Managing the Front End of Innovation an der LMU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Managing the Front End of Innovation an der LMU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Managing the Front End of Innovation an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Confounding: FEI is a balancing act between many tensions

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Defining Innovation

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Defining the Front End


Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Def.: Research

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Def.: Prototyping (3)

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Primary research

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

How do companies learn about problems to solve?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Consumer needs (vs consumer insights)

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Ethnographic approach

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Ethnographic approach 

  1. systm observation process? (=correct)
  2. info gathered by obs.?


Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Multiple perspectives (4)

  • more complete picture of the problem space (and particularly the users inside that space

  • multiple methods

Each method uncovers a different facet of the problem space

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Observation

Kommilitonen im Kurs Managing the Front End of Innovation an der LMU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation an der LMU München auf StudySmarter:

Managing the Front End of Innovation

Confounding: FEI is a balancing act between many tensions

Stability Flexibility

Certainty Uncertainty

Creativity Discipline

Managing the Front End of Innovation

Defining Innovation

The identification and production of new or improved solutions


Usually, managers equate innovation with creativity. But innovation is not creativity. Creativity is about coming up with the big idea. Innovation is about executing the idea — converting the idea into a successful business.” (Govindarajan, 2010).

Managing the Front End of Innovation

Defining the Front End


The identification & assessment of problems to solve and solution alternatives


>> defined as work that is done toward developing a product before that project enters into the formal product development system. (Markham, 2013)

Managing the Front End of Innovation

Def.: Research

Research is a discovery process and provides the foundation for hypotheses.


Because the FEI is problem -driven, detailed understanding of the context, the stakeholders (users, buyers, sellers, intermediaries, etc.), and their motivations is required. Managing the research component of the FEI process requires openness to hear & refute assumptions.

Managing the Front End of Innovation

Def.: Prototyping (3)

  1. is an iterative process to test the alternative solution ideas.

  2. Different forms of prototyping allow for various types of solution testing.

  3. As prototyping continues, the focus shifts from assessing appropriateness to refinement of ideas.

Managing the Front End of Innovation

Primary research

  • conducted for a specific purpose .

  • First hand

  • understanding of the problem space



Managing the Front End of Innovation

How do companies learn about problems to solve?

Interviews & Focus Groups

-> (Over -) Reliance in companies on interviews and focus groups
-> No discrimination for early vs late stages of FEI

Managing the Front End of Innovation

Consumer needs (vs consumer insights)

needs that new products address

Managing the Front End of Innovation

Ethnographic approach

  • Uncovering insights via

    systematic study of people & cultures

  • Applying social science methods

    (for new products, services and customer experiences.)

Managing the Front End of Innovation

Ethnographic approach 

  1. systm observation process? (=correct)
  2. info gathered by obs.?


Identification of latent customer needs while using a product

Managing the Front End of Innovation

Multiple perspectives (4)

  • more complete picture of the problem space (and particularly the users inside that space

  • multiple methods

Each method uncovers a different facet of the problem space

  1. Histories

  2. Observational

  3. Segmentation

  4. Focus Groups/VOC

Managing the Front End of Innovation

Observation

  • will reveal tacit needs that people are typically unable to articulate

  • Provides rich data


Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Managing the Front End of Innovation an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Managing the Front End of Innovation an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

Makro

Strategic Marketing

Selected Topics in Organizational Behavior

Electronic Commerce (Digital Business)

Management and Economics of Network Industries (Technology and Innovation)

Wissenschaftstheorie

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Marketing & Strategy

Recht

Management of digital technologies

Management and Economics of Platforms

Technik des betrieblichen Rechnungswesens

Mikroökonomie

Unternehmensrechnung

Statistik

Digital Media & Business

Kommunikationswissenschaften

Einführung in die PR

Unternehmensrechnung

Externes Rechnungswesen

Privatrecht

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Managing the Front End of Innovation an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback