Company Strategies

Karteikarten und Zusammenfassungen für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management

Arrow Arrow

Komplett kostenfrei

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Lerne jetzt mit Karteikarten und Zusammenfassungen für den Kurs Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management.

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

VISION AND MISSION STATEMENT

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

ACQUISITIONS AND ALLIANCES:

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

CULTURE

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

INTERNATIONAL STRATE GY

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

STRATEGIC CHOICES

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

FUNDAMENTAL QUESTION S

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

INNOVATION STRATEGY:

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

PURPOSE

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

CAPABILITY

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

ENVIRONMENT

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

STRATEGIC POSITION CONSISTS OF FOUR ELEMENTS:

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

CORPORATE LEVEL STRA TEGY

Kommilitonen im Kurs Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management. erstellen und teilen Zusammenfassungen, Karteikarten, Lernpläne und andere Lernmaterialien mit der intelligenten StudySmarter Lernapp. Jetzt mitmachen!

Jetzt mitmachen!

Flashcard Flashcard

Beispielhafte Karteikarten für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management auf StudySmarter:

Company Strategies

VISION AND MISSION STATEMENT
mission statement drives the company. It focuses on today and what the organization does. It is what you
do/the core of the business, and from it come the objectives and finally, what it takes to reach those objectives. It
al so shapes your company’s culture. Mission statement questions look like:
•What do we do?
•Whom do we serve?
•How do we serve them?
Asolid mission motivates a team to advance toward a common goal, because they started at the same place and
they are working together to reach the same end -goal. On the other hand, a weak mission —or no mission at all
—can have the opposite effect.
A vision statement gives the company direction. It focuses on tomorrow and what the organization wants to
become. It is the future of the business, which then provides the purpose. The vision statement is about what you
want to become. It’s aspirational. Vision statement questions look like:
•What are our hopes and dreams?
•What problem are we solving for the greater good?
•Who and what are we inspiring to change?

The vision statement promotes growth, both internally and externally. A strong vision helps teams focus on what
matters the most for their company. It also invites innovation. A purpose -driven company envisions success as a
whole, because they know what success means for their company. On the flip side, a lack of vision is a road to
nowhere for a business. Imagine this: stagnation, outdated p rocesses, moving without purpose, feeling
uninspired. Can a company even survive without a clear vision? You know the answer to that one.

Company Strategies

ACQUISITIONS AND ALLIANCES:
HOW SHOULD THE COMPA NY GROW (ORGANIC &/OR INORGANIC?) (I.E., BY
ITS OWN VS. B Y MERGERS/ACQUISITIO NS AND/OR STRATEGIC ALLIANCES)

Company Strategies

CULTURE
•HOW CAN CULTURAL AND HISTORICAL INFLUENC ES AFFECT STRATEGY?
•CULTURAL INFLUENCES CAN BE ORGANIZATION AL , SECTORAL, NATIONAL OR
REGIONAL
•HISTORICAL INFLUENCE S TEND TO LOCK -IN ON PARTICULAR STRATEGIC
TRAJECTORIES
•STRATEGIC DRIFT IS T HE FAILURE TO CREATE NECESSARY CHANGES

Company Strategies

INTERNATIONAL STRATE GY
WHICH GEOGRAPHICAL MA RKETS TO PRIORITIZE?
HOW TO ENTER THESE M ARKETS: BY EXPORT, L ICENSING, DIRECT
INVESTMENT OR ACQUIS ITION?

Company Strategies

STRATEGIC CHOICES
CORPORATE -LEVEL CHOI CES:
– RELATED TO THE ORGANIZATION’S SCOPE
– THE RELATIONS HIP BETWEEN STRATEGI C BUSINESS UNITS
– DIVERSIFICATIONS DEC ISIONS: PORTFOLIO OF PRODUCTS AND MARKET S

BUSINESS -LEVEL CHOIC ES:
– HOW TO COMPETE AT SB U LEVEL àPRICING, DIFFERENTIATION
– HOW TO COMPETE/ COLL ABORATE WITH COMPET ITORS

Company Strategies

FUNDAMENTAL QUESTION S
•ENVIRONMENT: WHAT AR E THE ENVIRONMENTAL OPPORTUNITIES /
THREATS?
•COMPANY CAPABILITY: WHAT ARE THE COMPANY ́S STRENGTHS /
WEAKNESSES?
•PURPOSE : WHAT IS THE BASIC PURPOSE OF THE ORGAN IZATION?
•CULTURE: HOW DOES CU LTURE FIT WITH THE C HOSEN STRATEGY?

Company Strategies

INNOVATION STRATEGY:
BE A 1ST MOVER OR A FOLLOWER?
HOW MUCH SHOULD YOU LISTEN TO CUSTOMERS?

Company Strategies

PURPOSE
•ENCAPSULATED BY THE MISSION, VISION AND VALUES
•WHO SHOULD THE ORGAN IZATION PRIMARILY SE RVE?
•HOW SHOULD MANAGERS BE HELD ACCOUNTABLE FOR THIS ?
•CORPORATE SOCIAL RES PONSIBILITY AND ETHI CS

Company Strategies

CAPABILITY
•STRATEGIC CAPABILITIES IS A COMBINATION OF RESOURCES AND CORE
COMPETENCES ( I.E., WHAT ARE YOU GOOD AT? WHAT DO YOU HAVE TO
WORK WITH?)
•THIS IS ASSOCIATED TO THE STRENGTHS AND WE AKNESSES OF THE
COMPANY
•COMPANY NEEDS A CLEAR VIEW OF INTERNAL INFLUENCES AND
CONSTRAINTS ON STRATEGIC CHOICES

Company Strategies

ENVIRONMENT
•THE STRATEGY SHOULD FIT POLITICAL, ECONOMIC, SOCIAL, TECHNOLOGICAL
AND SOCIAL CONTEXTS… THAT IS THE MACROENVIRONMENT
•YOU NEED TO RESPOND QUICKLY TO CHANGES TO ENSURE SUSTAINABLE
COMPETITIVE ADVANTAGES
•CHANGES USUALLY GIVE RISE TO OPPORTUNITIES AND THREATS

Company Strategies

STRATEGIC POSITION CONSISTS OF FOUR ELEMENTS:
1. THE ENVIRONMENT IN WHICH YOU OPERATE
2. YOUR ORGANIZATIONAL CAPABILITY
3. YOUR PURPOSE
4. YOUR CULTURE

Company Strategies

CORPORATE LEVEL STRA TEGY
– GEOGRAPHIC COVERAGE
– DIVERSITY OF PRODUCT S/SERVICES/ BUSINESS UNITS
– RESOURCE ALLOCATION
– OWNERS’ EXPECTATIONS àEXPLICIT OR IMPLICI T STATEMENT OF
“MISSION ”

Melde dich jetzt kostenfrei an um alle Karteikarten und Zusammenfassungen für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management zu sehen

Singup Image Singup Image
Wave

Andere Kurse aus deinem Studiengang

Für deinen Studiengang Business Administration an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management gibt es bereits viele Kurse auf StudySmarter, denen du beitreten kannst. Karteikarten, Zusammenfassungen und vieles mehr warten auf dich.

Zurück zur FOM Hochschule für Oekonomie & Management Übersichtsseite

Management Basics

Wirtschaft- und Privatrecht

Rechnungswesen

WiPsy

Finanzierung

Beschaffung, Fertigung, Marketing

Steuern und Bilanzen

Human Resources

Kompetenz- und Selbstmanagement

Human Resources

Wirtschaftspsychologie

Management Basics_Aachen

Human Resources_Aachen

Fertigung Marketing Beschaffung

trendforschung

Was ist StudySmarter?

Was ist StudySmarter?

StudySmarter ist eine intelligente Lernapp für Studenten. Mit StudySmarter kannst du dir effizient und spielerisch Karteikarten, Zusammenfassungen, Mind-Maps, Lernpläne und mehr erstellen. Erstelle deine eigenen Karteikarten z.B. für Company Strategies an der FOM Hochschule für Oekonomie & Management oder greife auf tausende Lernmaterialien deiner Kommilitonen zu. Egal, ob an deiner Uni oder an anderen Universitäten. Hunderttausende Studierende bereiten sich mit StudySmarter effizient auf ihre Klausuren vor. Erhältlich auf Web, Android & iOS. Komplett kostenfrei. Keine Haken.

Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Deutschland

Awards
Awards

European Youth Award in Smart Learning

Awards
Awards

Bestes EdTech Startup in Europa

Awards

So funktioniert's

Top-Image

Individueller Lernplan

StudySmarter erstellt dir einen individuellen Lernplan, abgestimmt auf deinen Lerntyp.

Top-Image

Erstelle Karteikarten

Erstelle dir Karteikarten mit Hilfe der Screenshot-, und Markierfunktion, direkt aus deinen Inhalten.

Top-Image

Erstelle Zusammenfassungen

Markiere die wichtigsten Passagen in deinen Dokumenten und bekomme deine Zusammenfassung.

Top-Image

Lerne alleine oder im Team

StudySmarter findet deine Lerngruppe automatisch. Teile deine Lerninhalte mit Freunden und erhalte Antworten auf deine Fragen.

Top-Image

Statistiken und Feedback

Behalte immer den Überblick über deinen Lernfortschritt. StudySmarter führt dich zur Traumnote.

1

Lernplan

2

Karteikarten

3

Zusammenfassungen

4

Teamwork

5

Feedback