Strategic and international Management an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Strategic and international Management an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Strategic and international Management an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What is the nature and characteristics of competitive advantage?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are the generic competitive strategies?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

Of what does the differentiation strategy consist?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

Of what does the price leadership strategy consist?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are the five elements of forming a strategy?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

How should a target market be selected?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are the dimensions of economic logic that must be specified to form a strategy?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are typical revenue models?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are possible reasons for foreign market entry?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What are elements of market entry strategies?

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

Which factors influence target market selection?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

What local factors influence the entry mode choice?

Kommilitonen im Kurs Strategic and international Management an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Strategic and international Management an der TU München auf StudySmarter:

Strategic and international Management

What is the nature and characteristics of competitive advantage?

The company creates value for its customers (value / price ratio greater 1)

The realized price is above the company’s costs

The value / price ratio of the company is superior to the value / price ratio of its competitors

The area where the company provides superior value is
• Perceived by customers
• Important to customers
• Defendable against competitors

Strategic and international Management

What are the generic competitive strategies?

“Differentiation”

“Price Leadership”

Strategic and international Management

Of what does the differentiation strategy consist?

Better perceived value (Providing a unique pro- duct/service, that is valuable to the customer) assuming similar prices

Strategic and international Management

Of what does the price leadership strategy consist?

Better prices assuming same value compared to competitors

Strategic and international Management

What are the five elements of forming a strategy?

Arenas: In which markets do we want to be active in?

Differentiators: Which competitive advantages do we want to achieve?

Economic Logic/Financials: How will we obtain revenues and profits?

Vehicles/Systems: What is our business system?

Staging/Timing: What will be our speed and sequence of moves?

Strategic and international Management

How should a target market be selected?

Balancing industry attractiveness and business strengths

Strategic and international Management

What are the dimensions of economic logic that must be specified to form a strategy?

What is your revenue model?

What determines your costs?

What is your margin model?

When does your cash flow-in and flow-out?

Strategic and international Management

What are typical revenue models?

Transfer of ownership (sale of products)

Pay-per-use (use of products, consumption of services)

Membership model (membership fee for basic offer, payment of additional services, granting access to a product bundle)

Cross-subsidy of complementary goods (add-on products, maintenance/servicing)

Two-sided market model (customer/user frequency, advertisement, pop-ups, re-sale of attention)

Strategic and international Management

What are possible reasons for foreign market entry?

Triggered by foreign competitors that entered the host market (cross-investment, tit for tat)

Triggered by domestic competitors that previously entered the foreign market (following the leader)

Necessity as consequence of business model design (economies of scale)

Proactive expansion from firm specific advantages

Strategic and international Management

What are elements of market entry strategies?

Arenas – Target market selection: Where to enter?

Advantages – Target market customization: What to offer?

Vehicles – Entry mode: How to enter?

Timing – Market entry timing: When to enter?

Economics – Target market business case: How to profit?

Strategic and international Management

Which factors influence target market selection?

Institutional factors - Is it legally possible to enter?

Market potential - Is the revenue potential attractive?

Competitive barriers - Is the potential share attractive?

Liabilities of foreignness - How dissimilar is the target country?

Strategic and international Management

What local factors influence the entry mode choice?

Are we allowed to enter without local partner?

Should we own contact to end customer?

Should we determine business model?

Can partner operations efficiently be integrated?

Are markets for resources efficient?

Are markets for firms efficient?

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Strategic and international Management an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Strategic and international Management an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Marketing (WI001129)

Innovative Unternehmer

Strategisches IT-Management

Innovationsbeschleuniger Krise

Entre

International Capital Markets

International Management an der

LMU München

Strategic and International Management an der

Universität Mannheim

Internationales strategisches Management an der

Universität Hamburg

International Management an der

FernUniversität in Hagen

Strategie und internationales Management an der

Johannes Kepler Universität Linz

Ähnliche Kurse an anderen Unis

Schau dir doch auch Strategic and international Management an anderen Unis an

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Strategic and international Management an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards