Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen

Karteikarten und Zusammenfassungen für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen.

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Task framework, Willis Task-cycle

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Good CLT - General Criteria

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Interactionism - General Focus (Piaget)

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Behaviourism

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

exercise vs. task: EXERCISE

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Communicative Turn

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

commucative language teaching

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

goal: reading/listening/viewing ... for gist - techniques

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Innatism - Learner Role

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Behaviourism - Methods

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

commucative language teaching

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Core Assumptions of CLT

Kommilitonen im Kurs Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen auf StudySmarter:

Teaching English as a foreign language

Task framework, Willis Task-cycle
Task, Planning, Report

Teaching English as a foreign language

Good CLT - General Criteria
1. It is important that there is a positive class climate – this requirement for a good usage of the group dynamic.
2. Interesting and true-to-life topics are used.
3. a frequent change between singel work, partner work and teamwork.
4. active participation of the pupils is in the foreground
5. is is not about perfect grammar learning, but about a development of a sustainable fluency/language competence
6. The target should be the delivery/promotion of an intercultural knowledge.

Teaching English as a foreign language

Interactionism - General Focus (Piaget)
– Children as active learners who construct their own knowledge through interaction with objects and the physical environment of the real world
– actively trying things out: sometimes it works out – sometimes it doesn’t.
– important: children develop meaning on their own through interaction with the physical environment before they interact with others

Teaching English as a foreign language

Behaviourism
– Skinner
– 1940s – 1970s
– Learning is explained in terms of imitation, practice, reinforcement / feedback and habit formation
– habits are formed via a stimullus-response cycle
– say what I say
– Focus on language system, focus on form (deklarative knowledge)

Teaching English as a foreign language

exercise vs. task: EXERCISE
focus on correct linguistix forms
(such as gap-filling exercises in order to practice grammatical forms)
– intentional form-focused language learner

Teaching English as a foreign language

Communicative Turn
-origin in 1970s/1980s
– rooted in a critical response to pre-communicative structuralist approaches
– criticism of traditional methods like audiolingual or grammar-tranlation method

-educators realized that language ability involves much more than understanding grammar and words; instead integrated teaching of lanugage skills
– Idea: learning the lanuguage while actively using it for communication
– Communicative competence applicable and usable in the real world as the main goal

Teaching English as a foreign language

commucative language teaching
– present day teaching approach
– can be understood as a set of principles (not a theory)
– goals of language teaching
– how learners learn a language
– best classroom activites
– the roles of teacher and learners in the classroom

Teaching English as a foreign language

goal: reading/listening/viewing ... for gist - techniques
While reading for example, I take note of the headline, glance at illustrations or pictures, read short summaries in italics or sub-headings and look out for highlighted words

Teaching English as a foreign language

Innatism - Learner Role
– Makes activly sense of the language he/she is exposed to (active participant)
– creates and constructs language on his/her own after (natural/innate) UG was activated through authentic input
– learner centred

Teaching English as a foreign language

Behaviourism - Methods
– Audiolingual Method (listening to and repeating audio tapes in language labs)
– Grammar-Translation-Method
– Gap-filling (pattern drills)
– Choral repetition

Teaching English as a foreign language

commucative language teaching
– present day teaching approach
– can be understood as a set of principles (not a theory)
– goals of language teaching
– how learners learn a language
– best classroom activites
– the roles of teacher and learners in the classroom

Teaching English as a foreign language

Core Assumptions of CLT
1. Second language learning is facilitated when learners are engaged in interaction and meaningful communication
2. Meaningful communication results from students processing content that is relevant, purposeful, interesting, and engaging
3. Communication is a holistic process that often calls upon the use of serveral language skills or modalities
4. language learning is a gradual process tha involves creative use of language and trial and error
5. learners develop their own routes to language learning, progress at different ratesm and have different needs and motivations for language learning
6. The role of the teacher in the language classroom is that of a facilitator
7. The classroom is a community where learners learn throgh collaboration and sharing

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Lernbereich I - Sprachliche Grundbildung an der Universität Duisburg-Essen gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Universität Duisburg-Essen Übersichtsseite

Pädagogische Professionalität

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Teaching English as a foreign language an der Universität Duisburg-Essen oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback