Electronic Markets Spann

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Electronic Markets Spann an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Non-linear Pricing: 

Basic Idea, Requirements

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Price discrimination: Goal and Conditions for the implementation of differentiated prices

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Consumer Choice (formal conditions)

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Consumer surplus (CS)

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Willingness-to-pay (WTP)

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Randomized Field Experiment

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Within-Subject Analysis

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Between-Subject Analysis

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Requirements for Quasi-Experiments

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Why a quasi-
experiment?

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

A/B Testing Potential pitfalls

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

A/B Testing Advantages

Kommilitonen im Kurs Electronic Markets Spann an der LMU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Electronic Markets Spann an der LMU München auf StudySmarter:

Electronic Markets Spann

Non-linear Pricing: 

Basic Idea, Requirements

Idea

 Incentives for higher consumption through lower usage dependent prices (economies of scale)
 Decreasing marginal utility with higher consumption (1st Law by Gossen)
 Skimming of consumer surplus through (high) usage independent prices

Requirements:

• No transferability
• No stock-piling or resale
• Service usage easily measurable and chargeable
• Cost structure: high fixed costs and low variable costs

Electronic Markets Spann

Price discrimination: Goal and Conditions for the implementation of differentiated prices

• Limit arbitrage and storage
• Legal restrictions

Electronic Markets Spann

Consumer Choice (formal conditions)

 „Individual Rationality“ (brief: IR-Constraint): IR (CS ≥ 0)
 „Incentive Compatibility“ (brief: IC-Constraint): IC (CSA= max (CSA, CSB,…)

Electronic Markets Spann

Consumer surplus (CS)

 Difference between willingness-to-pay and price

Electronic Markets Spann

Willingness-to-pay (WTP)

 Indicates the maximum amount a consumer is willing to pay for a product
 Knowledge about the willingness-to-pay is important for adequate pricing
 Assumption: the higher the preference for a product, the higher the willingness-to-pay

Electronic Markets Spann

Randomized Field Experiment

 Treatment Group and Control Group 1 do not differ with respect to all observable characteristics (p>.1)
 Treatment group: +2.67 friends, Control group 1: +1.21 friends, Control group 2: +.48 friends. ANOVA: all pairs of
group comparisons different, p<.05
 Experiments are gold standard for causal inference because experimental design ensures that correlation between
treatment and outcome is causal (Shadish et al., 2002)

Electronic Markets Spann

Within-Subject Analysis

Within-Subject Analysis mitigates concerns with respect to time-invariant omitted variables (e.g. demographics and
characteristics)

Electronic Markets Spann

Between-Subject Analysis

 Propensity Score Matching (Probit Model)

Electronic Markets Spann

Requirements for Quasi-Experiments

 Identification strategy = the manner in which a researcher uses observational data to approximate a real experiment
 Choose an identification strategy that approximates random assignment
 Look for sources of exogenous variation: a shock to the system, to which some individuals are
exposed to (treated) and others not (control)
 Variation can happen at many levels: country, city, firm, individual, website visit, etc.

Electronic Markets Spann

Why a quasi-
experiment?

 (Field) experiments not always feasible, appropriate, or sometimes too costly
 Quasi-Experiment as alternative using observational data
 Objective of a quasi-experiment: answer a research question about a causal relationship, and
provide evidence suggesting the mechanism behind the relationship

Electronic Markets Spann

A/B Testing Potential pitfalls

 Organization of data scientists within the firm – conflicts between different business units over
allocation of resources and cost could arise
Potential pitfalls
 Determining which short-term metrics are the best predictors of long-term outcomes is difficult
 Beware of low-quality data – validate experiments, e.g. run „A/A tests“
 Pre-commit on the duration of the experiment; do not stop after first time p>.05.

Electronic Markets Spann

A/B Testing Advantages

 Access large customer samples
 Evaluate many ideas quickly, with great precision, and at a negligible cost per incremental
experiment
 Most progress achieved by implementing hundreds or thousands of minor improvements
 Guide investment decisions

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Electronic Markets Spann an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Electronic Markets Spann an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback