BWL/Medienmanagement at Universität Mainz

Flashcards and summaries for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Kapitalungseerweiterungseffekt

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Wie kann im Unternehmen Arbeitsteilung aussehen? 

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Wann ist welche Arbeitsteilung sinnvoll? (Effektivität, Kosteneffizient,...)

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Definition Wirtschaft

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Standortfaktoren: Was beeinflusst die Wahl?

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Unternehmensziele: Zielkategorien

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Zielbeziehungen

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Maximalprinzip

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Minimalprinzip

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Optimalprinzip

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Effizienz 

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

Effektivität

Your peers in the course BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz on StudySmarter:

BWL/Medienmanagement

Kapitalungseerweiterungseffekt

  • liquide Mittel durch Abschreibung wird in identische Anlagen investiert
  • führt zu Kapazitätserweiterung (Kapazitätserweiterungseffekt)

BWL/Medienmanagement

Wie kann im Unternehmen Arbeitsteilung aussehen? 

  1. nach Verrichtung oder Funktion (Material, Produktion, Absatz,...)
  2. nach Objekten oder Produkten/Dienstleistungen
  3. nach Regionen (DEU, Europa, Asien,...)


BWL/Medienmanagement

Wann ist welche Arbeitsteilung sinnvoll? (Effektivität, Kosteneffizient,...)

  •  nach Kundengruppen: wenn man die Produkte zusammenfassen kann
  • nach Produkten: wenn alle Produkte einzeln verkauft werden
  • nach Tätigkeit: wenn die Produkte ähnlich sind

BWL/Medienmanagement

Definition Wirtschaft

Gesamtheit aller Firmen und Einrichtungen, die mit der Herstellung und Distribution von Waren und der Bereitstellung von Dienstleistungen zu tun hat. 

BWL/Medienmanagement

Standortfaktoren: Was beeinflusst die Wahl?

  •  Arbeitsbezogen: Zahl, Kosten,...
  • Materialbezogen: Transportkosten, Lieferung, Art des Produkts,...
  • Absatzbezogen: Wartefirst, Kundennähe Dienstleistung
  • weitere: Verkehr, Umwelt, Abgaben, ...

BWL/Medienmanagement

Unternehmensziele: Zielkategorien

  • sozial: Kinderbetreuung für Mitarbeiter Spenden Sammeln
  • ökologisch: Wind-/Solarenergie statt Atomkraft, Müllentsorgung
  • ökonomisch: was ist günstig, effektiv, gewinnmaximierend

BWL/Medienmanagement

Zielbeziehungen

  1. konkurrierend: können nicht gleichzeitig erreicht werden, schließen sich aus
  2.  Mittel-Zweck: bauen aufeinander auf
  3. indifferent: keine Beziehung zu einander

BWL/Medienmanagement

Maximalprinzip

mit gegebenem Input einen möglichst hohen Output erziehlen

BWL/Medienmanagement

Minimalprinzip

mit möglichst geringem Input einen bestimmten (gegebenen) Output erreichen

BWL/Medienmanagement

Optimalprinzip

Abstimmung von Input und Output

BWL/Medienmanagement

Effizienz 

Beurteilung der Beziehung/des Verhältnisses zwischen Leistung und Ressourceneinsatz

BWL/Medienmanagement

Effektivität

 Beurteilung der Zielerreichung

Sign up for free to see all flashcards and summaries for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz

Singup Image Singup Image

Medien BWL 1 at

HTW Chur - University of Applied Sciences HTW Chur

Management at

Universität Graz

Management at

Justus-Liebig-Universität Gießen

Management at

Staatliche Studienakademie Glauchau

Management at

Justus-Liebig-Universität Gießen

Similar courses from other universities

Check out courses similar to BWL/Medienmanagement at other universities

Back to Universität Mainz overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for BWL/Medienmanagement at the Universität Mainz or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards