CSCL an der Universität Siegen

Karteikarten und Zusammenfassungen für CSCL an der Universität Siegen

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs CSCL an der Universität Siegen.

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What are technical challenges with mobile learning? p.47

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Why is mobile-learning effective for kids?

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What would be research topics for mobile learning? p.37

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What is the motivation behind Mobile Learning?

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Name problems concerning the didactical approach in tele-learning p.25ff

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What can be problems with tele-learning? p.24

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What is application-sharing?

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Name technological approaches for tele-learning

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Name objectivistic approach for E-learning

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What can you say about the Hypermedia Learning Environment?

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

Name Design guidelines for Hypertext

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

What are social and educational challenges with mobile learning p.48

Kommilitonen im Kurs CSCL an der Universität Siegen. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für CSCL an der Universität Siegen auf StudySmarter:

CSCL

What are technical challenges with mobile learning? p.47

– battery life and connectivity needed

– screen size and key size

– ability for authors to visualize mobile phones for delivery

– meet required bandwidth for streaming

– content security

– standardization of phones

– reworking of e-learning material

CSCL

Why is mobile-learning effective for kids?

– its a rich and challenging environment

– kids are investigating an open question of real interest

– they are accompanied by an adult guide

– mobile technologies give them rich and relevant information in context

– make connections between formal knowledge and personal experience

CSCL

What would be research topics for mobile learning? p.37

– situated learning

– social component 

– gaming influence on learning achievement

– in formal educational institutions 

– ethical issues 

etc

CSCL

What is the motivation behind Mobile Learning?

– mobile devices as teaching aids for practitiones

– learners interact with each other and with practitioner instead of hiding behind large monitors

– easy to accommodate mobile devices in a classroom

– not bulky as laptops

– Handwriting with stylus is more intuitive than using a keyboard

– supports collaborative work

– mobile devices can be used anywhere, anytime -> home, train, hotels etc

– motivation for gamers

CSCL

Name problems concerning the didactical approach in tele-learning p.25ff

– lecturer becomes easiliy exchangeable

– prerecorded content critical:

  • only short cases useful
  • no feedback
  • time-efficient but not sufficiien

– involvement of pratictioners

  • deepening of selected aspects
  • helpful application of theory
  • remote participants may easily feel disadvantaged and isolated

– 

CSCL

What can be problems with tele-learning? p.24

technology:

– stability 

– navigation problems in slides

– need for application sharing functionality etc

– camera positioning etc.

CSCL

What is application-sharing?

-synchronously distributed interaction of different users with one application

– application runs on just one computer

– soft copy is tapped and transmitted to other computers and then presented as on the original computers

– entries of distributed computers are transmitted to original computer

CSCL

Name technological approaches for tele-learning

– Online Universities

– Asynchronous communication plattform(M-Bone)

– digital whiteboard

– application sharing

CSCL

Name objectivistic approach for E-learning

– learning in www lectures

– knowldege transmitted by teacher to student like in virtual school

– appropriate medium for knowledge transfer is needed

– contextualization of contents

CSCL

What can you say about the Hypermedia Learning Environment?

– constructivistic learning approach for students

– goal increase knowledge about entrepeneurship

– content: interviews, illustrated data

CSCL

Name Design guidelines for Hypertext

1)  dimension of information units have to be defined

2) enable backwards navigation

3) History list

4) User-own navigation paths

5) Navigation support

6) saving learners data

7) interactivity

CSCL

What are social and educational challenges with mobile learning p.48

– accessibility and cost barriers for end users

– how to access learning outside a classroom?

– support learning across many contexts

– content security or pirating issues

– frequent changes 

– developing theory needed

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für CSCL an der Universität Siegen zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Human Computer Interaction an der Universität Siegen gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Siegen Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für CSCL an der Universität Siegen oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback