Medienmanagement at Universität Siegen

Flashcards and summaries for Medienmanagement at the Universität Siegen

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Medienmanagement at the Universität Siegen

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

2. Grundlagen des managements von Unternehmen in der Medienbranche 2.2 Ziele von Medienunternehmen 2.2.Zielinhalte Unterehmensziele

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Wettbewerbsnachteile der Filmproduktion in Europa

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

2. Grundlagen des managements von Unternehmen in der Medienbranche 2.2 Ziele von Medienunternehmen 2.2.Zielinhalte Unterehmensziele

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

4. Startegisches Management Porter

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

4. Startegisches Management Porter

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

FK-Modell

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

FK-Modell

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Entwicklungslinien des strategischen Managements

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Entwicklungslinien des strategischen Managements

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

FK-Modell

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Determinanten im Fünf Kräfte Modell

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Determinanten im Fünf Kräfte Modell

Your peers in the course Medienmanagement at the Universität Siegen create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Medienmanagement at the Universität Siegen on StudySmarter:

Medienmanagement

2. Grundlagen des managements von Unternehmen in der Medienbranche 2.2 Ziele von Medienunternehmen 2.2.Zielinhalte Unterehmensziele
>ökonomische Ziele

>soziale Ziele

>ökologische Ziele

>Medienunternehmen: künstlerische, publizistische Ziele

Medienmanagement

Wettbewerbsnachteile der Filmproduktion in Europa
– Filmtyp des Autorenfilms

– Marketingdefizite

-niedrige Produktionsbudgets

-Abhängigkeit von der staatlichen Filmfö

-Dominanz US.am. Verleihunternehmen

Medienmanagement

2. Grundlagen des managements von Unternehmen in der Medienbranche 2.2 Ziele von Medienunternehmen 2.2.Zielinhalte Unterehmensziele
>ökonomische Ziele

>soziale Ziele

>ökologische Ziele

>Medienunternehmen: künstlerische, publizistische Ziele

Medienmanagement

4. Startegisches Management Porter
marktorientierter Ansatz

Medienmanagement

4. Startegisches Management Porter
marktorientierter Ansatz

Medienmanagement

FK-Modell
Fünf-Kräfte Modell

Medienmanagement

FK-Modell
Fünf-Kräfte Modell

Medienmanagement

Entwicklungslinien des strategischen Managements
market based view of strategy
resource based view of strategy
value based view of strategy

Die Entwicklungen des str. Managements lösen sich nicht ab, sondern bauen aufeinander auf!!

Medienmanagement

Entwicklungslinien des strategischen Managements
market based view of strategy
resource based view of strategy
value based view of strategy

Die Entwicklungen des str. Managements lösen sich nicht ab, sondern bauen aufeinander auf!!

Medienmanagement

FK-Modell
Fünf-Kräfte Modell

Medienmanagement

Determinanten im Fünf Kräfte Modell
Eintritsbarrieren
Determinanten der Rivalität
D. der Lieferantenmacht
D. der Substitutionsgefahr
D. der Abnehmerstärke (Verhandlungsmacht, Preisempfindlichkeit)

Medienmanagement

Determinanten im Fünf Kräfte Modell
Eintritsbarrieren
Determinanten der Rivalität
D. der Lieferantenmacht
D. der Substitutionsgefahr
D. der Abnehmerstärke (Verhandlungsmacht, Preisempfindlichkeit)

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Medienmanagement at the Universität Siegen

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Media Management at the Universität Siegen there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Siegen overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Medienmanagement at the Universität Siegen or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback