BWL u. Marketing at Universität Konstanz

Flashcards and summaries for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course BWL u. Marketing at the Universität Konstanz

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Wie wird am Markt die Größe eines Unternehmens ermittelt? Wie wird dies berechnet?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Was folgt aus dem Tatbestand der Knappheit wirtschaftlicher Güter?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Wie kann der Konflikt Ökonomie-Ökologie entschärft werden?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Definiere Nachhaltigkeit. 

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Welche Bedeutung hat eine umweltorientierte Unternehmensführung?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Was ist die Hauptursache für Umeltschäden?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Was ist die Standortversifikation?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Welche Faktoren werden in den unternehmensbezogenen Standortfaktoren berücksichtigt?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Nenne produktionsbezogene Standortfaktoren. Für was sind diese notwendig?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Aus was setzen sich die Arbeitskosten zusammen? Was folgt daraus?

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Welche Rahmenbedingungen werden bei Absatzbezogenen Standortfaktoren beachtet? Welche Frage wird gestellt?

This was only a preview of our StudySmarter flashcards.
Flascard Icon Flascard Icon

Millions of flashcards created by students

Flascard Icon Flascard Icon

Create your own flashcards as quick as possible

Flascard Icon Flascard Icon

Learning-Assistant with spaced repetition algorithm

Sign up for free!

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

Definiere den Lebenszyklus eines Unternehmens.

Your peers in the course BWL u. Marketing at the Universität Konstanz create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz on StudySmarter:

BWL u. Marketing

Wie wird am Markt die Größe eines Unternehmens ermittelt? Wie wird dies berechnet?

Die Marktkapitalisierung = Anzahl der Aktien * Wert einer Aktie

BWL u. Marketing

Was folgt aus dem Tatbestand der Knappheit wirtschaftlicher Güter?

Wirtschaftsgüter sind beschränkt vorhanden -> sie müssen gehandelt bzw. verteilt werden.

BWL u. Marketing

Wie kann der Konflikt Ökonomie-Ökologie entschärft werden?

Indem Unternehmen unter dem Leitbild der Nachhaltigkeit wirtschaften. 

BWL u. Marketing

Definiere Nachhaltigkeit. 

Eine nachhaltige Wirtschaftsweise soll den Bedürfnissen der heute lebenden Menschen in einer Weise gerecht werden, ohne dass sich die Lebensbedingungen kommender Generationen verschlechtern. 

BWL u. Marketing

Welche Bedeutung hat eine umweltorientierte Unternehmensführung?

Die ökologischen Nebeneffekte unseres Wirtschaftens sind

  • keine vorübergehende Erscheinung
  • keine zyklisch auftauchenden Modethemen wie Lean Management, TQM, Business Reengeneering...

BWL u. Marketing

Was ist die Hauptursache für Umeltschäden?

Der Ressourcenverbrauch bzw. die Umweltbelastung gehen nicht mit den "ökologisch wahren Preisen" (Weizäcker) in die betriebliche Preiskalkulation ein!

BWL u. Marketing

Was ist die Standortversifikation?

Kombination aus Standortspaltung und -teilung.

BWL u. Marketing

Welche Faktoren werden in den unternehmensbezogenen Standortfaktoren berücksichtigt?

  • Gesellschaftliche Situation
  • Politische Situation
  • Wirtschaftspolitik
  • Steuerpolitik
  • Förderpolitik
  • Rechtliche Situation
  • Staatliche Verwaltung
  • gem.: Nationale Standortfaktoren

BWL u. Marketing

Nenne produktionsbezogene Standortfaktoren. Für was sind diese notwendig?

  • Klima / Geologie
  • Grundstücke / Gebäude
  • Produktionseinrichtung
  • Material
  • Arbeitskräfte
  • Verkehrs- u. Kommunikationsinfratstruktur
  • Dienstleistungen
  • Kapital
  • Importmöglichkeiten
  • zur Leistungserstellung notwendige Faktoren


BWL u. Marketing

Aus was setzen sich die Arbeitskosten zusammen? Was folgt daraus?

Lohn pro Arbeitsstunde und Lohnnebenkosten => Arbeitskosten im Verhältnis zur Produktivität vergleichen

BWL u. Marketing

Welche Rahmenbedingungen werden bei Absatzbezogenen Standortfaktoren beachtet? Welche Frage wird gestellt?

  • lokale Nachfrage
  • Konkurrenz
  • Absatzinfrastruktur
  • Exportmöglichkeiten
  • Ist der Standort für den Absatz der erstellten Leistungen geeignet?

BWL u. Marketing

Definiere den Lebenszyklus eines Unternehmens.

Der Lebenszyklus eines Unternehmens beschreibt die Lebensphasen eines Unternehmens von der Gründung bis zur Insolvenz (Ausscheiden vom Markt).

Sign up for free to see all flashcards and summaries for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program BWL u. Marketing at the Universität Konstanz there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Konstanz overview page

BWL Marketing

BWL/ Marketing

BWL MARKETING FINAL

BWL Marketing

Marketing

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for BWL u. Marketing at the Universität Konstanz or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
X

StudySmarter - The study app for students

StudySmarter

4.5 Stars 1100 Rating
Start now!
X

Good grades at university? No problem with StudySmarter!

89% of StudySmarter users achieve better grades at university.

50 Mio Flashcards & Summaries
Create your own content with Smart Tools
Individual Learning-Plan

Learn with over 1 million users on StudySmarter.

Already registered? Just go to Login