TEFL an der LMU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für TEFL an der LMU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs TEFL an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Mental Lexicon (ML)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Lexical Chunks

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Approaches of Teaching Grammar

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Purposes of Speaking

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Coherence vs Cohesion

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Motherese vs Teacherese

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Stereotypes and Prejudices
[An important force field of intercultural learning]

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Grammar (definition)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Classification of Oral Production (CEFR)

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Classification of Writing - CEFR

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Classification of Writing - Approaches

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

Conceptualising reading, listening and viewing:
3 types of processing

Kommilitonen im Kurs TEFL an der LMU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für TEFL an der LMU München auf StudySmarter:

TEFL

Mental Lexicon (ML)

[VL: store of words in a person’s mind]


human word store: the part of our long-term memory where words are systematically linked according to their conceptual, semantic and phonological similarity

TEFL

Lexical Chunks
prefabricated strings of words that are frequently used in spoken and written communication and stored as one single lexical unit in our memory

[collocations, compounds, prepositional phrases, phrasal verbs, binominals, trinominals, similes, idioms, proverbs]

TEFL

Approaches of Teaching Grammar
INDUCTIVE
  • the teacher presents language examples first and learners are supposed to discover the grammar rules for the examples
  • example -> rule (‘Lerner müssen Regel finden’)

DEDUCTIVE
  • the teacher presents grammar rule first and learners form examples of the new grammar rule to practice its application
  • rule -> example (‘Lehrer erklärt Regel’)

TEFL

Purposes of Speaking
INTERACTIONAL
  • direct social interaction with focus on the relationship

TRANSACTIONAL
  • focus on information

TEFL

Coherence vs Cohesion
COHERENCE
= unity of a text in its meaning

COHESION
= unity of a text through linguistic devices to join the parts of the text

TEFL

Motherese vs Teacherese
MOTHERESE
= simplified and adjusted language directed at children by caretakers to secure understanding

TEACHERESE
= teachers adjust their language to support learners and meet their language learning levels and needs

TEFL

Stereotypes and Prejudices
[An important force field of intercultural learning]

STEREOTYPES
  • images of the mind: “overgeneralizations and oversimplifications that are rigid, resistant to change, undependable in their actual content, produced without logical reasoning“
  • possibly necessary to pre-structure social and intercultural encounters, but also prone to leading to misunderstandings and communication breakdown

PREJUDICES
  • extreme stereotype marked by negativism and denial of equality

TEFL

Grammar (definition)
"Grammar can ... be conceptualised 'as patterns of language through which meaning is created and shared'."

Grammar is a set of rules which describe how words are combined to form acceptable units of meaning.

TEFL

Classification of Oral Production (CEFR)

  • Oral Production

  • Spoken Interaction

  • Oral Mediation

TEFL

Classification of Writing - CEFR

  • Written Interaction
[mails, letters of complaint]

  • Written Production
[essays, stories]

  • Written Mediation
[for intercultural encounters]

TEFL

Classification of Writing - Approaches
PROCESS-BASED approaches
  • focus on the process of writing mainly form a cognitive point of view
  • sub-processes: setting goals > generating ideas > organising information > selecting appropriate language > making a draft > reading and reviewing > revisiting and editing

GENRE-/TEXT-BASED approaches
  • focus on the product of writing and the communicative intentions by examining the  structure, style and audience of specific text-types, usually a step-by-step procedure
  • Identifying the students’ writing need > Building awareness of discourse organisation > Developing the students’ crafting skills > Enabling students to apply criteria on an effective text

CREATIVE WRITING
  • focus on aesthetic value, improvisation/feel for language/imagination

TEFL

Conceptualising reading, listening and viewing:
3 types of processing
TOP-DOWN processing
  • hypothesis building, inference, applying world/genre knowledge, contextual clues
  • assimilating the text into prior knowledge of  context and content
  • applying generic cognitive schemata and (social) scripts to the text

BOTTOM-UP processing
  • the step-by-step decoding of letters/sounds, words,
    sentences and finally whole texts -> moving towards larger units of meaning
  • the parallel processing of linguistic knowledge

INTERACTIVE/INTEGRATIVE processing
(simultaneously)

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für TEFL an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang TEFL an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für TEFL an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback