Marketing an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Marketing an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Marketing an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

What is Marketing Management

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

Negative Market Demand

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

what should Marketing Deliver? Aim of marketing

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

What is a meta market

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

who/what are metamediaries?

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

What are the major societal forces?

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

Marketing Philosophy key principles

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

Goal of Marketing Philosophy

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

What ae the interpreationx of Marketing Philosophy

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

State the marketing management process

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

Who are often included by Marketing Management as External suppliers

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

What is Marketing?

Kommilitonen im Kurs Marketing an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Marketing an der TU München auf StudySmarter:

Marketing

What is Marketing Management
The art and science of choosing a target customer group and building a strong profitable relationship with its customers. The Marketing Managers aim is to engage keep an d grow target customers by creating delivering and communicating superior customer value 

Marketing

Negative Market Demand
Whne  a consumer intentionally avoids buy a product that can go to the lengths of paying to avoid it.

Marketing

what should Marketing Deliver? Aim of marketing
marketing should deliver value to customers and engage with them in a way that maintains or improves both the customers and society's well being.
call for sustainable marketing

Marketing

What is a meta market
 Rather than giving multiple products to one customer, the meta market brings together different customers of the same product.

Marketing

who/what are metamediaries?
A company that acts as the single point of contact between online customers and suppliers. Metamediaries are also referred to as middlemen or third-party provider

Marketing

What are the major societal forces?
Major societal forces
§  Recession and economic recovery; effects around the globe
§  Heightened competition (e.g., brand extensions)
§  Technological developments (e.g., digitization, Internet, self-serving tools) that often lead to customer empowerment and well-connected customers (e.g., online review boards)
§  Industry convergence (e.g., Nike and Apple iPod)
§  Retail transformation (e.g., own-label brands)
§  Availability of big data (e.g., artificial intelligence-derived solutions)

Marketing

Marketing Philosophy key principles
Customer-centered perspective; design the “right” products  and services for a certain target group.

Marketing

Goal of Marketing Philosophy
The goal is to be more effective than competitors in understanding the target group’s needs; to create, deliver, and communicate superior value to target groups; to increase customer lifetime value.

Marketing

What ae the interpreationx of Marketing Philosophy
-Goals to direct all managerial decisions towards increasing customer-perceived value and hence customer lifetime value.
-Means (i.e., the use of marketing mix instruments)
-  Method (i.e., the support of decisions via market research findings)

Marketing

State the marketing management process
- Planning
-Implementing
-Controling

Marketing

Who are often included by Marketing Management as External suppliers
Retailers, Advertising agencies, Transporters, Research Companies, Internet providers, Database managers, Distributors

Marketing

What is Marketing?

-> Marketing is a customer focus that permeates organizational functions and processes


-> Try to engage customers and manage profitable relationships with them

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Marketing an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Marketing an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Business Analytics

Investment and Financial Management

Scheduling Lean Manufacturing Systems

International relations

User Modeling and Recommender Systems

CH2: Consumer Behavior

CH3: Consumer Behavior

CH4: Consumer Behavior

CH5: Consumer Behavior

CH8: Consumer Behavior

CH10: Consumer Behavior

CH11: Consumer Behavior

CH12: Consumer Behavior

Français

R Codes

Anorganische

AC Verbindungen_Tutorien

Advanced International Experience

Einsatz und Realisierung von Datenbanken

chemiesoftware

Organische Chemie

Die Chemische Industrie

Planung technischer Logistik Systeme

Reaktionstechnik

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Marketing an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback