eBusiness at Universität Hamburg

Flashcards and summaries for eBusiness at the Universität Hamburg

Arrow Arrow

It’s completely free

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

studysmarter schule studium
d

4.5 /5

studysmarter schule studium
d

4.8 /5

Study with flashcards and summaries for the course eBusiness at the Universität Hamburg

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Welche Kundendaten werden während des Lebenszyklus gewonnen?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Wie definiert sich der Customer Lifetime Value?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Welche Problembereiche hat die Kundenwertanalyse?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Welche Möglichkeiten gibt es in der spezifischen Online-Marketingforschung?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Welche Nachteile hat die Web-Marketingforschung?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Wie können Kundendaten im Internet gewonnen werden?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Welche Vorteile bietet die Web-Marketingforschung?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Worauf sollte man bei der spezifischen Online-Marketingforschung achten?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was sind die Probleme von DRM?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was sind die Chancen von DRM?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was sind Digital Rights Management Systeme?

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

Was sind digitale Güter?

Your peers in the course eBusiness at the Universität Hamburg create and share summaries, flashcards, study plans and other learning materials with the intelligent StudySmarter learning app.

Get started now!

Flashcard Flashcard

Exemplary flashcards for eBusiness at the Universität Hamburg on StudySmarter:

eBusiness

Welche Kundendaten werden während des Lebenszyklus gewonnen?

– Registrierung
– Erstkauf
– Folgekäufe
– Kündigung

eBusiness

Wie definiert sich der Customer Lifetime Value?

Summe der diskontierten, kundenbezogenen Ein- und Auszahlungen, die während der Akquisitionsphase sowie
der gesamten Dauer der Kundenbziehung durch die mit dem Kunden getätigten Transaktionen verursacht werden.

eBusiness

Welche Problembereiche hat die Kundenwertanalyse?

Berechnung des CLV

Empirische Kalibrieru des CLV

Prognose des CLV

eBusiness

Welche Möglichkeiten gibt es in der spezifischen Online-Marketingforschung?

– Online-Befragungen 

– Kundenprofile 

– Cookies; Click

-Stream-Analyse

– Segmentierung der Besucher der (eigenen) Internetseite

eBusiness

Welche Nachteile hat die Web-Marketingforschung?

 Sehr geringe Rücklaufquoten (0,5-2%)

 technische, verhaltensbedingte (z. B. Spam-Filter) und rechtliche Probleme sowie fehlende Informationen

 Zu wertvolle Incentives können dazu verführen, massenhaft Fragebögen auszufüllen

eBusiness

Wie können Kundendaten im Internet gewonnen werden?

– Web-Marketingforschung 

– Spezifische Online-Marktforschung

eBusiness

Welche Vorteile bietet die Web-Marketingforschung?

– Einfache und kostengünstige Distribuierbarkeit

– Digitale Daten

– Gestaltungsmöglichkeiten

– Einfache multinationale Durchführbarkeit

eBusiness

Worauf sollte man bei der spezifischen Online-Marketingforschung achten?

 Kurze Online-Fragebögen haben eine höhere Response-Rate, lange Fragebögen werden trotzdem noch vergleichsweise gut beantwortet 

 Gutscheine / Vouchers als Anreize für Befragungen sind gut bei langen Fragebögen
 Lotterien sind gut geeignet für kurze Fragebögen
 Bilder/Enhancements/Visual Effects führen zu höherer Response-Qualität

eBusiness

Was sind die Probleme von DRM?

– strenge Restriktionen 

– Nutzen des Produktes wird stark eingeschränkt

– Komplexität der Nutzung wird erhöht 

– Datenschutz ist wegen Nachverfolgung derN utzung problematisch

eBusiness

Was sind die Chancen von DRM?

 Ermöglicht Rechteinhabern einen relativ risikolosen
Vertrieb von Mediengütern
 Neue Geschäftsmodelle

eBusiness

Was sind Digital Rights Management Systeme?

Idee ist die Trennung von Lizenz und Content, so dass der Content weitergegeben werden kann, aber die Lizenz von einer autorisierten Instanz erneut vergeben wird.

DRM-Technologien regeln, wer welche digitalen Inhalte wann und wo wie nutzen kann.

eBusiness

Was sind digitale Güter?

Digitale Güter sind immaterielle Mittel zur Bedürfnisbefriedigung, die sich mit Hilfe von Informationssystemen entwickeln, verteilen oder anwenden lassen. Es sind Produkte oder Dienstleistungen, die in Form von Binärdaten dargestellt, abgelegt, übertragen und verarbeitet werden können.

Dementsprechend bezeichnet man solche Produkte als nicht anfassbar. Diese können besonders gut über das Internet vertrieben werden.

Sign up for free to see all flashcards and summaries for eBusiness at the Universität Hamburg

Singup Image Singup Image
Wave

Other courses from your degree program

For your degree program Business Administration at the Universität Hamburg there are already many courses on StudySmarter, waiting for you to join them. Get access to flashcards, summaries, and much more.

Back to Universität Hamburg overview page

Vertiefungen zum Supply Chain Management

Marktforschung

USt §§

What is StudySmarter?

What is StudySmarter?

StudySmarter is an intelligent learning tool for students. With StudySmarter you can easily and efficiently create flashcards, summaries, mind maps, study plans and more. Create your own flashcards e.g. for eBusiness at the Universität Hamburg or access thousands of learning materials created by your fellow students. Whether at your own university or at other universities. Hundreds of thousands of students use StudySmarter to efficiently prepare for their exams. Available on the Web, Android & iOS. It’s completely free.

Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards
Awards

Best EdTech Startup in Europe

Awards
Awards

EUROPEAN YOUTH AWARD IN SMART LEARNING

Awards
Awards

BEST EDTECH STARTUP IN GERMANY

Awards

How it works

Top-Image

Get a learning plan

Prepare for all of your exams in time. StudySmarter creates your individual learning plan, tailored to your study type and preferences.

Top-Image

Create flashcards

Create flashcards within seconds with the help of efficient screenshot and marking features. Maximize your comprehension with our intelligent StudySmarter Trainer.

Top-Image

Create summaries

Highlight the most important passages in your learning materials and StudySmarter will create a summary for you. No additional effort required.

Top-Image

Study alone or in a group

StudySmarter automatically finds you a study group. Share flashcards and summaries with your fellow students and get answers to your questions.

Top-Image

Statistics and feedback

Always keep track of your study progress. StudySmarter shows you exactly what you have achieved and what you need to review to achieve your dream grades.

1

Learning Plan

2

Flashcards

3

Summaries

4

Teamwork

5

Feedback