Medienpsychologie at Universität zu Lübeck

Flashcards and summaries for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Der Marketingmix lässt sich in die 4P's aufteilen. Hierzu gehört nicht...

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was sind Medien?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Kritik am Information Foraging
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was beschäftigte Psychologen 1900-50?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was sind die Modalitäten der Filmrezeption?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was sind die Bewertungsdimensionen für Emotionen? 

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

 Was ist keine der 4 Aufgaben von PR?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Wie funktioniert die Informationsverarbeitung bei der Cognitive-Load-Theory?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Wie ist die Einteilung von Medien nach Horz?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Was sind zentrale Annahmen des Selective-Exposure- Ansatz?

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Welche Rezeptionsmodalitäten gibt es nach Vorderer?
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Nenne 4 Befunde der Cognitive-Load-Theory

Your peers in the course Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck on StudySmarter:

Medienpsychologie

Der Marketingmix lässt sich in die 4P's aufteilen. Hierzu gehört nicht...

Prozesse

Medienpsychologie

Was sind Medien?
Vermittler von Zeichen zwischen Subjekten und oder Objekten mit dem Ziel der Informationsübertragung

Medienpsychologie

Kritik am Information Foraging
Gibt auch andere Einflüsse, Emotionen beeinflussen Leistung und Informationsqualität

Medienpsychologie

Was beschäftigte Psychologen 1900-50?
Durch Verbreitung "neuer" Medien, Interessen an Rezeption, Verarbeitung, und Wirkung von Medien

Medienpsychologie

Was sind die Modalitäten der Filmrezeption?
Idendity work:
sozio- oder egoinvolvment

In-Emotion:
Diegetisches- oder emotionales involvment

Imagination

Production

Medienpsychologie

Was sind die Bewertungsdimensionen für Emotionen? 
Neuartigkeit des Reizes,
Angenehmheit des Reizes,
Zielbezug zu eigentlichem Bedürfnis und Vorstellungen,
Bewältigungsfähigkeit,
Normverträglichkeit

Medienpsychologie

 Was ist keine der 4 Aufgaben von PR?

Kultivierung

Medienpsychologie

Wie funktioniert die Informationsverarbeitung bei der Cognitive-Load-Theory?
Enkodierung, Speicherung, Abruf

Medienpsychologie

Wie ist die Einteilung von Medien nach Horz?
primäre: Sprache, Briefe... sekundär: ein Kommunizierender nutzt Technisches Hilfsmittel tertiär: alle Kommunizierenden nutzen technische Hilfsmittel quartiär/digital: computer- oder netzwerkbasierte Informationsverarbeitungsprozesse für Datenübertragung

Medienpsychologie

Was sind zentrale Annahmen des Selective-Exposure- Ansatz?
Auswahl abhängig von:
Prädisposition Nutzer
spezifischer Nutzungssituation

Medienpsychologie

Welche Rezeptionsmodalitäten gibt es nach Vorderer?
Involviert: Rezipienten kognitiv und emotional in fiktives Geschehen involviert
Analysierend: beobachtende, distanzierte Haltung

Medienpsychologie

Nenne 4 Befunde der Cognitive-Load-Theory
Redundancy Effekt,
Splitattention Effekt,
Modality Effekt,
Worked example Effekt,
Guidance fading Effekt,
Expertise reversal Effekt 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität zu Lübeck overview page

Grundlagen der Multimediatechnik

Empiere und Statistik

Arbeitspsychologie

Algorithmen und Datenstrukturen

Technische Grundlagen der Informatik 1

Wahrnehmungs- und Kognitionspsychologie

Betriebssysteme und Netze

Interaktionsdesign

Methoden und Statistik

Künstliche Intelligenz

Medienproduktion und Medienprogrammierung

Software Engineering

Markt- und Medienpsychologie at

Rheinische Fachhochschule

Psychologie at

Hochschule Coburg

M & M -Psychologie at

Rheinische Fachhochschule

Familienpsychologie at

Universität Würzburg

Grundlagen der Medienpsychologie at

Universität Würzburg

Similar courses from other universities

Check out courses similar to Medienpsychologie at other universities

Back to Universität zu Lübeck overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Medienpsychologie at the Universität zu Lübeck or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login