Konsumentenverhalten at Universität Hamburg

Flashcards and summaries for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

100% for free

Arrow

Efficient learning

Arrow

Synchronization on all devices

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Unterschied von Emotion, Gefühlen und Stimmung. 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was ist eine Emotion? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was besagt das Yerkes-Dodson Gesetz? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Gefahr (laut Lambda-Kurve) einer hohen Aktivierung? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was ist Involvement? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was ist Aufmerksamkeit? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was ist Aktiviertheit? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Güterkriterien der Erhebungsmethoden? 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Erkläre mittelbare Primärdaten. 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Erkläre unmittelbare Primärdaten. 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Erkläre die Sekundäranalyse. 

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Erhebungsmethoden vom Konsumentenverhalten. 

Your peers in the course Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Konsumentenverhalten

Unterschied von Emotion, Gefühlen und Stimmung. 

Gefühl: kognitive Interpretation von Emotion 

Stimmung: subjektiv erfahrene Befindlichkeit; geringere Intensität aber längere Dauer als Emotion; starker Einfluss auf Erleben und Verhalten

Konsumentenverhalten

Was ist eine Emotion? 

– Zustand innerer Erregung

– Objektbezug 

– können durch äußere Stimuli oder innere neuronale Vorgänge entstehen

– starker Einfluss auf Verhalten 

– meistens unbewusst 

Konsumentenverhalten

Was besagt das Yerkes-Dodson Gesetz? 

Leistung variiert mit Erregungsniveau und Schwierigkeit. 

Konsumentenverhalten

Gefahr (laut Lambda-Kurve) einer hohen Aktivierung? 

Leistungsabnahme bei zu hoher Aktivierung, da Konsument in Panik verfällt.

Konsumentenverhalten

Was ist Involvement? 

Aktiviertheitsgrad oder Motivstärtke. 

Konsumentenverhalten

Was ist Aufmerksamkeit? 

Bereitschaft zur Reizaufnahme. 

– Objekt gerichtet

Konsumentenverhalten

Was ist Aktiviertheit? 

“Zustandskonstrukt situativer Leistungsfähigkeit”

– Objekt gerichtet 

– äußere Reize (laut, hell)

– innere Reize (Emotionen, freude, trauer) 

– tonisch (langsame tageszeitliche Veränderung)

– phasisch (kurzfristige, stimulusbedingte Reaktion) 

Konsumentenverhalten

Güterkriterien der Erhebungsmethoden? 

Objektivität (Unabhängigkeit der Ergebnisse)

Voladität (Gültigkeit der Messung) 

Reliabilität (Konsistenz der Messung) 

Konsumentenverhalten

Erkläre mittelbare Primärdaten. 

– standartisierte Skalen 

– offene Skalen

– Unstrukturierte Befragungen

Vorteile: Breite Anwendung, einfache Durchführung

Nachteile: Erhebungsartefakte 

Konsumentenverhalten

Erkläre unmittelbare Primärdaten. 

– physikalische Messungen

– Kauf und Konsumentenverhalten 

– Abfrage eindeutiger Fakten 

Vorteil: Keine Erhebungsartefakte 

Nachteil: aufwendig, muss subjektiv ausgewertet werden

Konsumentenverhalten

Erkläre die Sekundäranalyse. 

– Publiziere Studien 

– öffentliche Statistiken

– betriebliche Daten 

Vorteile: Günstig, Generalisierbar, Verfügbar

Nachteile: Für spezifische Fragen zu allgemein. 

Konsumentenverhalten

Erhebungsmethoden vom Konsumentenverhalten. 

Sekundäranalyse 

unmittelbare Primärdaten 

Mittelbare Primärdaten 

Sign up for free to see all flashcards and summaries for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Economics at the Universität Hamburg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Hamburg overview page

Mikroökonomik

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for Konsumentenverhalten at the Universität Hamburg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback