verbraucherpanel
  • Handelspanel

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter der Ordinalskala?

Nichtmetrisch

Zulässige Relationen: A > B > C

Mögliche Aussage: Größer-kleiner-Relationen

Beispiele: Schulnoten, Ausbildung

Marktforschung (de Teffé)

Was ist eine abhängige Variable?

Variable, an der ein Effekt der unabhängigen Variable gemessen werden soll

Marktforschung (de Teffé)

Was ist eine unabhängige Variable?

Variable, die systematisch variiert wird.

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter der Intervallskala?

Metrisch

Zulässige Relationen: A > B > C UND A - B = B - C

Mögliche Aussage: Gleichheit von Differenzen

Beispiele: Temperatur, Kalenderzeit

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter Kodierung?

Prozess der Kategorisierung von Rohdaten, um deren Auswertung zu ermöglichen

Marktforschung (de Teffé)

Was sind Störvariablen?

Beeinflussen die abhängige Variable ebenfalls, ohne systematisch variiert zu werden


Einfluss sollte neutralisiert/ausgeschaltet werden

Marktforschung (de Teffé)

Was sind Skalenniveaus und welche gibt es?

Generell möchte man bei der Zuordnung von Zahl zu empirischem Sachverhalt möglichst keine Informationen verlieren.


Je nach Art der Zuweisung von Sachverhalt zu Zahl unterscheidet man unterschiedliche Skalenniveaus:


1. Nominalskala

2. Ordinalskala/Rangskala
3. Intervallskala

4. Verhältnisskala

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter Editierung?

  • Sicherstellung, dass die benötigten Daten vorhanden, lesbar, fehlerfrei und vollständig sind
  • Entscheidung darüber, wie z.B. mit fehlenden Werten umgegangen werden soll

Marktforschung (de Teffé)

Was versteht man unter der Verhältnis/Ratioskala?

Metrisch

Zulässige Relationen: A = x * B

Mögliche Aussage: Gleichheit von Verhältnissen

Beispiele: Längen- und Gewichtsmessung

Marktforschung (de Teffé)

Was sind die zentralen Fragestellungen in den Planungsphasen?

  1. Problemformulierung: Was ist das Ziel der Studie?
  2. Welche Informationsquellen werden herangezogen (Primärdaten/Sekundärdaten)?
  3. Mit welchem Typ von Studie können die Ziele erreicht werden (explorativ, deskriptiv, explikativ) und mit welcher Methode werden die Daten erhoben (Befragung, Beobachtung, Test)?
  4. Wie wird der Erhebungsrahmen gestaltet (z.B. Entwicklung Fragebogen, Messung der Variablen, Auswahl der Stichprobe)?
  5. Wer soll die Durchführung der Erhebung übernehmen?
  6. Welche Analyseverfahren kommen zur Anwendung?
  7. Wie lassen sich die Ergebnisse sinnvoll interpretieren?

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Cologne Business School overview page

Internationales Marketing

Psychologie Katharina

Werbepsychologie

Werbepsychologie (Hartmann)

Wirtschaftswissenschaften (Belger)

Marktforschung at

Universität Hamburg

Marktforschung at

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Marktforschung at

FernUniversität in Hagen

Marktforschung at

Hochschule Ravensburg-Weingarten

Marktforschung at

IUBH Internationale Hochschule

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Marktforschung (de Teffé) at other universities

Back to Cologne Business School overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marktforschung (de Teffé) at the Cologne Business School or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards