Kommunikation at Universität Koblenz-Landau

Flashcards and summaries for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Objektive Gruppenmerkmale

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Subjektive Gruppenmerkmale

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Common bond

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Common identity

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Intragruppemphänomene

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Intergruppemphönomene

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Ringelmann-Effekt

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Soziales Faulenzen („social loafing“)

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Trittbrettfahrer-Effekt („free rider effect“)

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Sucker-Effekt

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Soziometrie 

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Paraverbal

Your peers in the course Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau on StudySmarter:

Kommunikation

Objektive Gruppenmerkmale
  • Gruppengröße
  • verwendete Kommunikationsmittel und -wege
  • Dauer, Konstanz und Regelmäßigkeit der Zusammenkünfte Funktion der Gruppe (formale vs. informelle Gruppen)

Kommunikation

Subjektive Gruppenmerkmale
  • Gründe für die Mitgliedschaft in einer Gruppe (common bond vs. common identity) Subjektive Bedeutung der Gruppe
  • Kohärenz / Kohäsion
  • Innere Strukturierung

Kommunikation

Common bond

Man ist aufgrund der Gruppenmitglieder in einer Gruppe

Kommunikation

Common identity
Man ist aufgrund der Gruppe selbst Mitglied

Kommunikation

Intragruppemphänomene
Prozesse, die innerhalb einer Gruppe ablaufen und die bestimmen, wie Mitglieder einer Gruppe miteinander interagieren und kommunizieren

Kommunikation

Intergruppemphönomene
Prozesse, die zwischen Gruppen ablaufen und bestimmen, wie diese Gruppen und ihre Mitglieder miteinander interagieren und kommunizieren

Kommunikation

Ringelmann-Effekt
Abnahme der individuellen Leistung bei zunehmender Gruppengröße

Kommunikation

Soziales Faulenzen („social loafing“)
meist unbewusste Neigung, in der Leistung nachzulassen und weniger Verantwortung für die Gruppe zu übernehmen
tritt unabhängig davon auf, ob die Aufgabe als interessant und bedeutungsvoll erlebt wird

Kommunikation

Trittbrettfahrer-Effekt („free rider effect“)
Gruppenmitglieder drücken sich aktiv und zielgerichtet auf Kosten anderer um ihren Beitrag zur Aufgabe

Kommunikation

Sucker-Effekt
Reduzieren der eigenen Leistung bedingt durch die Erwartung, dass andere Mitglieder im Team faulenzen oder Trittbrett fahren

Kommunikation

Soziometrie 
Soziometrie
Ausgangspunkt: Beobachtungen in Schulklassen
Erfassung und Beschreibung von Wahrnehmungs- und Wunschstrukturen der beteiligten Personen in Kleingruppen
Ziel: Identifikation von Personentypen innerhalb Gruppe Gewählte
Abgelehnte
Unbeachtete
Integration der Abgelehnten und Unbeachteten Herstellung einer möglichst guten Gemeinschaft

Kommunikation

Paraverbal
paraverbal = Signale, die die Stimmmodulation und -lage während des Sprechens betreffen.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Koblenz-Landau overview page

Allgemeine Chemie

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Kommunikation at the Universität Koblenz-Landau or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards