Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg

Karteikarten und Zusammenfassungen für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is the concept of the Carbon Disclosure Project?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

"Efficiency solutions require engineers to create technological innovations". Discuss!

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Think of further examples of consistency solutions to resource scarcity.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Think of further examples to illustrate the three strategies of sufficiency, efficiency and consistency.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Explain the name of the C2C-Approach by comparing its circular approach with the linear model of materials economy.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Compare the position of Pooley & Tupy with the concepts discussed in class.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

From a sustainability perspective, would it be desirable that earth overshoot day moves to a later or earlier date in the calendar?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is "Earth overshoot day"?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

How does the IPAT-impact relate conceptually to WWF's concept of biocapacity?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

What is the "peak everything" idea about? Can you give examples of (arguably) peak resources?

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

To what extent does the BOP 2.0 concept address Karnani's BOP criticism? Elaborate your answer.

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

It is 28 ° C outside. A small company uses an air-conditioning system with diesel generator. The insulation of the windows is bad. 


Apply the 3 sustainability strategies and give examples on how to implement them.

Kommilitonen im Kurs Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg auf StudySmarter:

Sustainability

What is the concept of the Carbon Disclosure Project?

CDP asks companies to disclose their carbon emissions by answering a questionnaire. 

The request for disclosing comes from either an investor or a customer of the company (which is also the incentive for the company to disclose). 

If the company does not disclose, they will be listed on a „wall of shame“ on the CDP website.

Sustainability

"Efficiency solutions require engineers to create technological innovations". Discuss!

Pro Statement

Technological innovations will improve the process efficiency and the product efficiency, for example by producing a car more efficiently. 

Con Statement 

However,  technological innovations will not or hardly influence the usage, function and need efficiency. These are behavioral innovations. 

-> Technological innovations are important, but not the only tool to improve efficiency.

Sustainability

Think of further examples of consistency solutions to resource scarcity.

Coffee cups made of bamboo

Sustainability

Think of further examples to illustrate the three strategies of sufficiency, efficiency and consistency.

Example: Plastic bag

Sufficiency strategy

Do you really need a plastic bag or can you put it in your backpack or your pocket? 

Efficiency strategy

Can you make thinner plastic bags that use less plastic during production? 

Consistency strategy

Use paper bags instead of plastic bags.

Sustainability

Explain the name of the C2C-Approach by comparing its circular approach with the linear model of materials economy.

Linear model of materials economy

Starts with resource inputs -> production -> consumption -> waste. 

Shows the way of a product from cradle to grave.

Cradle-to-Cradle Approach

(William McDonough & Michael Braungart) 

In contrary to the cradle to grave approach: Circular instead of linear model! The „waste“ should be the nutrient for another (or the same) product. Like that, there will be no waste (in its traditional sense).

Sustainability

Compare the position of Pooley & Tupy with the concepts discussed in class.

„On the basis of our analysis of the relationship between
resource availability and population growth, we
forecast that the time-price of commodities could fall by
a further 29 percent over the next 37 years“

They say that the relationship between population growth and resource scarcity is decreasing. In the past years, the population increased while resource scarcity decreased. 

-> Same as Steve Horwitz 

-> Infinite growth

Sustainability

From a sustainability perspective, would it be desirable that earth overshoot day moves to a later or earlier date in the calendar?

It marks the day we have used the resources of more than one earth every year 

-> Later of course!

Sustainability

What is "Earth overshoot day"?

The day (every year) we use up more than the resources the earth can provide. -> We need more than one earth!

Sustainability

How does the IPAT-impact relate conceptually to WWF's concept of biocapacity?

Impact: How many resources do we demand from earth? = DEMAND SIDE

Biocapacity: How much can earth give/Our supply of natural resources/area of land x productivity = SUPPLY SIDE

Sustainability

What is the "peak everything" idea about? Can you give examples of (arguably) peak resources?

What is it about?

  • concept by Richard Heinberg
  • we are depleting critical resources
  • many resources will be used up soon
  • Particularly non-renewable resources

Examples:

  • Oil
  • Fish
  • Sand
  • Water

Sustainability

To what extent does the BOP 2.0 concept address Karnani's BOP criticism? Elaborate your answer.

Karnani’s criticism: 

1) market size (smaller)
definition (uses inconsistent numbers and sometimes includes not that poor people)
profitability 

2) The BOP romaticizes the poor 

3) MNCs lack the knowledge and capacity 

How BOP 2.0 addresses this: 

1) market size: Not only consumers BUT producers

2) romanticizes: Locals know what might harm the population (e.g. rather prepaid than treaties) 

3) MNCs: Don’t do it on their onw but have resources of the locals (e.g. knowledge)

Sustainability

It is 28 ° C outside. A small company uses an air-conditioning system with diesel generator. The insulation of the windows is bad. 


Apply the 3 sustainability strategies and give examples on how to implement them.

Efficiency strategy 

  • Use a more efficient Diesel generator
  • Better insulation -> More efficient usage of the Diesel

Consistency strategy

  • Change inputs to material flows consistent with natural resources flows. 
  • Power the air conditioning with renewable energy instead of using a Diesel generator

Sufficiency strategy

  • Quality and quantity of consumption
  • Does it really have to be 20 ° C or would 22 ° C be okay too (as everyone wears summer outfits anyways)

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Wirtschaftsingenieurwesen an der Universität Erlangen-Nürnberg gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Erlangen-Nürnberg Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Sustainability an der Universität Erlangen-Nürnberg oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback