Marketing Management at Universität Jena

Flashcards and summaries for Marketing Management at the Universität Jena

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Marketing Management at the Universität Jena

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Marktpotential ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Marktvolumen ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Absatzpotential ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Absatzvolumen ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Marktanteil ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Die 4 P‘s des Marketings

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Einfache Verkaufs- und Kommunikationstechniken

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Strategisierung des Marketing

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Broadening des Marketing

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Deepening des Marketing

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Push-Marketing ist:

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Pull-Marketing ist:

Your peers in the course Marketing Management at the Universität Jena create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Marketing Management at the Universität Jena on StudySmarter:

Marketing Management

Marktpotential ist:
Aufnahmefähigkeit des Marktes für ein Produkt

Marketing Management

Marktvolumen ist:
Tatsächlicher Absatz dieses Produktes

Marketing Management

Absatzpotential ist:
Max. Erreichbarer Absatz eines Unternehmens

Marketing Management

Absatzvolumen ist:
Tatsächlicher Absatz eines Untrenehmens

Marketing Management

Marktanteil ist:
Absatzvolumen/Marktvolumen

Marketing Management

Die 4 P‘s des Marketings
Product - Produktpolitik Price - Preispolitik Place - Vertriebspolitik Promotion - Kommunikationspolitik

Marketing Management

Einfache Verkaufs- und Kommunikationstechniken
AIDA Attention Interest Desire Action

Marketing Management

Strategisierung des Marketing
Marketing als Führungskonzeption für Organisationen

Marketing Management

Broadening des Marketing
Erweiterung der Anwendungsfelder des Marketing

Marketing Management

Deepening des Marketing
Erweiterung um gesellschaftliche Zieldimensionen

Marketing Management

Push-Marketing ist:
Hersteller versucht „Verkaufsdruck“ aufzubauen, indem er gezielt Schlüsselkunden mittels intensiver Betreuung, Gewährung preispolitischer Anreize etc. anspricht.

Marketing Management

Pull-Marketing ist:
Ziel ist, einen „Nachfragesog“ zu erzeugen, wobei potentielle Kunden über Werbung direkt angesprochen werden und diese dann im Handel nachfragen, was dazu führt, dass dieser beim Hersteller bestellt (d.h. vom Hersteller geschaffene Verbrauchernachfrage)

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Marketing Management at the Universität Jena

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Marketing Management at the Universität Jena there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Jena overview page

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Marketing Management at the Universität Jena or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards