Innovation Management an der Universität Hamburg

Karteikarten und Zusammenfassungen für Innovation Management an der Universität Hamburg

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Innovation Management an der Universität Hamburg.

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Explain the innovators dilemma

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Name two types of disruptive innovation 

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Name goals of Knowledge Management

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

One can divide between the market, resource and knowledge-based view. Explain them. 

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Define explicit and tacit knowledge.

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

How is innovation defined by Ed Roberts (MIT)?

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

How does Schumpeter define innovation?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

What is the difference between invention and innovation?

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Name three product innovation strategies

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

How can knowledge be captured? 

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

In which ways can knowledge be shared? 

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Name a example for new market disruption

Kommilitonen im Kurs Innovation Management an der Universität Hamburg. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Innovation Management an der Universität Hamburg auf StudySmarter:

Innovation Management

Explain the innovators dilemma

“If I had asked people what they wanted, they would have said faster horses.” - Henry Ford


  • Firms typically follow technology trajectories with incrementally improving performance.
  • Customers want improvements, not worse products according to their performance criteria → „Inferior Technologies“ are not developed.
  • Large frms need large markets to give noticeable results. → Small market niches are not being exploited.


Innovation Management

Name two types of disruptive innovation 

  • New-to market disruption: Create new markets and customer needs. With increasing performance, they capture customers of existing technologies. Often, different firms than incumbents start to dominate.
  • Low-end disruption: No new markets, but satisfy customers with lower performance requirements (but are attractive for other reasons, e.g. a lower price).

Innovation Management

Name goals of Knowledge Management

  • Managing Risk
    Dealing with uncertainty in government policymaking, competitors reactions to our strategies, risk of overtaxing our resources, risk of knowledge becoming outdated.
  • Efficiency in operations
    Reducing supply chain costs, sharing of best marketing practices, sharing of human resource practices, leveraging product development costs across the subsidiaries
  • Innovation
    Creating new products and service innovations to meet consumer needs and to build unique and lasting relations with users.

Innovation Management

One can divide between the market, resource and knowledge-based view. Explain them. 

Market-Based View:

Industry structure, and positioning within the industry determine success

Structure-Performance-Conduct

Michael Porter

Resource-Based View:
Firms are a bundle of resources, that are combined, leading to competitive advantage.

  • Knowledge-based View:

Knowledge is one of the most important – if not THE only important – resource leading to sustained competitive advantage.

Innovation Management

Define explicit and tacit knowledge.

Explicit 
Explicit knowledge can be codified.

Examples: written text, including documentation, manuals, software code, spoken words, instructions.


Tacit

„We can know more than we can tell.“ (M. Polanyi)

Experienced-based knowledge, implicit knowledge enables action, but cannot be easily expressed (ie, be codified)

Context-dependent knowledge: sticky knowledge known to trigger user innovation (von Hippel 1984)

Innovation Management

How is innovation defined by Ed Roberts (MIT)?

Innovation = Invention + Exploitation

Innovation Management

How does Schumpeter define innovation?

Combination of existing knowledge to form something new

Innovation leads to Creative destruction

Innovation Management

What is the difference between invention and innovation?

Invention is the conversion of cash into ideas.

Innovation is the conversion of ideas into cash.

Innovation Management

Name three product innovation strategies

1) be first to introduce technically advanced products (performance maximizing)


2) watch others innovate but adapt and introduce new product variations and features (sales maximizing)


3) enter later in the product life cycle with simpler and less expensive versions (cost-minimizing)

Innovation Management

How can knowledge be captured? 

Developing a knowledge map: By developing a Knowledge Map, i.e. an actual map, yellow pages, or a smartly structured database the company can create an inventory of existing knowledge.

Making tacit knowledge accessible: Tacit knowledge can be made accessible by ensuring its identification.

Innovation Management

In which ways can knowledge be shared? 

1-way sharing

Transfer explicit knowledge from one person, group, department, unit, or company to an other


2-way sharing

Exchanging explicit and tacit knowledge within a group of people through “face to face” interaction and intensive dialogue.

Innovation Management

Name a example for new market disruption

in communication
– Post → Telegraph → Telephone → Messaging
– Post → Email → Messaging (SMS, Whatsapp)

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Innovation Management an der Universität Hamburg zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Innovation Management an der Universität Hamburg gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Hamburg Übersichtsseite

Management and Sustainability

Internationales strategisches Management

CSR 2

Systems Thinking

Sustainability Management

Innovationsmanagement an der

Hochschule Mittweida

Innovationsmanagement an der

Fachhochschule Burgenland

Innovationsmanagement an der

MCI-Management Center Innsbruck

Innovationsmanagement an der

FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Innovationsmanagement an der

Duale Hochschule Baden-Württemberg

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch Innovation Management an anderen Unis an

Zurück zur Universität Hamburg Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Innovation Management an der Universität Hamburg oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login