User Experience Design By Marc Hassenzahl an der Universität Siegen | Karteikarten & Zusammenfassungen

User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen

Karteikarten und Zusammenfassungen für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen.

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

❗️ISO 9241-11

Definition of Usability

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

UX is subjective & positive

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

❗️Perspectives on HCI

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

2 meanings of positive (Hedonic & Eudaimonic)

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Cognitive Perspective

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Difference between Usability & User Experience

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Modern HCI, interaction design

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

UX is about subjective feeling

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

❗️Experiential Perspective on HCI

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

UX = creating possibilities

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Herzberg's Two-factor model, Product & Experience Level attribute

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Material in the (social) practice

Kommilitonen im Kurs User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen auf StudySmarter:

User Experience Design by Marc Hassenzahl

❗️ISO 9241-11

Definition of Usability

  • Definition of Usability: The extent to which a system, product or service can be used by specified users to achieve specified goals with effectiveness, efficiency and satisfaction in a specified context of use
  • Effectiveness & efficiency
    • Focused on task
    • Objective
    • Effectiveness: accuracy and completeness with which users achieve specified goals
    • Efficiency: resources used in relation to the results achieved
  • Satisfaction
    • Subjective
    • Extent to which the user's physical, cognitive and emotional responses that result from the use of a system, product or service meet the user’s needs and expectations

User Experience Design by Marc Hassenzahl

UX is subjective & positive

  • Subjective: Focus on lived experience, situations, everyday life, differences among people and over time
  • Positive: Possibilities, motivators, enjoyment, meaning

User Experience Design by Marc Hassenzahl

❗️Perspectives on HCI

  • Cognitive: efficiency, effectiveness, usability, avoiding problems.
  • Emotional: Aesthetics and hedonics.
  • Motivational: Persuasion, attitude and behavior change.
  • Experiential: Wellbeing, enjoyment and meaning.

User Experience Design by Marc Hassenzahl

2 meanings of positive (Hedonic & Eudaimonic)

  • Hedonic
    • Enjoyable, "The happy life"
    • Well-being = pleasure attainment & pain avoidance
  • Eudaimonic
    • Meaningful, "The good life"
    • Self-realization where well-being is seen as the full functioning of the person

User Experience Design by Marc Hassenzahl

Cognitive Perspective

Rooted in a culture of objectivity

e.g. Usability, Time-on-task

User Experience Design by Marc Hassenzahl

Difference between Usability & User Experience

  • Usability
    Product efficiency, effectiveness, satisfaction, focuses on the product
  • User Experience
    Interaction, how user feels, focuses on how products fit in user's life

User Experience Design by Marc Hassenzahl

Modern HCI, interaction design

  • Interaction design focuses on the subjectives
  • Big on phenomenology, lived experience, humanistic
  • New change: from usability labs into the 'wild'
  • in situ user studies, sampling experiences, ethnographic studies in people's homes & streets
  • Design in context: single case studies, autobiographic design

User Experience Design by Marc Hassenzahl

UX is about subjective feeling

  • You can enjoy using a system with plenty of usability problems as long as you know how to solve them
  • It's not easy to predict how problems are experienced based on objective attributes

User Experience Design by Marc Hassenzahl

❗️Experiential Perspective on HCI

  • Feeling related to other people is a crucial human need.
  • e.g. Elderly people often miss the presence of others
  • But the telephone is not the best solution.
  • The telephone imposes a form of usage primarily constrained by technology, not by emotions and psychological needs. Design and Ergonomics focus on form and usability. The conceptual approach is only rarely questioned .
  • An alternative: Always on, focus on joint action as a means to feel close. Joint: creating of, rather than, talking about, experiences.

User Experience Design by Marc Hassenzahl

UX = creating possibilities

  • UX = creating possibilities instead of avoiding problems
  • Possibility-Driven Design
    • Prosthetic legs use less energy than natural legs
    • Tamagotchi adding new possibility to create relatedness, but not solving loneliness

User Experience Design by Marc Hassenzahl

Herzberg's Two-factor model, Product & Experience Level attribute

  • Hygiene factors
    • Feature & functionality of the product
    • Product-level attributes: easy, efficient, etc
  • Motivators
    • Not in the product but in the experience you create with the product
    • Experience-level attributes: closeness, memories, etc
    • e.g. with smartphone: contacting loved ones, recording moments with children

User Experience Design by Marc Hassenzahl

Material in the (social) practice

  • Things/(Material) are always involved. Technology inevitably and subtly impacts the way we do things. The iPad changed what we read; it changed family dinners, DJ performances and touristy walks through cities.
  • Human life even in its most primitive form is unthinkable without technology
  • It’s mentally easier to divide humans and objects than to understand them as a comprehensive and interdependent system
  • It is still common to view things as neutral, as reflecting human nature and desires rather than forming them.


Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Siegen Übersichtsseite

UbiComp

Analysis & Evaluation by Depe

Academic English

A&O Psychologie

CSCW

CSCL

A&O Psychology

CSCW by Depe

HCI

M-Commerce, User Exprerience an der

Fachhochschule Wedel

Innovation by Design an der

Hochschule Macromedia

Customer Experience Management an der

Universität Bielefeld

User experience an der

IUBH Internationale Hochschule

User Experience Design an der

IUBH Internationale Hochschule

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch User Experience Design by Marc Hassenzahl an anderen Unis an

Zurück zur Universität Siegen Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für User Experience Design by Marc Hassenzahl an der Universität Siegen oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards