Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten

Karteikarten und Zusammenfassungen für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten.

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

What is language learning?

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

What is language acquisition?

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Teachability hypothesis (PIENEMANN)

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Action based teaching (BACH&TIMM)

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

CEFR

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Name the reasons for testing

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Name the five types of assessment (HARMER)

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Different styles of assessment

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

BLOOMs taxonomy

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Name the five principles of language assessment (BROWN&ABEYWICKRAMA)

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

What is listening?

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Listening strategies

Kommilitonen im Kurs Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten auf StudySmarter:

Englisch M4

What is language learning?

  1. active, autonomous, exploratory process
  2. controlled by the learner
  3. varied and authentic learning environment
  4. knowledge is always subjective

Englisch M4

What is language acquisition?

  1. process of creative construction
  2. learners can only produce what they can process
  3. developmental stages cannot be skipped
  4. teachability of language is largely constrained
  5. action-based teaching

Englisch M4

Teachability hypothesis (PIENEMANN)

  1. a clear developmental route
  2. stages of acquisition can’t be skipped through formal instruction
  3. instruction will be most beneficial if it focuses on structures from ‘the next stage’

Englisch M4

Action based teaching (BACH&TIMM)

  1. authenticity
    • original material from the respective English-speaking country
    • situations and activities that are “real”
  2. task-orientation
    • real tasks that fulfill a “real-life” purpose (criteria of task)
  3. process-orientation
    • dealing with contents and tasks which initiate a learning process
  4. product-orientation
    • tasks that lead to a certain product
  5. content-orientation
    • tasks have to be age appropriate (meaningful) and lead to “action”
  6. learner autonomy
    • tasks and group constellations that foster self-responsible work, self-assessment
  7. motivation
    • learners intrinsic and extrinsic motivation

Englisch M4

CEFR

  1. provides a common basis for the elaboration of language syllabuses, curriculum
  2. designing and developing textbooks and teaching material
  3. supporting the development and demonstration of the plurilingual profile of individual learners
  4. enhancing quality and success in learning, teaching and assessment 
  5. facilitating transparency in testing and the comparability of certifications
  6. main subjectives of the CEFR
    • language curricula
    • textbooks
    • teacher education
    • quality
    • transparency in testing
    • basic user: A1 - A2
    • independent user: B1 - B2
    • proficient user: C1 - C2

Englisch M4

Name the reasons for testing

- give teacher information about where the students are

- give students information about what they know

- assess 

- motivate (on specific material)

- keep a noisy class quiet

- clear indication of a new topic/station of learning - give structure

- get students to make an effort

- provide students with a sense of achievement and progress in their learning

Englisch M4

Name the five types of assessment (HARMER)

  1. Placement tests: test a student’s ability level of the four skills in order to place him / her in the right class.
  2. Diagnostic tests: show learner’s difficulties and deficiencies. 
  3. Progress or achievement tests: measure learners’ language and skill progress within a course. 
  4. Proficiency tests: measure whether students’ language abilities / knowledge are sufficient to be admitted to a university/ a certain job
  5. Portfolio assessment: shows students development over a period of time

Englisch M4

Different styles of assessment

  • summative / formative assessment
    1. summative = students’ knowledge at the end of semester / year
    2. formative = immediate feedback, that they can do better next time
  • formal / informal assessment
    1. informal = unplanned (reacting to students)
    2. formal = planned to assess specific knowledge

Englisch M4

BLOOMs taxonomy

                     create

               evaluate

            analyze

       apply

    understand

remember

Englisch M4

Name the five principles of language assessment (BROWN&ABEYWICKRAMA)

  1. Practicality (clear instructions, easy to administer)
  2. Reliability (results are consistent)
  3. Validity (marks only the tested item)
  4. Authenticity (natural language use)
  5. Beneficial washback (influences how and what teachers teach and learners learn)

Englisch M4

What is listening?

  1. selecting - choosing stimuli
  2. attending - focusing attention
  3. understanding - assigning meaning
  4. evaluating - analyzing and judging
  5. remembering - drawing on memory
  6. responding - feedback
  7. hearing - receiving raw data

Englisch M4

Listening strategies

  1. predicting
  2. inferring
  3. monitoring
  4. clarifying
  5. responding
  6. evaluating

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur Pädagogische Hochschule Weingarten Übersichtsseite

Grundlagen der Erziehungswissenschaft

Pädagogische Psychologie

Grundfragen der Bildung

Bildungssoziologie

Päpsy 2

Englisch M4 oral exam GS

Deutsch

Mathematik M2 - Grundbildung

EZW Grundschulpäd. Forschung

EZW Grundschulforschung

EZW Jahrgangsübergreifendes Lernen

Anatomie

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Englisch M4 an der Pädagogische Hochschule Weingarten oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Guten Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login