Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg

Karteikarten und Zusammenfassungen für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is the key idea of the "antropocene" concept?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Explain Rockström's "quadruple squeeze"

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Explain the idea of "planetary boundaries"

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is a system? How can you define and describe it?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is the difference between stock and flows?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Apply the multistep logic of "issues -> concepts -> actors -> tools -> issue" to an example of your choice

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Illustrate the different definitional elements of a system with an example of your choice.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Why is negative feedback not that negative for certain issues?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Apply the concept of positive feedback mechanisms to an ecological sustainability example of your choice.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Apply the concept of positive feedback mechanisms to an social example of your choice.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Explain in your own words how Carlowitz' idea of sustainability can be translated into system theory language.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What does the term "resilience" refer to?

Kommilitonen im Kurs Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Sustainability

What is the key idea of the "antropocene" concept?

We have entered an era in which human activities significantly alter the Earth's ecosystems (water, climate, soil)

Sustainability

Explain Rockström's "quadruple squeeze"

  • Human growth
  • Climate change
  • Ecosystem decline
  • Surprise

These 4 aspects put pressure on planet earth. 

Surprise: We have to be humble in what we believe we can control!

Sustainability

Explain the idea of "planetary boundaries"

= A safe operating space for humanity 

We shouldn't cross these boundaries. 

Parameters are: 

  • Working ozone shield
  • Pollution of environment with chemicals
  • Phosphorous cycle
  • Stable Climate
  • Nitrogen cycle
  • Biodiversity

Sustainability

What is a system? How can you define and describe it?

Definition: A collection of parts that interact with each other to produce outcomes that are more than the sum of the parts alone


Components:

1) Parts

2) Connections

3) Function

4) Boundary

Sustainability

What is the difference between stock and flows?

Stock = Inventory/Supply of a part of a system, typically changes slowly


Flow = Addition/Substraction from a stock

Sustainability

Apply the multistep logic of "issues -> concepts -> actors -> tools -> issue" to an example of your choice

Issue: Student has to take test

Concept: Studying

Actors: The student

Tools: StudySmarter 


Sustainability

Illustrate the different definitional elements of a system with an example of your choice.

The body

1) Parts: Head, Right Arm, Left Arm, Right Leg, Left Leg, Upper body... 

2) Connections: Nerves, Veins 

3) Function: Be able to live in the environment, reproduction.. 

4) Boundary: Skin

Sustainability

Why is negative feedback not that negative for certain issues?

Negative feedback reduces the differences from the former stock level. Thus, it restores the balance. Often the balance/the former stock level is the desired stock level. The negative feedback stabilizes the stock level.

Sustainability

Apply the concept of positive feedback mechanisms to an ecological sustainability example of your choice.

Bush fires: Self-reinforcing -> the more the fires spread, the faster new trees and bushes start to burn

Sustainability

Apply the concept of positive feedback mechanisms to an social example of your choice.

Bank runs: A few people fear they could use their money -> A lot more people will have the same fear

Sustainability

Explain in your own words how Carlowitz' idea of sustainability can be translated into system theory language.

Carlowitz wants to 

  • Reduce Outflow:
    By finding substitutes
  • Increase inflow:
    By protecting small trees and using fast-growing trees
  • Use negative feedback loops:
    Planting new trees and speeding up the growth of trees with fertilizers

Sustainability

What does the term "resilience" refer to?

= A system's ability to retain its identity despite shocks.

(Within limits, the system seems to be stalbe and is able to fall back in its natural position)

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Erlangen-Nürnberg Übersichtsseite

E-Comm

Dienstleistungsmarketing

Qualitätsmanagement

Produktionssystematik

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback