Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Sportmanagement AK Fragen Vincent im Sportwissenschaft Studiengang an der TU München in Augsburg

CitySTADT: Augsburg

CountryLAND: Deutschland

Kommilitonen im Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp.

Schaue jetzt auf StudySmarter nach, welche Lernmaterialien bereits für deine Kurse von deinen Kommilitonen erstellt wurden. Los geht’s!

Kommilitonen im Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp.

Schaue jetzt auf StudySmarter nach, welche Lernmaterialien bereits für deine Kurse von deinen Kommilitonen erstellt wurden. Los geht’s!

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Of the following, which one is not considered a key component of a

business plan?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Methods for dissolution of the organization

  2. Market trend analysis

  3. Sources of funding

  4. Description of products or services

  5. Expansion plans

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Which of the following represents a continuum from low to high market

relationships:

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Market exchange, functional relationship, strategic partnership

  2. None of the above

  3. Strategic partnership, functional relationship, market exchange

  4. Functional relationship, market exchange, strategic partnership

  5. Market exchange, strategic partnership, functional relationship

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A salesperson who, once he or she has a customer relationship, attempts

to sell a wide variety of products order service engages in:

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Cross selling

  2. Efficient consumer selling

  3. Return on customer investment selling

  4. Integrated marketing

  5. Customer value selling

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A clearly defined mission helps management

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Evaluate available market opportunities and avoid the that are inconsistent

  2. Plan and implement touchpoint functional conflicts

  3. Eliminates the need for specific functional objectives

  4. Prevent interdepartmental conflict

  5. Define the competition

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A functional relationship between buyer and seller is identified by a:

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Cooperative relationship between the participants

  2. Short-time horizon

  3. Low concern for the other party

  4. Collaborative relationship between the participants

  5. Bargaining relationship between the participants

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Relationships that result in strategic partnership go through four stages

including:

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Awareness, Exploration , Expansion and commitment

  2. Suggestion, response, communication, concurrence

  3. Exploration, change, dynamics, restoration

  4. Awareness, integration, designation, and expansion

  5. Beginning, adjustment, middle, end

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Which of the following is not part of the marketing concept?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Profits through sales volume

  2. Profits through customer satisfaction

  3. Integrated marketing

  4. Customer needs

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

The five alternative concepts under which organizations design and carry

out their marketing strategies consists of which of the following?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. The production, product, selling, marketing, societal marketing concepts

  2. Brand extensions, profits through sales volume, supplier needs, product,

    selling

  3. None of the above

  4. The production, selling, marketing, societal marketing concepts, supplier

    needs

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

All but which of the following is considered to be a myth associated with

entrepreneurship?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. First ventures are always successful

  2. All entrepreneurs must willingly invest significant sums of money

  3. Successful entrepreneurs must have a break-through invention

  4. Successful entrepreneurs are born not made

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A/An ________ is defined as the blueprint describing the business strategy

for entering the marketplace and explains the business to potential investors.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Business plan

  2. Intrapreneurship

  3. Competitor analysis

  4. Spin-off

  5. Business alliance

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

In franchising, the entrepreneur assumes fewer risks because the franchise

provides all but which one of the following?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Oversale of rights

  2. Economies of scale for purchasing

  3. Favorable image for the product

  4. Management assistance in operating the business

  5. Established market for the product

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

According to Michael Porter, salespeople in a firm practicing a

differentiation strategy:

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Attempt to sell nonprice benefits and provide high quality customer service

  2. Insulate themselves from competitive rivalry by creating cost control centers

  3. Choose high-growth markets while holding onto substantial mature markets

  4. Dominate a particular target market although its overall market share may be

    low

  5. Emphasize efficient-scale facilities

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Of the following, which one is not considered a key component of a

business plan?

  1. Methods for dissolution of the organization

  2. Market trend analysis

  3. Sources of funding

  4. Description of products or services

  5. Expansion plans

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Which of the following represents a continuum from low to high market

relationships:

  1. Market exchange, functional relationship, strategic partnership

  2. None of the above

  3. Strategic partnership, functional relationship, market exchange

  4. Functional relationship, market exchange, strategic partnership

  5. Market exchange, strategic partnership, functional relationship

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A salesperson who, once he or she has a customer relationship, attempts

to sell a wide variety of products order service engages in:

  1. Cross selling

  2. Efficient consumer selling

  3. Return on customer investment selling

  4. Integrated marketing

  5. Customer value selling

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A clearly defined mission helps management

  1. Evaluate available market opportunities and avoid the that are inconsistent

  2. Plan and implement touchpoint functional conflicts

  3. Eliminates the need for specific functional objectives

  4. Prevent interdepartmental conflict

  5. Define the competition

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A functional relationship between buyer and seller is identified by a:

  1. Cooperative relationship between the participants

  2. Short-time horizon

  3. Low concern for the other party

  4. Collaborative relationship between the participants

  5. Bargaining relationship between the participants

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Relationships that result in strategic partnership go through four stages

including:

  1. Awareness, Exploration , Expansion and commitment

  2. Suggestion, response, communication, concurrence

  3. Exploration, change, dynamics, restoration

  4. Awareness, integration, designation, and expansion

  5. Beginning, adjustment, middle, end

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Which of the following is not part of the marketing concept?

  1. Profits through sales volume

  2. Profits through customer satisfaction

  3. Integrated marketing

  4. Customer needs

Sportmanagement AK Fragen Vincent

The five alternative concepts under which organizations design and carry

out their marketing strategies consists of which of the following?

  1. The production, product, selling, marketing, societal marketing concepts

  2. Brand extensions, profits through sales volume, supplier needs, product,

    selling

  3. None of the above

  4. The production, selling, marketing, societal marketing concepts, supplier

    needs

Sportmanagement AK Fragen Vincent

All but which of the following is considered to be a myth associated with

entrepreneurship?

  1. First ventures are always successful

  2. All entrepreneurs must willingly invest significant sums of money

  3. Successful entrepreneurs must have a break-through invention

  4. Successful entrepreneurs are born not made

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A/An ________ is defined as the blueprint describing the business strategy

for entering the marketplace and explains the business to potential investors.

  1. Business plan

  2. Intrapreneurship

  3. Competitor analysis

  4. Spin-off

  5. Business alliance

Sportmanagement AK Fragen Vincent

In franchising, the entrepreneur assumes fewer risks because the franchise

provides all but which one of the following?

  1. Oversale of rights

  2. Economies of scale for purchasing

  3. Favorable image for the product

  4. Management assistance in operating the business

  5. Established market for the product

Sportmanagement AK Fragen Vincent

According to Michael Porter, salespeople in a firm practicing a

differentiation strategy:

  1. Attempt to sell nonprice benefits and provide high quality customer service

  2. Insulate themselves from competitive rivalry by creating cost control centers

  3. Choose high-growth markets while holding onto substantial mature markets

  4. Dominate a particular target market although its overall market share may be

    low

  5. Emphasize efficient-scale facilities

Gradient

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Sportwissenschaft an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Medienrecht

Sportrecht

Sportdidaktik

sensory physiology

Training und Bewegung I

Anatomie der inneren Organe

Biochemie

Management

Ernährung

Kommunikation

Pädagogik

Soziologie

Training & Bewegung 2

Sportmedizin

Sportmanagment AK Vincet

Bewegungswissenchaften AK Vincent

Kommunikation AK Vincent

TB2 AK Thusker 20120

TB AK 2019

Forschungsmethoden 1 AK 2018

Sportmanagement AK 2017

Sportmanagement AK 2019

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

StudySmarter Tools

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback

Nichts für dich dabei?

Kein Problem! Melde dich kostenfrei auf StudySmarter an und erstelle deine individuellen Karteikarten und Zusammenfassungen für deinen Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München - so schnell und effizient wie noch nie zuvor.