Competition and strategy an der LMU München

Karteikarten und Zusammenfassungen für Competition and strategy an der LMU München

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Competition and strategy an der LMU München.

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

What kind of Strategies did Poter postulate?

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

How can products be differentiated?

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Name four dimensions of heterogenity.

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

When do product differentiation make sense?

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

What are switching costs?

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Name the consequences of the Bertrand Paradox.

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

when does the equilibrium of price & profit increase linearly? (mention 3 aspects)

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

When is the consumer indifferent in the Hotelling-Betrand Model?

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

What is the difference between horizontal & vertical product differentiation?

and mention the difference in teh willingness to pay

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Name the 6 assuptions of the bertrand paradox and mention to each a consequences of real life

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Name 5 characteristics that influence Cooperation:

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Name 2 characteristics of aggressive commitment

Kommilitonen im Kurs Competition and strategy an der LMU München. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Competition and strategy an der LMU München auf StudySmarter:

Competition and strategy

What kind of Strategies did Poter postulate?

  • Cost leadership
  • Differentiation
  • Focus/Niche

Competition and strategy

How can products be differentiated?

Horizontal differentiation, given equal prices, some consumers would choose product a whereas others would choose product b.

Vertical differentiation, given equal prices, each consumer would choose product A over product B.

Competition and strategy

Name four dimensions of heterogenity.

  • Durability
  • resale Value
  • Location
  • Technical features

Competition and strategy

When do product differentiation make sense?

It makes sense if consumer preferences are heterogeneous 

Competition and strategy

What are switching costs?

Switching costs are the costs consumers have to pay when they use another technology, when they choose another product, when they go to the competitor

Competition and strategy

Name the consequences of the Bertrand Paradox.

  • Differentiated products
  • Repeated price setting process
  • Consumers don´t allow all prices.
  • Switching costs
  • Firms have capacity restrictions
  • Price determined externall

Competition and strategy

when does the equilibrium of price & profit increase linearly? (mention 3 aspects)

when the following increases:

– distance L of sellers from each other

– transport costs

– number of consumer

S. 12

Competition and strategy

When is the consumer indifferent in the Hotelling-Betrand Model?

when the cost of product prie + transport cost is equal for both sides

S. 10

Competition and strategy

What is the difference between horizontal & vertical product differentiation?

and mention the difference in teh willingness to pay

horizontal

– some consumers choos product A, some choose product B

– pay for specific features

vertical

– consumer choose product A OVER B

– pay for differences in quality

Competition and strategy

Name the 6 assuptions of the bertrand paradox and mention to each a consequences of real life

1. product homogeneous – differentiated prdocuts

2. no repetition – repeted price setting

3. market transparency – consumers don’t know all prices

4. infinite price elasticity – switching costs

5. infinite capacities – firms have restrictions

6. prices endogenous – price determined externally

Competition and strategy

Name 5 characteristics that influence Cooperation:

– nr of repetitions

– time horizon

– importance of future pay offs/value

– knowledge of prior moves & identity of others

– nr of competitiors

– commitment

Competition and strategy

Name 2 characteristics of aggressive commitment

– limiting own positons

– bullying

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Competition and strategy an der LMU München zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Wirtschaftspädagogik an der LMU München gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur LMU München Übersichtsseite

VWL 1

lexis

Linguistics

Digitale Unternehmung

Digitale Unternehmung

DU VL 5 & 6 (L&C)

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Competition and strategy an der LMU München oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback