Value Based Management an der LMU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Value Based Management an der LMU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Value Based Management an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

When does a company create shareholder value?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

What goal maximizes shareholder value?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

Is there a correlation between TRS (total return per share) and R&D expenditures (investments)?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

How can you create value for current & future shareholders?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

How is the fast-grow strategy by start-ups called?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

What benefits does a long-term perspective on value creation offer for companies? For the economy?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

Why is maximizing current share price not equivalent to maximizing long-term value?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

When managers and boards of directors evaluate a firm performance, how might focusing exclusively on corporate earnings lead them in the wrong direction?

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

Criticism of shareholder view

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

Examples for social-responsibility initiatives creating long term shareholder value

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

How can a company best trade-off conflicting interests?

Das war nur eine Vorschau der Karteikarten auf StudySmarter.
Flascard Icon Flascard Icon

Über 50 Mio Karteikarten von Schülern erstellt

Flascard Icon Flascard Icon

Erstelle eigene Karteikarten in Rekordzeit

Flascard Icon Flascard Icon

Kostenlose Karteikarten zu STARK Inhalten

Kostenlos anmelden

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

How can a company best trade-off conflicting interests?

Example 1: Employees as stakeholders

Kommilitonen im Kurs Value Based Management an der LMU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Value Based Management an der LMU München auf StudySmarter:

Value Based Management

When does a company create shareholder value?

Return on capital (ROIC) > Cost of capital (Marshall, 1890)

Value Based Management

What goal maximizes shareholder value?

Maximizing the share price for current and future shareholders


Value Based Management

Is there a correlation between TRS (total return per share) and R&D expenditures (investments)?

Yes, 

Empirical evidence: companies with long term value goals create more value.

--> TRS = value

--> R&D investments = short/long - term value goals


Investments in R&D correlate positively with long-term total returns to shareholders (TRS)

Value Based Management

How can you create value for current & future shareholders?

  • No actions that increase today’s share price but reduce future prices
    --> e.g. reducing product quality increases today's share price but lowers future one
  • Not focusing on growth at the expense of returns
    --> e.g. Wework wanted to grow fast and lost returns by renting offices cheaper than they costed

Value Based Management

How is the fast-grow strategy by start-ups called?

Blitz scaling


Value Based Management

What benefits does a long-term perspective on value creation offer for companies? For the economy?

1. For companies:

  • Discourages activities with positive benefits in the short term and negative in the long
    term.
  • Encourage activities that create long term value.

2. For the economy:

  • Firms tend to engage in a higher level of corporate responsibility, e.g., they increase employment and the economy is more robust.

Value Based Management

Why is maximizing current share price not equivalent to maximizing long-term value?

E.g., managers could get rid important marketing expenses and claim being more efficient.

--> investors cannot verify the claim.

--> asymmetry in information between managers and shareholders can lead to differences in the stock price in the short term versus long term

Value Based Management

When managers and boards of directors evaluate a firm performance, how might focusing exclusively on corporate earnings lead them in the wrong direction?

1. Earnings can be positive and growing but 

return on capital (ROIC) < cost of capital
2. Neglects that value is created only if 

return on capital > cost of capital

Value Based Management

Criticism of shareholder view

1. Neglects other stakeholders
   --> True for short term focus

   --> Wrong for long term: no value creation without happy customers, suppliers and employees


2. Inequality and unsustainable growth

   --> If regulation is adequate => only long term shareholder value consistent with e.g., sustainable growth

   --> True if regulation flawed

Value Based Management

Examples for social-responsibility initiatives creating long term shareholder value

Best Buy:

investment in female employees reduced women turnover 

and helped female employees build leadership skills that benefit the firm

Value Based Management

How can a company best trade-off conflicting interests?

Focus on long-term value creation

=> Best for resource allocation and health of economy

Value Based Management

How can a company best trade-off conflicting interests?

Example 1: Employees as stakeholders

  • Save cost by underpaying employees and not investing in a safe working environment
  • Lower quality employees
    => lower product quality, lower customer demand,
    reputation damage
  • More injuries, illness and employee turnover
    => more union pressure and higher training costs


Solution:

1. Stakeholder approach: 

Treating stakeholders equally well => does not answer how much to pay employees

2. Shareholder approach

Wages enough to attract quality employees and keep them happy and productive

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Value Based Management an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Value Based Management an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

Value Chain Management

Management Basic

Management Basic

Management Basics

Management Basics

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Value Based Management an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
X

StudySmarter - Die Lernplattform für Studenten

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Bewertungen
Jetzt entdecken
X

Gute Noten in der Uni? Kein Problem mit StudySmarter!

89% der StudySmarter Nutzer bekommen bessere Noten in der Uni.

50 Mio Karteikarten & Zusammenfassungen
Erstelle eigene Lerninhalte mit Smart Tools
Individueller Lernplan & Statistiken


Lerne mit über 1 Millionen Nutzern in der kostenlosen StudySmarter App.

Du bist schon registriert? Hier geht‘s zum Login