Merger & Acquisition an der Universität zu Köln

Karteikarten und Zusammenfassungen für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Merger & Acquisition an der Universität zu Köln.

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Certain Tasks of Corporate Development Organization (CDO) in large firms (3)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

How are CDOs organized? (5)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Merger Definition (2)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Acquisition Definition (2)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Divestiture Definition (2)


Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Drivers of M&A waves (5)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Who should benefit from an acquisition, and how? (4 stakeholder)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Effective synergy management
(value creation) (3)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (1. Mirage)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (2. Gravity Hill)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (3. Amnesia)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Do mergers and acquisitions pay off for employees? (3)

Kommilitonen im Kurs Merger & Acquisition an der Universität zu Köln. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln auf StudySmarter:

Merger & Acquisition

Certain Tasks of Corporate Development Organization (CDO) in large firms (3)

1. Strategic Tasks

- inform and advise the firm on the transaction opportunities to enhance strategic vision

- inform and advise on potential strategic course corrections


2. Operational Tasks

-  opportunity identification, planning and structuring of transactions, valuation, and negotiation


3. Coordination tasks

- financial diligence, legal, tax diligence, and tax structuring

Merger & Acquisition

How are CDOs organized? (5)

• Multi-disciplinary team
• 3-8 FTEs
• Report to CEO or CFO
• Generate about 80% of deal opportunities
• Contribute about 50% of M&A tasks (mostly planning & transaction phase)

Merger & Acquisition

Merger Definition (2)

• The consolidation or combination of one firm with another [A+B=A’ or C].
• The shareholders of the combining firms often remain as joint owners of the combined entity.

-> e.g. Daimler & Chrysler

Merger & Acquisition

Acquisition Definition (2)

• The purchase of one firm of another (or of parts of it) [A+B=A’].
• The acquired firm’s shareholders stop to be owners of that firm.

-> e.g. Bayer & Monsanto

Merger & Acquisition

Divestiture Definition (2)


• The sale of a firm (or parts of it) to another firm [A-B=A’].
• The selling firm’s shareholders stop to be owners of that firm (or of the parts sold).
-> e.g. Bayer & BMS (Covestro)

Merger & Acquisition

Drivers of M&A waves (5)

  • Low cost of capital
  • High stock market valuations and over-valued acquirers (instead of buying with cash, over-value the target company -> stock-based buying)
  • Limited organic growth opportunities or high growth period (because faster growth through external growth)
  • Industry shocks (technological, regulatory, etc.) that disrupt competitive market positions (e.g. acquire companies with disruptive technologies/more productive production processes)
  • Copy-cat behavior (M&A to keep up with competitors, e.g. because they enter new markets you follow)

Merger & Acquisition

Who should benefit from an acquisition, and how? (4 stakeholder)

Firm A should acquire Firm B if the stakeholders in both firms will be better off.


For shareholders:

Increase in share value, i.e. the combined value of A+B > the stand-alone value of A + stand-alone value of B + the benefits - cost of executing the merger or acquisition


Bondholders:

Reduction of default risk


Management:

Job security and prospects


Employees:

Job security and prospects

Merger & Acquisition

Effective synergy management
(value creation) (3)

• finding a partner with high potential synergies


Effective synergy measurement


 Effective integration management

Merger & Acquisition

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (1. Mirage)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

When?
Due-diligence


Where?

Potential synergy


What?

Overestimating of synergy value


Why?

- Agency conflicts

- Hubris (Überheblichkeit)

- Inter-firm causal ambiguity 

- Ineffective assessment models


How to avoid?

- Assess the “expected synergy” carefully

- Use a risk-management approach for board-level discussion

- Conduct a careful analysis of the reasons for an M&A

Merger & Acquisition

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (2. Gravity Hill)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

When?
Due-diligence


Where?

Integration costs


What?

Overestimation the synergy value / Underestimating the integration costs


Why?

- Lack of attention

- Hubris

- Inappropriate background of the management involved

- High costs of coordination


How to avoid?

- Build cross-functional teams from technical, operational and financial positions

- Carefully assess the “integration costs”

- Obtain M&A insurance

Merger & Acquisition

Synergy Management Pitfalls: How to identify and avoid them (3. Amnesia)

-> When? Where? What? Why? (4) How to avoid? (3)

When?

Post-merger integration


Where?

Realized synergy


What?

Failure to achieve synergy value


Why?

- Lack of attention

- Intra-firm causal ambiguity

- Cultural differences

- Absence of integration plans


How to avoid?

- Pay attention to the action plan

- Carefully analyze and organize the cultural integration

- Select the correct integration approach


Merger & Acquisition

Do mergers and acquisitions pay off for employees? (3)

• Increased risk of lay-off


• Remaining employees have greater career prospects in a larger firm


• Remaining employees may benefit from improved firm competitiveness (greater job security)

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Merger & Acquisition an der Universität zu Köln gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität zu Köln Übersichtsseite

Game Theory

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Merger & Acquisition an der Universität zu Köln oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login