Marketing at Universität Passau

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Passau

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Passau

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Marketingkonzept

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Konsumentenverhalten Definition

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Aktivierung

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Emotion

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Motivation

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Einstellung

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Verhaltensabsicht

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Aktivierung Definition

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Lambda-Hypothese

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Vier Phasen der Aktivierung

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Emotion Definition

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Arten von Emotionen

Your peers in the course Marketing at the Universität Passau create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Passau on StudySmarter:

Marketing

Marketingkonzept
Langfristig profitabel (pull effect) Richtet sich nach Kundennachfrage - langfristige Zufriedenheit der Kunden

Marketing

Konsumentenverhalten Definition
Alle beobachtbaren Handlungen von Individuen im Zusammenhang mit dem Kauf oder Konsum wirtschaftlicher Güter.

Marketing

Aktivierung
Innere Anspannung (Ist man in der Lage Infos verarbeiten zu können? Ist man konzentriert oder nicht?)

Marketing

Emotion
Aktivierung + (kognitive) Interpretation (positiv kder negativ eingestellter Mensch?)

Marketing

Motivation
Emotion + (kognitive) Zielorientierung

Marketing

Einstellung
Motivation + Gegenstandsbeurteilung (Wie steht man zum Gegenstand?)

Marketing

Verhaltensabsicht
Aktivierung + Emotion + Motivation + Einstellung

Marketing

Aktivierung Definition
Erregungszustand (psychische Aktivität), der den Konsumenten zu Handlungen stimuliert und in einen Zustand der Leistungsfähigkeit versetzt.

Marketing

Lambda-Hypothese
- wird bei Fragen nach dem optimalen Aktivieringsniveau herangezogen - besagt, dass die Aktivierung Einfluss auf die Informationsverarbeitung und die Leistung des Individuums nimmt - bei zunehmender Stärke der Aktivierung -> Leistung steigt, fällt aber ab einer bestimmten Aktivierungsstärke wieder ab

Marketing

Vier Phasen der Aktivierung
Minimalaktivierung, Normalaktivierung, Überaktivierung, Maximalaktivierung

Marketing

Emotion Definition
Augenblicklicher oder anhaltender Gefühlszustand eines Individuums, der zumeist mit körperlicher Erregung verbunden ist.

Marketing

Arten von Emotionen
Affekt, Empfinden, Leidenschaft, Stimmung, Grundstimmung, Lebensgefühl

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Passau

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Passau there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Passau overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Passau or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards