Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) im Betriebswirtschaftslehre Studiengang an der LMU München in Augsburg

CitySTADT: Augsburg

CountryLAND: Deutschland

Kommilitonen im Kurs Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp.

Schaue jetzt auf StudySmarter nach, welche Lernmaterialien bereits für deine Kurse von deinen Kommilitonen erstellt wurden. Los geht’s!

Kommilitonen im Kurs Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp.

Schaue jetzt auf StudySmarter nach, welche Lernmaterialien bereits für deine Kurse von deinen Kommilitonen erstellt wurden. Los geht’s!

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

What are FEI Metrics? What are they supposed to be doing?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Why would a firm decide to have a centralised innovation ownership? What does that even mean?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

How can Non-Experts (Users) help during Idea/Concept generation and selection?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Name and explain 5 different types of prototypes.

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

What is the difference between a firms Business strategy and innovation strategy?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Give a definition of Innovation.

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Give a definition of the Front End of Innovation.

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Where does the FEI belong in organizations?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Define front end of innovation

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Define consumer needs

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

What's the point of systematic observation process?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Why do you use ethnographic approach?

Beispielhafte Karteikarten für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München auf StudySmarter:

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

What are FEI Metrics? What are they supposed to be doing?
Metrics are a repeated assesments of performance, that is supposed to guide descisions and is tied to sertain incentives
–> supposed to be a tool to evaluate the success of projects
–> Metrics determine actions and decisions and are good only if they also improve long-term desired outcomes
–> they don’t affect the outcomes directly! They affect long-term outcomes indirectly through Actions & Decisions of the employees

Metrics will mostly just manifest in „Soft-Metrics“ that translate directly from the firms culture!

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Why would a firm decide to have a centralised innovation ownership? What does that even mean?
Why?
The Organic growth of firms demands radical innovation.
–> Process needed because that’s difficult –> Ongoing operations seek to: minimize variation, exploit the known, develop repeatable processes

Centralized innovation ownership allows for:
– strategic investment and – strategic leadership

How?
Centralized innovation ownership must:
– encourage learning, experimentation, and multiple paths to the market
– consider issues of culture and leadership, governance and decision making, skills and talent development, processes and tools, metrics and organizational structure

We got to know two models to realise Centralized Innovation Ownership:
– Governance Model
– Innovation Centers

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

How can Non-Experts (Users) help during Idea/Concept generation and selection?
To answer that we have to differentiate between Technically Skilled Users and Technically Naive Users.

Technically naive users overestimate across screening criteria like Originality, User value or Producubility (ease of implementation) in absolute terms.

Conclusion:
–> Technically skilled users work better as Proxies for Experts in Concept Screening and Selection
–> greater consensus among users and professionals in Incremental innovations than radical innovations

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Name and explain 5 different types of prototypes.
Conceptual:
1. Internal team communication
–> is everybody in the team on the same page? Is further market research nescessary?
2. External communication
–> e.g. Concept Paper with a description of the product, user benefits and technological features (also maybe a conceptual drawing)

Behavioral:
Reveal behavior through active use and engagement with potential users. (e.g. McDonalds Pre-ordering thingy)

Procedural:
Technical procedures and diagrams of flow. (e.g. rethinking the whole airport system)

Appearance & Functional:
Track the user’s ability to understand and interact with the design. –> iterative process of continuously developing better versions of the product until it fits the customers usage perfectly (e.g. bicycle seat or garden sprayer)

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

What is the difference between a firms Business strategy and innovation strategy?
Business strategy –> day to day management
Innovation Strategy –> Long Term

–> In many companies (54% struggle to find the gap between them) these go together –> wrong!

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Give a definition of Innovation.
Innovation is the identification and production of new or improved solutions.
–> Involving the Process/People/Output

Innovation is not = Creativity –> Innovation is about execution

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Give a definition of the Front End of Innovation.
The identification and assessment of problems to solve and solution alternatives
–> work that is done toward developing a product before that project enters into the formal product development system.
–> Concernes Pre-development Activities

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Where does the FEI belong in organizations?
Unclear, varies

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Define front end of innovation
Work that is done toward developing a product before that project enters into the formal product development system.

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Define consumer needs
What are the consumer’s needs that new products adress?

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

What's the point of systematic observation process?
– Identification of latent customer needs while using a product.
– Observation in a natural environment.

Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation)

Why do you use ethnographic approach?
Uncovering insights via the systematic study of people and cultures.
Gradient

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Betriebswirtschaftslehre an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

Strategic Marketing

Selected Topics in Organizational Behavior

Management and Economics of Network Industries (Technology and Innovation)

Wissenschaftstheorie

Marketing & Strategy

Management of digital technologies

Managing the Front End of Innovation

Management and Economics of Platforms

Statistik

Digital Media & Business

Kommunikationswissenschaften

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

StudySmarter Flashcard App and Karteikarten App
d

4.5 /5

d

4.8 /5

So funktioniert StudySmarter

Individueller Lernplan

Bereite dich rechtzeitig auf all deine Klausuren vor. StudySmarter erstellt dir deinen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp und Vorlieben.

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten in wenigen Sekunden mit Hilfe von effizienten Screenshot-, und Markierfunktionen. Maximiere dein Lernverständnis mit unserem intelligenten StudySmarter Trainer.

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und StudySmarter erstellt dir deine Zusammenfassung. Ganz ohne Mehraufwand.

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile Karteikarten und Zusammenfassungen mit deinen Kommilitonen und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter zeigt dir genau was du schon geschafft hast und was du dir noch ansehen musst, um deine Traumnote zu erreichen.

1

Individueller Lernplan

2

Erstelle Karteikarten

3

Erstelle Zusammenfassungen

4

Lerne alleine oder im Team

5

Statistiken und Feedback

Nichts für dich dabei?

Kein Problem! Melde dich kostenfrei auf StudySmarter an und erstelle deine individuellen Karteikarten und Zusammenfassungen für deinen Kurs Managing the Front End of Innovation (Technology & Innovation) an der LMU München - so schnell und effizient wie noch nie zuvor.