Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

In franchising, the entrepreneur assumes fewer risks because the franchise

provides all but which one of the following?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Oversale of rights

  2. Economies of scale for purchasing

  3. Favorable image for the product

  4. Management assistance in operating the business

  5. Established market for the product

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

... financing is raising money by selling part of the ownership of

the business to investors.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Equity 

  2. Debt

  3. Venture capitalist

  4. Public offering

  5. Spin-off

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Of the following, which one is not considered a key component of a

business plan?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Methods for dissolution of the organization

  2. Market trend analysis

  3. Sources of funding

  4. Description of products or services

  5. Expansion plans

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A/An ________ is defined as the blueprint describing the business strategy

for entering the marketplace and explains the business to potential investors.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Business plan

  2. Intrapreneurship

  3. Competitor analysis

  4. Spin-off

  5. Business alliance

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Which of the following is not considered a common characteristic of an

entrepreneur?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. External locus of control

  2. Willingness to take risks

  3. Self-confidence

  4. High need of achievement

  5. Internal locus of control

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

For small business owners, one of the most important objectives is

_______.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Profitability

  2. Market presence

  3. Growth

  4. Adaptability

  5. Innovation

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A/An ______ is best described by stating it is any business that is

independently owned and operated and is not dominate in its market.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Small business

  2. Entrepreneurship

  3. Proprietorship

  4. Corporation

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

All but which of the following is considered to be a myth associated with

entrepreneurship?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. First ventures are always successful

  2. All entrepreneurs must willingly invest significant sums of money

  3. Successful entrepreneurs must have a break-through invention

  4. Successful entrepreneurs are born not made

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

A company can classify customers according to their potential profitability

and manage its relationships with them accordingly.

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. True

  2. False

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

The five alternative concepts under which organizations design and carry

out their marketing strategies consists of which of the following?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. The production, product, selling, marketing, societal marketing concepts

  2. Brand extensions, profits through sales volume, supplier needs, product,

    selling

  3. None of the above

  4. The production, selling, marketing, societal marketing concepts, supplier

    needs

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

What does the term NPV stand for?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Net present value

  2. Network price value

  3. Nordic product value

  4. None of the above

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Which of the following is not part of the marketing concept?

Wählen Sie die richtigen Antworten aus:

  1. Profits through sales volume

  2. Profits through customer satisfaction

  3. Integrated marketing

  4. Customer needs

Kommilitonen im Kurs Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München auf StudySmarter:

Sportmanagement AK Fragen Vincent

In franchising, the entrepreneur assumes fewer risks because the franchise

provides all but which one of the following?

  1. Oversale of rights

  2. Economies of scale for purchasing

  3. Favorable image for the product

  4. Management assistance in operating the business

  5. Established market for the product

Sportmanagement AK Fragen Vincent

... financing is raising money by selling part of the ownership of

the business to investors.

  1. Equity 

  2. Debt

  3. Venture capitalist

  4. Public offering

  5. Spin-off

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Of the following, which one is not considered a key component of a

business plan?

  1. Methods for dissolution of the organization

  2. Market trend analysis

  3. Sources of funding

  4. Description of products or services

  5. Expansion plans

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A/An ________ is defined as the blueprint describing the business strategy

for entering the marketplace and explains the business to potential investors.

  1. Business plan

  2. Intrapreneurship

  3. Competitor analysis

  4. Spin-off

  5. Business alliance

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Which of the following is not considered a common characteristic of an

entrepreneur?

  1. External locus of control

  2. Willingness to take risks

  3. Self-confidence

  4. High need of achievement

  5. Internal locus of control

Sportmanagement AK Fragen Vincent

For small business owners, one of the most important objectives is

_______.

  1. Profitability

  2. Market presence

  3. Growth

  4. Adaptability

  5. Innovation

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A/An ______ is best described by stating it is any business that is

independently owned and operated and is not dominate in its market.

  1. Small business

  2. Entrepreneurship

  3. Proprietorship

  4. Corporation

Sportmanagement AK Fragen Vincent

All but which of the following is considered to be a myth associated with

entrepreneurship?

  1. First ventures are always successful

  2. All entrepreneurs must willingly invest significant sums of money

  3. Successful entrepreneurs must have a break-through invention

  4. Successful entrepreneurs are born not made

Sportmanagement AK Fragen Vincent

A company can classify customers according to their potential profitability

and manage its relationships with them accordingly.

  1. True

  2. False

Sportmanagement AK Fragen Vincent

The five alternative concepts under which organizations design and carry

out their marketing strategies consists of which of the following?

  1. The production, product, selling, marketing, societal marketing concepts

  2. Brand extensions, profits through sales volume, supplier needs, product,

    selling

  3. None of the above

  4. The production, selling, marketing, societal marketing concepts, supplier

    needs

Sportmanagement AK Fragen Vincent

What does the term NPV stand for?

  1. Net present value

  2. Network price value

  3. Nordic product value

  4. None of the above

Sportmanagement AK Fragen Vincent

Which of the following is not part of the marketing concept?

  1. Profits through sales volume

  2. Profits through customer satisfaction

  3. Integrated marketing

  4. Customer needs

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Sportwissenschaft an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Neuro

Medienrecht

Sportrecht

Sportdidaktik

sensory physiology

Training und Bewegung I

Anatomie der inneren Organe

Biochemie

Management

Ernährung

Kommunikation

Pädagogik

Psychologie

Soziologie

Training & Bewegung 2

Sportmedizin

TB2 AK

Sportmanagment AK Vincet

Bewegungswissenchaften AK Vincent

Kommunikation AK Vincent

TB2 AK Thusker 20120

TB AK 2019

Forschungsmethoden 1 AK 2018

Sportmanagement AK 2017

Sportmanagement AK 2019

Forschung 1 AK 2019

Spome AK

Trainingswissenschaften

Training & Bewegung 1

Psychologische & Pädagogische Basiskompetenz

PSYCHO 1 FRAGEN PROF

Forschung 2 AK

Psycho 2

Anatomie 2 AK 2015

Wissenschaftliches Arbeiten

Anatomie 2016 AK

Anatomie 2 AK 2018

Biostatsitik 1 & Versuchsplanung Klausur 2020

Psychologische & Pädagogische AK 2020

Sport/Medienrecht

Klausur 1

Sportmedizin AK 2020

T&B1 AK

Psycho & Pädagogik Winter 2020 AK

Bewegungswissenschaften 28 Fragen 14.08.2019

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Sportmanagement AK Fragen Vincent an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback