Marketing at Universität Paderborn

Flashcards and summaries for Marketing at the Universität Paderborn

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing at the Universität Paderborn

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Marketing als Zentrale Funktion

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Kunde im Mittelpunkt:

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Kunde im Mittelpunkt und Marketing als integrative Kraft:
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Was sind die Argumente eines Unternehmens

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Was ist Notwendig bei Marketing in der Wissenschaft:

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Definition von Adam Smith Der WOhlstand der Nationen 1776?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Techniken der Bedürfnisbefriedigung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Menschliche Bedürfnisse?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Menschliche Wünsche und Nachfrage?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Wie befriedigen Menschen ihre Bedürfnisse und Wünsche ?

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Welches ist der Kerns Punkt beim Nutzen einer Lieferbeziehung
This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Wertgewin vor Kauf E /// Wertgewinn nach Kauf W ( Zufriedenheit)?

Your peers in the course Marketing at the Universität Paderborn create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing at the Universität Paderborn on StudySmarter:

Marketing

Marketing als Zentrale Funktion
unterteilt in Personal, Finanzen und Fertigung

Marketing

Kunde im Mittelpunkt:
rumherum Finanzen, Fertigung, Personal, Marketing

Marketing

Kunde im Mittelpunkt und Marketing als integrative Kraft:
Kunde Mittelpunkt, Marketing umschließt

Marketing

Was sind die Argumente eines Unternehmens
1. Aktiva gering wenn kein Kunde vorhanden 2. Schlüsselaufgabe Kundengewinnung und Haltung 3. Marketing muss Angebot Festlegen um Kunde zufriedenzustellen 4. Zufriedenstellung werden durch Leistungen anderer Abteilungen beeinflusst 5. Marketing muss Kontrolle auf andere Abteilungen haben

Marketing

Was ist Notwendig bei Marketing in der Wissenschaft:
-Kommunikation zwischen Anbieter und Nachfrager (Nettonutzen value of the customer (Anbiter) und (Nachfrager) value to customer

Marketing

Definition von Adam Smith Der WOhlstand der Nationen 1776?
Arbeitsteilung dürfte die produktiven Kräfte der Arbeit mehr als alles andere fördern und verbessern

Marketing

Techniken der Bedürfnisbefriedigung
Austausch ist ein Prozess, durch den man gewünschtes Produkt erhält, indem man eine Gegenleistung anbietet

Marketing

Menschliche Bedürfnisse?
Ausdruck des empfundenen Mangels an Zufriedenstellung

Marketing

Menschliche Wünsche und Nachfrage?
Wünsche: Verlangen nach konkreter Befriedigung Nachfrage: Wunsch nach Konkreten Produkten, begleitet von Bereitschaft zu kaufen

Marketing

Wie befriedigen Menschen ihre Bedürfnisse und Wünsche ?
Durch Kauf von Produkten (Ort, Aktivität, Dienstleistungen, Person )

Marketing

Welches ist der Kerns Punkt beim Nutzen einer Lieferbeziehung
Beschaffungsprozess mit Servie und Persönlichen Interaktionen (52%)

Marketing

Wertgewin vor Kauf E /// Wertgewinn nach Kauf W ( Zufriedenheit)?
W>E Wertgewinn nach Kauf > vor Kauf

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing at the Universität Paderborn

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing at the Universität Paderborn there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Paderborn overview page

Marketing C

marketing

E-Marketing

Marketing 1

marketing

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing at the Universität Paderborn or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login