Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München.

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Sales subsidiary

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Joint Venture

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Strategic accounts

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Areas of digital development

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

The M&A process

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Was ist die Marketing Definition von Prof. Philip Kotler?    

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Was ist die Denkweise im produktionsorientierten Marketing? 

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

When does an organization work?

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

WORK 4.0

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Different digital layers increase the complexity of the Matrix organization

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Market expansion

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Agency

Kommilitonen im Kurs Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München auf StudySmarter:

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Sales subsidiary
The part of a company that deals exclusively with the sale of its own company’s products
Motivation: Tax aspects, Division of power within the company – especially in case of different sales companies, Risk limitation
Sales- and profit targets

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Joint Venture
Fully integrated subsidiary either with or without local partner
Direct investment
Risk minimization when choosing a local partner (market knowledge, political contacts, image gain, local resources, synergies through own production etc.)
In some industries, the establishment of a national company with 100% foreign participation is not allowed
Formation of a Joint Venture usually by founding a new company or purchasing shares

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Strategic accounts
– 81 accounts, 64 SAM, 48 executive sponsors

– distributed across industries and regions

Want to grow 2x time with these accounts compared to others (ex. overall growth 5%, with these accounts it should be 10%)

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Areas of digital development
Audits Medical Devices (PS)
Sensor Networks (PS)
Predictive Maintenance (IS)
Big Data Analyses for Buildings (RI)
Building Information Management
Safe Driver Assistance Systems& Automated Driving

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

The M&A process
1. Acquisition strategy

2. Acquisition criteria

3. Searching for target

4. Acquisition planning

5. Valuing&evaluation

6. Negotiation

7. Due Diligence – see if evaluation was correct

8. Purchase & Sales Contract

9. Financing

10. Implementation

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Was ist die Marketing Definition von Prof. Philip Kotler?    

„Marketing umfasst jene menschlichen Tätigkeiten, die darauf abzielen, Austauschprozesse zu erleichtern und durchzuführen.“

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Was ist die Denkweise im produktionsorientierten Marketing? 

Konzentration auf kostengünstige
Herstellung und Distribution

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

When does an organization work?
An organization can only function if the following three cornerstones fit together:

Structure
Knowledge management and know – how
Role descriptions and cooperation

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

WORK 4.0
Working 4.0 will be more networked, more digital, more flexible

▪ New products and services -> new demands on work

▪ Change in demand for products and services

▪ Impacts on the organization and social security are still open

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Different digital layers increase the complexity of the Matrix organization
Collaboration tools (Yammer, MS Teams, …)
CRM system
Recruiting system
Divisional systems
M&A – different systems
Country – specific systems
Mobile developments

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Market expansion
Sell existing products on new markets

The first step towards internationalization
Know-how transfer

Corporate internationalization strategies and transformation through digitization

Agency
Sales agencies are companies that have established themselves as intermediaries between producers of branded goods and the various forms of trade, specializing in the sale of products without manufacturing the products themselves. They belong to the external distribution channels of production companies.

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Betriebswirtschaftslehre, Technologie- und Managementorientierte BWL an der TU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur TU München Übersichtsseite

E-Ship

Wirtschaftsprivatrecht I (inkl. juristischer Fallbearbeitung)

Marketing and Innovation Management

Energietechnische Anlagen

Business Law II

Biologie für Chemiker

International Political Economy (POL11000)

Intelligent vernetzte Produktion - Industrie 4.0

Applied Strategy & Organization

Biochemie

Business Ethics

TÜV 2

TÜV 3

Technology and Innovation

Corporate Sustainability

Reaktionstechnik und Katalyse

Produktion

Empirical Research Methods

Italiano

Angewandte Technische Chemie

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Corporate internationalization strategies and transformation through digitization an der TU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback