Français an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Français an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Français an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

What are the five elements of market entry strategies?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

4 Subquestions for economic logic

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

How is foreign market entry triggered?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Arenas (Forming a Strategy)

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Economic Logic/Financials Dimensions

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Options for managing exchange rate risks:

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

What is meant by 'Stuck in the middle' by Karstadt?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

What are the five elements of a strategy?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

What are revenue models?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Reasons for foreign market entry?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

How is competitive advantage CA created?

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Competitive advantage through:

Kommilitonen im Kurs Français an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Français an der TU München auf StudySmarter:

Français

What are the five elements of market entry strategies?
- Target market selection - Target market offerings - Entry mode - Market entry timing - Target market business case

Français

4 Subquestions for economic logic
1. What is your revenue model? 2. What determines your costs? 3. What is your margin model? 4. When does cash flow-in and flow-out?

Français

How is foreign market entry triggered?
1. Reactive Market Entry (Tit-For-Tat) 2. Follow the Leader 3. Consequence of Business Model Design 4. Result of Superior Business Model

Français

Arenas (Forming a Strategy)
- selection of markets & market segments - fit between environment (industry attractiveness) & own strengths (resources)

Français

Economic Logic/Financials Dimensions
1. What is your revenue model? 2. What determines your costs? 3. What is your margin model? 4. When does your cash flow in & flow out?

Français

Options for managing exchange rate risks:
- Hedging - Price/ Cost adjustments

Français

What is meant by 'Stuck in the middle' by Karstadt?
85% of companies who try to achieve both - differentiation and price leadership, get stuck in the middle and fail.

Français

What are the five elements of a strategy?
- In which makes do we want to be active in? - Which competitive advantages do we want to achieve? - How will we obtain revenues and profits? - What is our business system? - What will be our speed and sequence of moves?

Français

What are revenue models?
- Transfer of ownership - Pay-per-use - Membership model - Cross-subsidy of complementary goods(expensive add ons) - Two- sided market model(Advertisement)

Français

Reasons for foreign market entry?
- foreigners entered your home marked - other companies already entered this foreign market - consequence of business model design - proactive expansion resulting from firm specific advantages

Français

How is competitive advantage CA created?
- Created if a company's service to its customers is superior to that of its competitors

Français

Competitive advantage through:
- Differentiation - Price Leadership

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Français an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Français an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

Business Analytics

Investment and Financial Management

Scheduling Lean Manufacturing Systems

International relations

User Modeling and Recommender Systems

CH2: Consumer Behavior

CH3: Consumer Behavior

CH4: Consumer Behavior

CH5: Consumer Behavior

CH8: Consumer Behavior

CH10: Consumer Behavior

CH11: Consumer Behavior

CH12: Consumer Behavior

Marketing

R Codes

Anorganische

AC Verbindungen_Tutorien

Advanced International Experience

Einsatz und Realisierung von Datenbanken

chemiesoftware

Organische Chemie

Die Chemische Industrie

Planung technischer Logistik Systeme

Reaktionstechnik

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Français an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards