TEFL an der Universität Duisburg-Essen

Karteikarten und Zusammenfassungen für TEFL an der Universität Duisburg-Essen

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs TEFL an der Universität Duisburg-Essen.

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Behaviourism 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Prominent Approaches (Behaviourism)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Key words (behaviourism) 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Innatism 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Kew words (Innatism)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

CLT

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Stephen Krashen’s 5 hypotheses
 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Interlanguage 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Interactionism

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Methods (Interactionism) 

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

TBL (Tasked-Based learning)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Communicative turn (repetition of behaviourism & innatism)

Kommilitonen im Kurs TEFL an der Universität Duisburg-Essen. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

TEFL

Behaviourism 
-influential in 1940/50s
-best known proponent: B.F Skinner
-basic idea: imitation & practice guided by positive reinforcement (drill&kill)

TEFL

Prominent Approaches (Behaviourism)

- audiolingual method = correct/incorrect use of a trait gets positive/negative feedback
- grammar translation = learning grammatical rules by translating sentence between target & native language 

TEFL

Key words (behaviourism) 
-Stimulus response learning = learning to automatically make a particular response in the presence of a particular stimulus
-habit formation = transform sth. that you’ve learned into a habit
-instructional classroom = ‘erzieherischer Klassenraum’
-frontal teaching = teacher centered / learner role : passive recipient who is regarded as a blank slate ‘unbeschriebenes Blatt’
​- focus on form 

TEFL

Innatism 
- Best known proponent : Noam Chomsky (developed in 1959)
- basic idea : children are born with an innate ability to learn languages = called ‘language acquisition device’ (LAD) or ‘Universal grammar’ (UG) = this device contained the rules & principles which were common to all languages in the world 

TEFL

Kew words (Innatism)
- universal grammar = some rules of grammar are manifested into the brain without being taught
- input
- creative processing = generating new ideas & making connection between the ideas / children use language creatively
- overgeneralisation = application of grammatical rules where it doesn’t apply / when familiar language is used in unfamiliar ways
- stages of acquisition 

TEFL

CLT
Communicative language teaching = makes use of real world situations that necessitate communication

-situational
-learners create meaning rather than perform perfectly grammatical structures
- balance between fluency & accuracy (Geläufigkeit & Genauigkeit)
- Discovery oriented learning
-communicative competence
-less teacher centered / more learner oriented 

TEFL

Stephen Krashen’s 5 hypotheses
 
-acquisition-learning hypothesis= unconscious process /picking up of target language /natural settings / takes place in language classroom
-Monitor hypothesis= Monitor in mind / checks utterances by comparing / use is constrained by time / spontaneous oral language / weaker than written language / speaker has more time to edit language output
-the natural order hypothesis= Acquisition of grammatical structures follows a natural order which is predictable / accounts for 1./2. Language acquisition
-input hypothesis= learner improves & progresses along the natural order when he receives second language input that is one step beyond his current stage of linguistic competence (comprehensible input or I +1)
-the affective filter hypothesis= mental block caused by effective factors that prevents input from reaching the LAD

TEFL

Interlanguage 
- initial state of the target language to its target like use
- contains features from the first language as well as features from the target language
- describes the state of language that has not yet been fully developed by a learner
- refers to the individual mental grammar of each language learner of a second language who has not fully acquired the target language but only approximated to it
- contains also innovations by the learner that are neither target like nor totally in line with the learners first language
- it is yet rule governed and thus predictable 

TEFL

Interactionism
- best known proponents : Piaget & Vygotsky (1970s/80s)
- Piaget : learning with objects / natural environment (more physical interaction)
- Vygotsky : learning socially with other people = in a supportive interactive environment = children are able to advance to higher levels of knowledge and performance = zpd (distance between what could be achieved alone and what through interaction)


TEFL

Methods (Interactionism) 
- modified interaction between interlocutor to make language more comprehensible / include elaboration / slower speech rate / gesture
- group work
- think, pair, share
- TBL
- PBL

TEFL

TBL (Tasked-Based learning)
- use the foreign language in a meaningful and authentic way
- Merrill Swain’s = “output hypothesis” = negotiating ‘comprehensible output’ or languaging = stimulates learning, language development, cognitive growth
-cooperative, collaborative, interactional learning
- competence orientation
- teachers as moderators
- learner actively involved
- authenticity
- focuson meaning
- ICC

TEFL

Communicative turn (repetition of behaviourism & innatism)
-Behaviourism = structuralist language teaching (eg. audiolingualism & grammar translation) = technique = imitation (stimulus - response)
- Innatism = situational learning = technique = present practice 

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für TEFL an der Universität Duisburg-Essen zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang TEFL an der Universität Duisburg-Essen gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Duisburg-Essen Übersichtsseite

Allgemeine Pädagogik

Allgemeine Pädagogik

Linguistik 1

Romantik

Orthographie

Pädagogisch-psychologische Diagnostik und Inklusion

Literaturgeschichte

Anatomie

Mathematik Didaktik

Sportspieldidaktik

Bewegungs-und Trainingswissenschaft

Erkenntnistheorie

Theorretische Philosophie

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für TEFL an der Universität Duisburg-Essen oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback