SMTI an der Universität Marburg

Karteikarten und Zusammenfassungen für SMTI an der Universität Marburg

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs SMTI an der Universität Marburg.

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

key players in the innovation process

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Definition Innovation (i.n.s. and i.b.s.)

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Definition Invention

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

What are technologies?

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Three ontological layers of the "technology" construct

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

What are strategies? And what types are there?

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Strategy tees by scope and focus

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Two Perspectives on Strategy and Innovation Strategy: 


1. Content of Innovation Strategies

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Two Perspectives on Strategy and Innovation Strategy: 


2. Process of strategy formulation 

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Market-oriented Strategy Approach

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Recourse exploration vs. exploitation

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

Discoveries and Inventions

Kommilitonen im Kurs SMTI an der Universität Marburg. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für SMTI an der Universität Marburg auf StudySmarter:

SMTI

key players in the innovation process

  • Researchers and scientists at university or publicly financed
    research institutes (e.g. Max Planck-Institutes, Fraunhofer
    Institutes in Germany)
  • Engineers, technicians and scientists in companies (95%, prime driver)
  • Private inventors and handymen (less than 5% of inventions)

SMTI

Definition Innovation (i.n.s. and i.b.s.)

  • latin origin, incorporates "NEW" (nova): a new idea that has not existed before
  • first commercial use of an invention/technical discovery
  • innovations are either new products or new production processes

  • Innovation i.n.s.
    • first market introduction of a new product or production process
  • Innovation i.b.s.
    • wide diffusion of an invention
      (like the iPhone or the iPod).

SMTI

Definition Invention

Invention is a pre-requiste for Innovation.

SMTI

What are technologies?

  • no commonly accepted definition of technology
  • devision into 3 modalities/construct of three levels: 
    1. knowledge
    2. skills and experience
    3. artefacts

SMTI

Three ontological layers of the "technology" construct

  1. Technology as a body of knowledge
    • formal, abstract representation in a codify-able and verbalized form (Nummern etc.)
  2. Technology as skills & experiences 
    • know-how (experienced based knowledge)
    • involves individual and organizational skills and experiences 
  3. Technology as embodied in artifacts
    • manifestation of knowledge in physical objects 
    • tangible and visible
    • manifested in services 


Technology has both, material and immaterial components

SMTI

What are strategies? And what types are there?

  • fundamental element of the corporate management
  • determines a company‘s approach against competitors.


Market focus:

  • Strategies define the basic, long-term oriented direction of the business in
    the market. (traditional)


Resource focus: 

  • determines the internal and external resources that have to be built (accumulated) and deployed in order to achieve the future goals. (lays the ground for being successful in the market)

SMTI

Strategy tees by scope and focus

Corporate Strategies: 

  • which markets should be entered by the business, 
  • which products should be used 
  • which core competences a company will have in future.


Business Strategies:

  • define a competitive strategy to operate in a market (e.g. cost leadership or differentiation).

SMTI

Two Perspectives on Strategy and Innovation Strategy: 


1. Content of Innovation Strategies

What is a good strategy? 


Firms have to decide on several innovation strategy parameters


e.g.

  • Prospective new technology fields / prospective new markets / new business model
  • Product vs. process vs. business model innovation
  • Timing of innovation (pioneer vs. early follower vs. me too)
  • Radicalness of innovations (breakthrough / radical versus incremental)
  • Market pull versus technology push strategies
  • Make-or-Buy Decision

SMTI

Two Perspectives on Strategy and Innovation Strategy: 


2. Process of strategy formulation 

What are the steps of strategic planning?


  • development process of innovation strategies within companies
  • also focuses in organizational responsibilities e.g. 
    • division of labor between top management, 
    • planning departments,
    • internal and external consultants
    • operative business units in the course of determining targets and strategies
  • Strategy development comprises usually 3-4 steps:
    1. Innovation audit and analysis of the current situation (how it came about and how it might change in future);
    2. Development of a general strategic route;
    3. Determining the innovation strategy content;
    4. Planning – Which resources are required to execute the innovation strategy.


2&3 strategic planning i.n.s.

SMTI

Market-oriented Strategy Approach

-> How can firms apply their technologies/products to compete successfully in attractive industries?


Michael Porter: companies are successful if they enter attractive markets with the right strategy

  1. Generic competitive strategies of attitudes: 
    • comprehensive cost leadership 
    • differentiation 
    • concentration on core areas (niche strategy) 
  2. Porters five forces
    • threat of new entrants 
    • bargaining power of suppliers
    • bargaining power of buyers
    • threat of substitute product or services
    • rivalry among existing competitors



SMTI

Recourse exploration vs. exploitation

exploration and exploitation

  • two fundamentally different patterns of activities requiring controversial and conflicting capabilities


exploration = exploring new resources and markets

  • processes are targeted towards the search of new types of knowledge and technologies 
  • involve the diversification into new and known product-markets
  • associated with higher costs + risks, but opens up long term potentials for sustainable development of the firm 


exploitation = ability to make efficient use of already existing resources bundles (including minor reconfigurations)

  • builds on incremental innovation, the refinement of existing knowledge and the differentiation of existing product offers
  • secure strategy exhibiting moderate risks and offering immediate advantages that can be realized in the short run 

SMTI

Discoveries and Inventions

We discover what before existed, though to us unknown; we invent what did not
before exist Noah Webster (1828): An American Dictionary of the English Language

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für SMTI an der Universität Marburg zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang SMTI an der Universität Marburg gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Marburg Übersichtsseite

Asset Pricing Theory

sm3 an der

Fachhochschule für Sport und Management Potsdam

SMK5 an der

Deutsche Sporthochschule Köln

SMT an der

Albert-Ludwigs-Universität Freiburg

SM5 an der

Fachhochschule für Sport und Management Potsdam

SMK3 an der

Deutsche Sporthochschule Köln

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch SMTI an anderen Unis an

Zurück zur Universität Marburg Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für SMTI an der Universität Marburg oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login