Software Engineering at Universität zu Lübeck

Flashcards and summaries for Software Engineering at the Universität zu Lübeck

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Software Engineering at the Universität zu Lübeck

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

"Grad der Flexibilität, um ein System an geänderte oder erweiterte Anforderungen anzupassen" - das ist welches Qualitätskriterium?

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Beschreibe die Lösung eines Problems im Problemlöseprozess. 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Unterscheide inzidentelles von intentionalem Lernen. 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was bedeutet Reversibilität im Zshg. mit Lernen. 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Unterscheide Kontinguität zu Kontingenz im Zshg. Klassische Konditionierung. 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Beschreibe die 4 Faktoren, die Modelllernen bestimmen. 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Erläutere die 3 Phasen des mnemonischen Prozesses. 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was ist problematisch an dem Gedächtnis für visuelle Information und warum? 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Als Ergebnis des Requirement Engineering entsteht ein ________________

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was sind Skripte (als Ereigniskonzepte)? 

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Data Dictionoaries, Syntaxdiagramme, Jackson-Diagramme, ER-Modelle sind welche Sicht?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Beschreibe die Merkmale von Habituation. 

Your peers in the course Software Engineering at the Universität zu Lübeck create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Software Engineering at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Software Engineering

"Grad der Flexibilität, um ein System an geänderte oder erweiterte Anforderungen anzupassen" - das ist welches Qualitätskriterium?

Anpassungsfähigkeit

Software Engineering

Beschreibe die Lösung eines Problems im Problemlöseprozess. 

Die Lösung beschreibt die Suche eines angemessenen Weges durch das Labyrinth von Zuständen. 

Software Engineering

Unterscheide inzidentelles von intentionalem Lernen. 

Inzidentelles Lernen ist Lernen ohne entsprechende Lerninstruktion oder Absicht, während Intentionales Lernen entsprechend einer Instruktion erfolgendes, absichtliches Lernen ist. 

Software Engineering

Was bedeutet Reversibilität im Zshg. mit Lernen. 

Durch anderen Lernprozess muss gelerntes Verhalten wieder rückgängig gemacht werden können

Software Engineering

Unterscheide Kontinguität zu Kontingenz im Zshg. Klassische Konditionierung. 

Kontiguität meint die  notwendige räuml.-zeitliche Nähe des Auftretens zweier Reize 

Kontingenz beschreibt, dass zwei Ereignisse assoziiert werde wenn das eine das andere Ereignis vorhersagt. 

Software Engineering

Beschreibe die 4 Faktoren, die Modelllernen bestimmen. 

1) Aufmerksamkeit = relevante Verhaltensweisen sowie deren
Konsequenzen müssen beachtet werden

2) Gedächtnis = Wissen über diese instrumentellen Relationen müssen behalten werden 

3) Motorische Reproduktion = beobachtetes Verhalten muss auch im Repertoire des Lerners vorhanden sein

4) Anreiz und Motivation = Anreiz für das Ausführen der Verhaltensweise muss gegeben sein 


Software Engineering

Erläutere die 3 Phasen des mnemonischen Prozesses. 

1) Enkodierung = Abspeichern von Informationen 

2) Retention = Aufrechterhaltung des Gedächtniseintrages

& Konsolidierung = neuronale Festigung der Gedächtnisspur 

3) Abruf = Einträge im Gedächtnis verfügbar machen 

Software Engineering

Was ist problematisch an dem Gedächtnis für visuelle Information und warum? 

Gutes Gedächtnis für visuelle Inform. an Interpretation der Bilder gebunden -> Bildergedächtnis benötigt bedeutungshaltige Interpretation

Software Engineering

Als Ergebnis des Requirement Engineering entsteht ein ________________

Anforderungsdokument (Pflichtenheft, Produktdefinition, Requirements-Spezifikation).

Software Engineering

Was sind Skripte (als Ereigniskonzepte)? 

Skripte sind eine Variante von Ereignisschemata und bieten Konzepte für verschiedene Arten von Ereignissen. Bsp. : typische Aspekte Restaurantbesuch 

Software Engineering

Data Dictionoaries, Syntaxdiagramme, Jackson-Diagramme, ER-Modelle sind welche Sicht?
Datenorientierte Sicht

Software Engineering

Beschreibe die Merkmale von Habituation. 

Habituation ist die allmähliche Abschwächung einer Verhaltensreaktion auf einen Zeit, die auftritt, wenn der Reiz mehrfach nacheinander wiederholt wird. 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Software Engineering at the Universität zu Lübeck

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Software Engineering at the Universität zu Lübeck there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität zu Lübeck overview page

Grundlagen der Multimediatechnik

Empiere und Statistik

Arbeitspsychologie

Algorithmen und Datenstrukturen

Technische Grundlagen der Informatik 1

Wahrnehmungs- und Kognitionspsychologie

Betriebssysteme und Netze

Medienpsychologie

Interaktionsdesign

Methoden und Statistik

Künstliche Intelligenz

Medienproduktion und Medienprogrammierung

Software-Engineering at

Hochschule Niederrhein

Softwareengineering at

Universität zu Lübeck

Softwareengineering at

Fachhochschule Bielefeld

Software Engineering II at

Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg

software engineering at

Universität Duisburg-Essen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Software Engineering at other universities

Back to Universität zu Lübeck overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Software Engineering at the Universität zu Lübeck or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login