Persuasive Communication an der University of Amsterdam

Karteikarten und Zusammenfassungen für Persuasive Communication an der University of Amsterdam

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Persuasive Communication an der University of Amsterdam.

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- Campaigns should be designed with regard for audience characteristics, including capacity variables

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- The probability that the communication will evoke each of the twelve output steps is conditional upon the occurrence of all preceding steps

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Was interested in concepts such as truth and fairness, and in a form of justice which did not rely on trickery, manipulation or casuistry

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

An evaluating response to a person, a situation, a product, an idea or an organization

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Approached the process of persuasion from a scholarly perspective and so is generally regarded as the founder od argumentation studies

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Travelled from town to town to give lessons in rhetoric, paving the ay for subsequent developments in dialects and logic

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Describes the four essential steps an advertising message should trigger: 'Attention, Interest, Desire, Action (Satisfaction)' 

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Determines the effectiveness of information based on characteristics of its sender, its message, its medium, its receiver and its effect

Who says what in which channel to whom, with what effect?

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- Characteristics of the perceived communicator to whom the message is attributed


Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- Provides the richest sub-list of input variables for persuasive communications

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- Media (channels, sensory modalities) through which persuasive messages are transmitted include variables

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

- It is common for a communication input to affect an ultimate persuasive impact in opposite directions via different mediating steps, leading to an inverted-U relationship between input and impact

- More is not always better -->  Choose the golden mean (i.e., apply input elements at an intermediate level).

Kommilitonen im Kurs Persuasive Communication an der University of Amsterdam. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Persuasive Communication an der University of Amsterdam auf StudySmarter:

Persuasive Communication

- Campaigns should be designed with regard for audience characteristics, including capacity variables

Receiver factors (Input Factors)

Persuasive Communication

- The probability that the communication will evoke each of the twelve output steps is conditional upon the occurrence of all preceding steps

The attenuated-effects fallacy

Persuasive Communication

Was interested in concepts such as truth and fairness, and in a form of justice which did not rely on trickery, manipulation or casuistry

Plato 

Persuasive Communication

An evaluating response to a person, a situation, a product, an idea or an organization

Attitude

Persuasive Communication

Approached the process of persuasion from a scholarly perspective and so is generally regarded as the founder od argumentation studies

Aristotle

Persuasive Communication

Travelled from town to town to give lessons in rhetoric, paving the ay for subsequent developments in dialects and logic

Sophists 

Persuasive Communication

Describes the four essential steps an advertising message should trigger: 'Attention, Interest, Desire, Action (Satisfaction)' 

AIDA(S) model

Persuasive Communication

Determines the effectiveness of information based on characteristics of its sender, its message, its medium, its receiver and its effect

Who says what in which channel to whom, with what effect?

Lasswell's  model of communication

Persuasive Communication

- Characteristics of the perceived communicator to whom the message is attributed


Source factors (Input Factors)

Persuasive Communication

- Provides the richest sub-list of input variables for persuasive communications

Message factors (Input Factors)

Persuasive Communication

- Media (channels, sensory modalities) through which persuasive messages are transmitted include variables

Channel factors (Input Factors)

Persuasive Communication

- It is common for a communication input to affect an ultimate persuasive impact in opposite directions via different mediating steps, leading to an inverted-U relationship between input and impact

- More is not always better -->  Choose the golden mean (i.e., apply input elements at an intermediate level).

The golden mean principle

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Persuasive Communication an der University of Amsterdam zu sehen

Singup Image Singup Image

mass communication an der

University of Benin

cyto communication an der

Université René Descartes (Paris V)

communication an der

HES-SO : UAS Western Switzerland

Communications an der

University of Abuja

Purposive Communication an der

Our Lady of Fatima University

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch Persuasive Communication an anderen Unis an

Zurück zur University of Amsterdam Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Persuasive Communication an der University of Amsterdam oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login