Strategies in MNEs an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Strategies in MNEs an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Strategies in MNEs an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

Planes of integration

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

1. Strategy Making Process


2.1 steps

2.2 What is Decided?

3.3 Goals

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

1) Characterise Outsider

How can outsider become insider? 

What cahracterises insider

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

1) How to integrate companies for synergies

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

Payments

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

profit base 
d measures

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

What are firms influenced by? 


What can they influence?


Differentiate: 

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

Generic strategies goal and tell? 

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

1) Define Growth programs: 

2) Temoral dimension of management 




Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

Acquisition Process: 

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

theoretical basis of strategy?


Explain further


Central assumption?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

1. Different value chain systems and generic strategies 


2. 

Kommilitonen im Kurs Strategies in MNEs an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Strategies in MNEs an der TU München auf StudySmarter:

Strategies in MNEs

Planes of integration

Integration has to take place in MULTI PLANE 


1) strategic integration: Aim at defined strategic objectives, Implementation defined strategic implementation


2) Orgnisational intergation: organisation structure, Process integration


3) System integration: information systems and incentive systems


4) Cultural integration: Corporate culture


5) External Intergation: Communication with and integration of stakeholders



Strategies in MNEs

1. Strategy Making Process


2.1 steps

2.2 What is Decided?

3.3 Goals

1. Initiation, Formulation, Implementation 


2.1 Perception, identification, Structuring, Processing

2.2 External and internal analysis - strategic options - objectives - strategy as a plan

2.3 Strategy as action - Developing structures and systems, derivig plans of ops, envisioning, enabling, empowering, strategy control

Strategies in MNEs

1) Characterise Outsider

How can outsider become insider? 

What cahracterises insider

1) 

Outsider: Lack of market-specific knowledge

2) 

Gain market specifi knowledge by acting within various environmental settings

+ Become insider in area a) with partner, b) without partner


3) Insider: Generated Knowledge to use specific advantages + market specific responsiveness

Strategies in MNEs

1) How to integrate companies for synergies

1) 

Holding: Vertical intervention, optimize financing, influence on strategy 


2: Symbiosis: Integration several BU for corporate shared ressources, partial maintenance acquired company  + partial maintencance of company 


3. Absorption: Integration and merger of all BU



Strategies in MNEs

Payments

Shares and Cash 

TBD


Strategies in MNEs

profit base 
d measures
EVA-ic + (toi-wach)x in / 1+I 
eva:Capital income>cost of capital.
productivity > cost rate 

Strategies in MNEs

What are firms influenced by? 


What can they influence?


Differentiate: 

1. Macro (pastel) and industry environment ( Customer, company, competitors) 


2: Industry environment - cannot macro environment


Shaping: Industry is is comprised of forces that directly shape competition 

- Industry environment can be shaped


- Effect: Macro environment affects alll firms in general fashion 

- macro has effekt through effects on industry environment






Strategies in MNEs

Generic strategies goal and tell? 

Rach competitive advantage: 


Better perceived value (same price, differentiation)


lower price: same value price leadership



Also: Stuck in the middle -- BAD 


Strategies in MNEs

1) Define Growth programs: 

2) Temoral dimension of management 




1) Growth program is a sum of growth initiatives 

2) Problem: Action today influences results today 


BUT also influences ACTIONS AND REsult ((+ext./int. change) in Future 


Strategies in MNEs

Acquisition Process: 

Acquisition process consists of three phases (Planning, Take-Over, Inergration) embedded in Planning and COmpany restrucutring



1. Defining Objectives: Key to value creation: Goals for value creation and cost reduction 

2. Acquisition plannig: find targets and price

3. TAkeover: Approach, DD, CLosing

4. Integration: Realignment of groups, Refinement management responsibilities, Realization process improvement, relaization synergies, ressource optimization

5. Company restrucutring: Selling, reorganisation, refinement


--> Lower risk, by considering integration in all steps 

Strategies in MNEs

theoretical basis of strategy?


Explain further


Central assumption?

- Outperformance based on: Market based view and resource based view 


1. Market based view:

Performance based on consult based on structure (structure-conduct performance paradigm) - attractiveness and influencing of market as main drivers of success


2. Ressource based view: Ressource-conduct paradigm  

-  Valuable, inimitable, non-transferable resources as main drivers of success



Central assumption: Market imperfection: information asymmetry, specific resources, opportunistic behaviour)

Strategies in MNEs

1. Different value chain systems and generic strategies 


2. 

Chain: R&D: Purchaising Operations: Marketing/Sales, Service


Differentiation: Patents + creativity - quality, supplier relationship - quality control, flex - Band, target group - relationship, training 


Price leadership: Design to manufacture - price , volume, Econ. of scale, volume - mass market, market penetration - automation 

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Strategies in MNEs an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Strategies in MNEs an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Chinesisch

BBSE

Steuerrecht

bbse 3

EAM

agility

Applied Strategy and Organizations

Grundlagen der Luftfahrttechnik

E-Business Strategies an der

Universität Würzburg

3. VO (Strategie) an der

Universität Innsbruck

B01 - Strategies in Health Sciences an der

Medizinische Universität Wien

Strategie an der

ZHAW - Zürcher Hochschule für Angewandte Wissenschaften

Strategy an der

Tilburg University

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch Strategies in MNEs an anderen Unis an

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Strategies in MNEs an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login